Gå til innhold

Nye fronthøytalere (8-10K)

Anbefalte innlegg

Jeg skal gå til innkjøp av nye fronthøytalere rett over nyttår. Budsjett er ca. 8-10K.

Jeg har kommet fram til tre alternativ:

XTZ 99.36

Monitor Audio Silver RX6

Mordaunt Short Aviano 6

Bruken er ca. 50/50 film og musikk. Har en veldig allsidig musikksmak, med hovudvekt på rock og hiphop/dance.

De skal drives av en Onkyo TX-NR807.

Noen tips/innvendinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nettopp kjøpt Klipsch rf-62 (8000) ellers så kan du gå for rf-63 for 10000, og de spiller konge :D

Har samme reciver som deg

Klipsch kommer jeg nok ikke til å kjøpe i denne omgang. Det får bli når det blir dedikert kino engang. RF-63 for 10K? De koster vel 18-19K? Du mener vel RF-82?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg har lest en del tester av Monitor Audio i Hjemmekino og det ser ut som de leverer kvalitet hver gang. Desverre har jeg aldri hørt merket i levende live og kan dermed ikke komme med egne erfaringer.

Lenke til kommentar

Jeg ville gått for Monitor Audio Silver RX6. Har hørt forgjengeren RS6 og den var fortreffelig.

Skjønner ikke folk som anbefaler Klipsch når forslagene til trådstarter antyder at estetikk kan være viktig. Å ha to kister på høykant i stua/kinoen frister ihvertfall ikke meg.

Lenke til kommentar

Det er kun de tre alternativene i første post som er aktuelle.

Heller selv mest mot MA RX6, da de får svært gode omtaler og skal være svært nærme GS serien i lydkvalitet. Da snakker vi om syk ytelse for pengene. De er også ganske lettdrevne.

Ellers er nok XTZ 99.36 en het kandidat. Litt tungdrevne, men flere har testet ut Onkyo og XTZ med veldig bra resultat. 807 kan også biampes, så tviler på at den vil slite med 99.36.

Aviano 6 er en liten outsider, som det dessverre ikke er veldig mange omtaler om enda. Men de få som har testet dem gir de gode skussmål.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...