Allt í lagi Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 (endret) Nå er jo ingenting av dette særlig nytt, og Witch time er jo egentlig bare en videreutvikling av pareringen som vi finner i f.eks. GoW. Ja, det er mange komboer, men det hindrer ikke meg i å hamre på knappene med stor suksess, og trykke R2 en gang iblant for å hoppe unna. Gå på vegger er jo ikke noe nytt, selv om det er nytt i denne sjangeren. Endret 24. desember 2009 av Only Chaos Lenke til kommentar
cs_ Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 (endret) Nå er jo ingenting av dette særlig nytt, og Witch time er jo egentlig bare en videreutvikling av pareringen som vi finner i f.eks. GoW. Nå har jeg ikke spilt helt ferdig God of War 2, men jeg har spilt gjennom 1ern og demoen til 3ern. Blokkeringen i God of War tillater deg å skyve inn et angrep, det påvirker ikke tiden eller gir deg slow motion slik som witch time gjør. De er veldig forskjellige i mine øyne. Ja, det er mange komboer, men det hindrer ikke meg i å hamre på knappene med stor suksess, og trykke R2 en gang iblant for å hoppe unna. Vel, det sier du nå. Jeg kan ikke si noe ettersom jeg ikke har prøvd det selv, men utifra det jeg har lest så langt så skal det ikke være mye tilgivelse dersom spilleren velger å oppføre seg slik som du sier. Du kan sikkert spille gjennom mesteparten av Half-Life ved å bare bruke crowbar, men hvorfor skal du gidde det? Gå på vegger er jo ikke noe nytt, selv om det er nytt i denne sjangeren. Det er en forskjell mellom å løpe kort på veggen som kun et hollywood gimmick, sammenlignet med å sloss på fallende klokketårn som er ment for å utfordre perspektivet ditt lignende det man ser i mario galaxy. Bayonetta spiller innovativt på gamle hack 'n slash elementer, som kanskje ikke kommer som en overraskelse ettersom designeren har betydelig erfaring med slike spill (designet devil may cry). Endret 24. desember 2009 av cs_ Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Nå er jo ingenting av dette særlig nytt, og Witch time er jo egentlig bare en videreutvikling av pareringen som vi finner i f.eks. GoW. Nå har jeg ikke spilt helt ferdig God of War 2, men jeg har spilt gjennom 1ern og demoen til 3ern. Blokkeringen i God of War tillater deg å skyve inn et angrep, det påvirker ikke tiden eller gir deg slow motion slik som witch time gjør. De er veldig forskjellige i mine øyne. Ja, det er mange komboer, men det hindrer ikke meg i å hamre på knappene med stor suksess, og trykke R2 en gang iblant for å hoppe unna. Vel, det sier du nå. Jeg kan ikke si noe ettersom jeg ikke har prøvd det selv, men utifra det jeg har lest så langt så skal det ikke være mye tilgivelse dersom spilleren velger å oppføre seg slik som du sier. Du kan sikkert spille gjennom mesteparten av Half-Life ved å bare bruke crowbar, men hvorfor skal du gidde det? Hvorfor ikke? Gå på vegger er jo ikke noe nytt, selv om det er nytt i denne sjangeren. Det er en forskjell mellom å løpe kort på veggen som kun et hollywood gimmick, sammenlignet med å sloss på fallende klokketårn som er ment for å utfordre perspektivet ditt lignende det man ser i mario galaxy. Vel, jeg tenkte mer på de brettene i Dead Space hvor man opptrer i vektløst rom. Ikke som Prince of Persia. Lenke til kommentar
Patney Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Only Chaos, angående TANKETOM BUTTON MASHING så funker vel dette strengt tatt på God of War også, selv på høyere vanskelighetsgrader. Det eneste unntaket er på bosskamper, men det er egentlig på grunn av dårlig design og irriterende kamera. Du har spilt NORMAL, som ikke finnes vanskelig. Om du hadde spilt DMC litt mer hadde du helt sikkert visst at å bare "hamre på knappene" er nytteløst på noe høyere enn Normal, og det samme gjelder vel på Bayonetta. ALSO, jeg mener ikke at Bayonetta er nyskapende, men at det potensielt løfter sjangeren til et nytt nivå. Og jeg liker det når utviklerne ikke er redd for å forandre litt. Lenke til kommentar
zlpw0ker Skrevet 25. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2009 Vil vel enkli si at i GOW så er det mer tanketom button mashing,men i bayonetta må man jo tenke hva man skal gjøre for komboene. pil ned og O for å få sparket fienden opp,så R1 og O får og få han høyere opp får og så dra inn hits og tortur attacks. Dont get me wrong. Gow er konge,men har sine flaws. Lenke til kommentar
cs_ Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 (endret) zlpw0ker: jeg er enig, jeg har det ikke fullt så enkelt for å "buttonmashe" meg gjennom bayonetta. Det krever også å være langt mer klar på dodge enn som behøves i god of war, god of war er som regel ganske straight forward med begrensninger hvor mye combos du kan legge inn. God of war er fremdeles et av mine favorittspill. Som patney også nevner, DMC-spillene er kjent for å kreve rimelig mye mer enn buttonmashing når du setter opp vanskelighetsgradene. Jeg tror ikke bayonetta blir et unntak. Hvorfor ikke? Man kan da vel ikke klage på et spill fordi det er mulig å gjøre idiotiske ting i det? Ser ikke helt poenget, hvorfor skulle noen prøvd å ødelegge spilleopplevelsen sin mye som mulig? Og hvis de gjør det, så kan man ikke skylde på spillet? Vel, jeg tenkte mer på de brettene i Dead Space hvor man opptrer i vektløst rom. Ikke som Prince of Persia. Dette tenkte jeg ikke på, og det er et godt eksempel, men sammenligning vet jeg ikke. Bayonetta går rimelig raskere for seg. Endret 25. desember 2009 av cs_ Lenke til kommentar
zlpw0ker Skrevet 26. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2009 Gleder meg til bayonettas kombo upgrades, så en video med ho som bruker våpenet sitt som whip.ganske stilig. Jeg trur også komboen kommer til og bli enna mer kombliserte når man oppgraderer. Det samme kan jeg enkli si om dantes inferno. Vi fikk jo upgrade 8upgraders ellerno i dantes. Hvis man har sett på kombo lista så er det jo sykt mye man kan upgrade. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå