Inception_ Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 For faen da mann, bruk punktum! Blir gal. Men nei, slangevarmeren min (defa) har ikke noe termostat iallefall. Men kupevarmeren har.. Uansett, det er ikke spesielt effektivt å drive å varme opp kjølevannet ditt for å ha varm garasje. Da bør du ha en oljeovn på gulvet heller...... Lenke til kommentar
1915 Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 man trenger jo ikke bruke motorvarmeren når det er bare 3-5 minus akkurat da. hviss det er kaldere så kansje ja. dette bruker jeg å gjøre om morgen før jeg skal på jobb: hviss det er kaldere enn 6 minus ute når jeg står opp klokka 05.45 hver morgen, så kler jeg på meg, går ut, setter i ledningen til motorvarmeren(har også kupevarmer i bilen) så går jeg inn, spiser frokost, lage mat til jobb og koker kaffe. slapper av. går ut 06.45 og drar på jobb. da er det ikke kaldstart og bilen er god og varm slipper kald start og så er det varmt i bilen da har den stått på i ca 1 time. holder i massevis men det er jo en fordel å ha kupevarmer hviss man har motorvarmer. (min mening) Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 man trenger jo ikke bruke motorvarmeren når det er bare 3-5 minus akkurat da. hviss det er kaldere så kansje ja. dette bruker jeg å gjøre om morgen før jeg skal på jobb: hviss det er kaldere enn 6 minus ute når jeg står opp klokka 05.45 hver morgen, så kler jeg på meg, går ut, setter i ledningen til motorvarmeren(har også kupevarmer i bilen) så går jeg inn, spiser frokost, lage mat til jobb og koker kaffe. slapper av. går ut 06.45 og drar på jobb. da er det ikke kaldstart og bilen er god og varm slipper kald start og så er det varmt i bilen da har den stått på i ca 1 time. holder i massevis men det er jo en fordel å ha kupevarmer hviss man har motorvarmer. (min mening) Høres bra ut det. Jeg ønsker jo å ta vare på bilen, unngå f.eks. kaldstart. Men er det verdt å bruke penger på motorvarmer iforhold til slitasje v/ kald bil? Vurderer å kjøpe motorvarmer, bilen står ute hele tiden nå om dagen ett stykke fra leiligheten. Jeg må ha en skjøteledning på kanskje omlag 15 meter :S Upraktisk. Blir det fort svindyrt også da? Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Hele vitsen med motorvarmer er vel at du slipper å gå ut i vinterkulden for å gjøre noe. Hvorfor ikke bare gå ut å sette bilen på tomgang heller? Det er ingenting bedre enn å sette seg inn i en varm, snø og isfri bil om morgenen. Du trenger forresten 2-3 timer til å varme opp blokken din, 1 time er ingenting på 500w på en svær metallkloss full av olje og kjølevann.. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 (endret) Ingen stempelmotorer har godt av å varme seg opp på tomgang. Med belastning blir det mange færre omdreininger som skal til for å få opp varmen. I tillegg tar det mye lengre tid før motoren har alt av avgasskontroll/-rensingsystemer i drift på tomgang, og derfor ikke særlig miljøvennlig heller. Blir temperaturen under -10 har i vertfall jeg erfart at tomgang ikke engang er nok for å holde varmen på korrekt nivå. Endret 19. desember 2009 av gxi Lenke til kommentar
1915 Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 men som nevnt tidligere her i tråden, motorvarmer og tidsurkontakt som du bare stiller inn på 3 timer før du skal bruke bilen. eks: skal du på jobb klokka 07.00 så setter du den på 05.00 kvelden før. så er motoren og godt og varmt i bilen da (hviss man har kupevarmer i bilen da) enkelt å greit. er bilen gammel hadde ikke jeg gidda å kosta på den en motorvarmer. Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Vi har motorvarmer i bilen på jobben, den har stått i konstant vær dag vær vinter i 15 år ca. Bilen er kun småkjørt, gått kun 107" og fungerer fortsatt. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Eit digitalt tidsur kostar 10 kroner på Clas Ohlson... Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Jeg bruker tidsur hjemme, men på jobben står motorvarmeren i 8 timer om dagen. På jobben betaler arbeidsgiver for strømmen, som dere sikkert skjønner. Må fortsatt kjøre et stykke (helst i oppoverbakke) for å få ordentlig varme i varmeapparatet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå