Gå til innhold

Oppsett for trådløs nettverkstilkobling mellom to bygninger

ATWindsor

Anbefalte innlegg

Foreldrene mine har en gård, i den ene bygningen så er det nett, men skulle gjerne hatt nett i den andre byngingen også. De ligger ca 40-50 meter fra hverandre, planen er å trekke kabel til veggen i bygningen som har nett, ha en trådløs sender på veggen, en trådløs sender på veggen på det andre huset. Kabel gjennom denne veggen, og en trådløs router/switch på innsiden av veggen i den andre bygningen. Noen som har kommentarer til oppsett? Og ikke minst, noen som har noe tips til en ikke alt for dyr utenførs sender som kan fungere? (gjør sikkert ingenting om den er direksjonell)

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Foreldrene mine har en gård, i den ene bygningen så er det nett, men skulle gjerne hatt nett i den andre byngingen også. De ligger ca 40-50 meter fra hverandre, planen er å trekke kabel til veggen i bygningen som har nett, ha en trådløs sender på veggen, en trådløs sender på veggen på det andre huset. Kabel gjennom denne veggen, og en trådløs router/switch på innsiden av veggen i den andre bygningen. Noen som har kommentarer til oppsett? Og ikke minst, noen som har noe tips til en ikke alt for dyr utenførs sender som kan fungere? (gjør sikkert ingenting om den er direksjonell)

AtW

50m er null problem. Jeg har samme greie som deg med ca 150m og det er til og med to hus i mellom og med antennene innendørs. Minuset er at jeg ikke får mere enn 5 Mbit men det duger til til internett surfing. Jeg bruker Linksys med stor ekstern direksjonal antenne.

Lenke til kommentar

Takk for tips, det jeg trekker ut av dette er at jeg kan kjøpe to rutere som er dd-wrt-kompatible, samt to eksterne antenner som kan festes på disse, sette den i hus 1 (med nett) i bridge, og sende signaler over gårdsplassen til hus2 med ruter 2, som sender trådløst og tråbasert nett videre. Jeg har aldri satt ting i bridge på denne måten, det e rikke noe stress å bruke samme ruter til å ta imot trådlsøt og sende trådløst? (dog burde jeg kanskje bruke en av trådlsøstandardene med en annen frekvens for å sende mellom de to, så slipper jeg forstyrrelser)

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...