Gå til innhold

Slideshow i Javascript - klarer ikke hente .html fil

Anbefalte innlegg

Jeg driver å lager et slags slideshow til en storskjerm. Jeg bruker javascript som fader ned innholdet og bytter etter 10 sekunder. Alle slidene blir hentet i mappen "info" og er filer som heter f.eks 1, 2, 3 osv. Problemet er at disse filene ikke takler æ,ø,å siden de ikke er lagret som .html. Jeg skulel gjerne endret til .html, men problemet er at da virker ikke jacascriptet igjen. Da henter den ingen sider. Hva kan jeg gjøre. Kan noen hjelpe meg så javascriptet henter filen 1.html og ikke bare 1.

Vedlegger deler av scrtipet.

<script>

var p = new Array();

p['1'] = "1";

p['2'] = "2";

p['3'] = "3";

p['4'] = "4";

p['5'] = "7";

var rows = 5;

var current = 0;

function GoChange(){

$("#content_area").fadeOut("slow", function(){

if(current >= rows) current = 0;

current = current + 1;

var id = p[current];

$.get("/info/" + id, function(data){

PS: er ikke hele koden. Hadde også vært utrolig deilig å kunne slippee å definere hvor mange sider mappen inneholder hele tiden, men at den automatisk bare fortsatte uten å ha det definert og be dem om å hente fra alle filer i mappen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne koden henter ut filene i formatet /info/n.html:

$.get("/info/" + id + ".html", function(data){

Ellers, sørg for at alle filer lagres som unicode(utf-8) og ikke iso-88591, da javascript som standard bare forstår utf-8.

Det er ikke mulig for javascriptet å vite hvilke filer som ligger i mappa. Du må isåfall la feks et phpscript returnere ei liste over mappeinnholdet for deg. Dette kan hentes med ajax (altså $.get() )

Endret av dabear
Lenke til kommentar

Da jeg gjorde det kom ingenting. Tror ikke det funker :( Har prøvd det før. Hva menete du med lagre alt i utf8. Hvor kan man definere det? Annet forslag?

Denne koden henter ut filene i formatet /info/n.html:

$.get("/info/" + id + ".html", function(data){

Ellers, sørg for at alle filer lagres som unicode(utf-8) og ikke iso-88591, da javascript som standard bare forstår utf-8.

Det er ikke mulig for javascriptet å vite hvilke filer som ligger i mappa. Du må isåfall la feks et phpscript returnere ei liste over mappeinnholdet for deg. Dette kan hentes med ajax (altså $.get() )

Endret av mariusmk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...