ATWindsor Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Foreldrene mine har en gård, i den ene bygningen så er det nett, men skulle gjerne hatt nett i den andre byngingen også. De ligger ca 40-50 meter fra hverandre, planen er å trekke kabel til veggen i bygningen som har nett, ha en trådløs sender på veggen, en trådløs sender på veggen på det andre huset. Kabel gjennom denne veggen, og en trådløs router/switch på innsiden av veggen i den andre bygningen. Noen som har kommentarer til oppsett? Og ikke minst, noen som har noe tips til en ikke alt for dyr utenførs sender som kan fungere? (gjør sikkert ingenting om den er direksjonell) AtW Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 45-50m er jo ikke noen stor utfordring og kunne trolig dekkes med en vanlig trådløsrepeater og en direktiv antenne. Nanostation: Her er en punkt til punktløsning som skal fungere inntil 10km! Prisen er jo utrolig grei og du kobler det opp til en router i hver ende. http://www.streakwave.com/Itemdesc.asp?ic=...amp;eq=&Tp= Lenke til kommentar
j_s Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Foreldrene mine har en gård, i den ene bygningen så er det nett, men skulle gjerne hatt nett i den andre byngingen også. De ligger ca 40-50 meter fra hverandre, planen er å trekke kabel til veggen i bygningen som har nett, ha en trådløs sender på veggen, en trådløs sender på veggen på det andre huset. Kabel gjennom denne veggen, og en trådløs router/switch på innsiden av veggen i den andre bygningen. Noen som har kommentarer til oppsett? Og ikke minst, noen som har noe tips til en ikke alt for dyr utenførs sender som kan fungere? (gjør sikkert ingenting om den er direksjonell) AtW 50m er null problem. Jeg har samme greie som deg med ca 150m og det er til og med to hus i mellom og med antennene innendørs. Minuset er at jeg ikke får mere enn 5 Mbit men det duger til til internett surfing. Jeg bruker Linksys med stor ekstern direksjonal antenne. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2009 Takk for tips, det jeg trekker ut av dette er at jeg kan kjøpe to rutere som er dd-wrt-kompatible, samt to eksterne antenner som kan festes på disse, sette den i hus 1 (med nett) i bridge, og sende signaler over gårdsplassen til hus2 med ruter 2, som sender trådløst og tråbasert nett videre. Jeg har aldri satt ting i bridge på denne måten, det e rikke noe stress å bruke samme ruter til å ta imot trådlsøt og sende trådløst? (dog burde jeg kanskje bruke en av trådlsøstandardene med en annen frekvens for å sende mellom de to, så slipper jeg forstyrrelser) AtW Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Nei du kan ikke sette to routere mot hverandre, den andre må settes som access punkt da for å plukke ned signalet fra den første. Alternativ kan du får tak i en Repeater i stedet for Router 2. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Du behøver nok ikke så mange routere for å gjøre dette. Bør holde med 2-3 stykker totalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå