Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Motorvarmern står i konstant - skadelig?


Castman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

man trenger jo ikke bruke motorvarmeren når det er bare 3-5 minus akkurat da. hviss det er kaldere så kansje ja.

 

dette bruker jeg å gjøre om morgen før jeg skal på jobb: hviss det er kaldere enn 6 minus ute når jeg står opp klokka 05.45 hver morgen, så kler jeg på meg, går ut, setter i ledningen til motorvarmeren(har også kupevarmer i bilen) så går jeg inn, spiser frokost, lage mat til jobb og koker kaffe. slapper av. går ut 06.45 og drar på jobb. da er det ikke kaldstart og bilen er god og varm :) slipper kald start og så er det varmt i bilen :D da har den stått på i ca 1 time. holder i massevis :) men det er jo en fordel å ha kupevarmer hviss man har motorvarmer. (min mening)

Lenke til kommentar
man trenger jo ikke bruke motorvarmeren når det er bare 3-5 minus akkurat da. hviss det er kaldere så kansje ja.

 

dette bruker jeg å gjøre om morgen før jeg skal på jobb: hviss det er kaldere enn 6 minus ute når jeg står opp klokka 05.45 hver morgen, så kler jeg på meg, går ut, setter i ledningen til motorvarmeren(har også kupevarmer i bilen) så går jeg inn, spiser frokost, lage mat til jobb og koker kaffe. slapper av. går ut 06.45 og drar på jobb. da er det ikke kaldstart og bilen er god og varm :) slipper kald start og så er det varmt i bilen :D da har den stått på i ca 1 time. holder i massevis :) men det er jo en fordel å ha kupevarmer hviss man har motorvarmer. (min mening)

 

Høres bra ut det. Jeg ønsker jo å ta vare på bilen, unngå f.eks. kaldstart.

Men er det verdt å bruke penger på motorvarmer iforhold til slitasje v/ kald bil?

Vurderer å kjøpe motorvarmer, bilen står ute hele tiden nå om dagen

ett stykke fra leiligheten. Jeg må ha en skjøteledning på kanskje

omlag 15 meter :S Upraktisk. Blir det fort svindyrt også da?

Lenke til kommentar

Hele vitsen med motorvarmer er vel at du slipper å gå ut i vinterkulden for å gjøre noe. Hvorfor ikke bare gå ut å sette bilen på tomgang heller?

 

Det er ingenting bedre enn å sette seg inn i en varm, snø og isfri bil om morgenen. Du trenger forresten 2-3 timer til å varme opp blokken din, 1 time er ingenting på 500w på en svær metallkloss full av olje og kjølevann..

Lenke til kommentar

Ingen stempelmotorer har godt av å varme seg opp på tomgang. Med belastning blir det mange færre omdreininger som skal til for å få opp varmen. I tillegg tar det mye lengre tid før motoren har alt av avgasskontroll/-rensingsystemer i drift på tomgang, og derfor ikke særlig miljøvennlig heller. Blir temperaturen under -10 har i vertfall jeg erfart at tomgang ikke engang er nok for å holde varmen på korrekt nivå.

Endret av gxi
Lenke til kommentar

men som nevnt tidligere her i tråden, motorvarmer og tidsurkontakt som du bare stiller inn på 3 timer før du skal bruke bilen.

 

eks: skal du på jobb klokka 07.00 så setter du den på 05.00 kvelden før. så er motoren og godt og varmt i bilen da (hviss man har kupevarmer i bilen da) enkelt å greit.

 

er bilen gammel hadde ikke jeg gidda å kosta på den en motorvarmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...