Phera Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Vil denne subben ( http://cgi.ebay.com/MTX-TR7512-22_W0QQitem...=item53de2c2fb7 ) Få full effekt fra denne Forsterkeren ( http://www.mtxaudio.eu/spip.php?article1255 ) ? Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Jeg tipper nesten. Lenke til kommentar
Phera Skrevet 10. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) Jeg tipper nesten. Ka sub er og anbefale da ? en som gir maks effekt Endret 10. desember 2009 av Phera Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Veit egentlig ikke helt. Har ikke så mye peiling som jeg skal ha det til Men det jeg tror, er at du må se på RMS - viktigst særlig for forsterkeren. Det er hvor mange "ekte" watt den vil tilføre sub'en gjevnlig under spilling. Så det er nok viktig å ha nok RMS, men tror du bør se på mer enn bare watt Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) Det står ikke hvilke spoler den subben har, bare at den har dual. Så du kan mest sannsynlig koble den i 2ohm, og få 500w rms ut fra forsterkeren. elementet krever 500w rms men det står ingenting på noen av de om peak power. Det vil nok spille bra. vet ikke om du får full effekt ut av subben din eller ikke, mest sannsynlig edit: så btw nå at subben har dual 2ohm spoler og 1000w peak power. tror du burde klare deg med den forsterkeren der. Endret 10. desember 2009 av DJ Ovin Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) Hør på DJ Ovin du, han kan nok litt mer om dette enn meg Jeg er fortsatt usikker på dette med ohm... Endret 10. desember 2009 av Carisma_ftw Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Hør på DJ Ovin du, han kan nok litt mer om dette enn meg Jeg er fortsatt usikker på dette med ohm... Hepphepp, jeg er ingen guru på dette jeg heller Men, som du ser så får du ut mer effekt om du kobler til subben med lavere ohm. i 4ohm vil du få ut 300w rms, i 2ohm vil du få ut 500w rms. Men dette med sensitivitet (dB) har jeg ikke helt fått gnagd inn, og hvordan elementene jobber med for lite/for mye strøm tilført. Her kan noen andre belære uten å være usaklige Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Siden forsterkeren ikke er stabil i 1ohm så ville jeg sett etter annen sub eller annen forsterker. Lenke til kommentar
Phera Skrevet 11. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2009 Det står ikke hvilke spoler den subben har, bare at den har dual. Så du kan mest sannsynlig koble den i 2ohm, og få 500w rms ut fra forsterkeren. elementet krever 500w rms men det står ingenting på noen av de om peak power. Det vil nok spille bra. vet ikke om du får full effekt ut av subben din eller ikke, mest sannsynlig edit: så btw nå at subben har dual 2ohm spoler og 1000w peak power. tror du burde klare deg med den forsterkeren der. http://cgi.ebay.com/MTX-TR7512-22_W0QQitem...#ht_2002wt_1166 virker veldig bra på tester ej har lest, 500w rms dual 2ohm 1000w Peak , og forsterkeren klare 500w rms ved 2ohm så da blir det vel bra, Men Peak Power , ka betyr det ? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Dual 2ohm, paralellkoblet = 1ohm. Seriekoblet = 4ohm Om du kun har tenkt å bruke EN av spolene så blir det 2ohm. Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Gjør det noen forskjell om man bruker en eller to spoler? Forskjell i lydbildet? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Lydbildet skal ikke påvirkes mye. Den vil tåle mindre RMS (ikke halvert, men litt), og litt kontroll på elementet (som kan til en viss grad oppveies med nok effekt om jeg ikke tar helt feil). Og sånn ca HELE poenget med 2 spoler blir jo totalt bortkastet. Om det ikke er kjøpt ennå så ser jeg ingen grunn til å velge de produktene sammen. Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Poenget med dobbelspole blir borte ja Lurte bare på om det gikk, takk! Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Ikke sjekket mye opp i dette ærlig talt, aldri trengt det siden jeg tilpasser komponentene til hverandre. Noe av dette kan være myter og tull: Er en del snakk på nettet om at man må ha en motstand på den ubrukte spolen pga det blir skapt elektrisitet når den ubrukte spolen beveger seg inni suben. Spolen som blir brukt må "dra med seg" den ubrukte. Og masse annet rart som jeg ikke er sikker på om er sant eller ei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå