Mojo Pin Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Hei Tenkte å kjøpe receiver og høyttalere over nyttår, og har sett på onkyo sine receivere. Hva er egentlig forskjellen på TX-SR 307, 507 og 607 ? Mest sannsynlig kommet jeg til å kjøpe noen rimelige fronthøyttalere til, som f.eks. Dynavoice F-6 EX. Skal koble en Panasonic BD-spiller og en 32" full hd-tv til. Vil også komme til å bruke det som musikkavspiller. Hva nyttig kan 607 gi meg, som 307 ikke kan by på? Og hva ekstra får man egentlig ved å gå fra TX-SR til TX-NR, f.eks. TX-NR 807? Sistnevnte har vel sertifisering fra THX, slik jeg har forstått det. Men vil det komme til nytte med billige høyttalere i en liten leilighet? Takker for svar Lenke til kommentar
Zeonid Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 (endret) Forskjellen på de miste vet jeg lite om. Men vil tro det er antall tilkoblingsmuligheter, mulighet for både lyd og bilde igjennom hdmi osv som skiller dem. Ellers er det jo det opplagte at du får flere watt når du går oppover listen. Ellers er ikke THX sertifisering eller ikke noe å henge seg opp i. Det kan du få på elendige pchøytalere også. Den store forskjellen går fra 607 til 707/807. 607 har ikke muligheten for pre-out. Du kan med andre ord ikke koble til en effektforsterker om du skulle kjøpe nye høytalere som krefer med kraft en reciveren har. Detter får du når du kommer til 707 og videre oppover. Når du kommer opp til 807 har du også nettverkstilkobling på reciveren som tillater trådløs overføring av lyd fra pc, samt internettradio. Jeg har selv 807 og er kjempefornøyd med denne. Den har alle HD-formater, masse tilkoblinger, pre-out, nettverkstilkobling, platespillerinngang osv. Dette er nok den best utstyrte reciveren til denne prisen, og fikk også terningkast 6 i bladet hjemmekino. Fåes av og til til under 7000 på elkjøp eller lefdal. Endret 11. desember 2009 av Zeonid Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 12. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2009 Okei, takk for svar Kravet mitt er støtte for alle HD-formater og at både lyd og bilde kan gå utelukkende gjennom HDMI. Pre-out virket jo også veldig kjekt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå