Gå til innhold

Kjøp av speilrefleks. Kjøpe brukt?

Anbefalte innlegg

Kan man virkelig forvente at man får tak i et hus feks til 50% av nypris? Ser feks at det ligger flere 50D på foto.no til ca 6000kr. 40D liggger på ca 4000. Er dette for høyt?

40D finnes ikke lenger i prisguiden. 50D selges ny for 7600. Hva er vitsen å kjøpe et brukt produkt når prisforskjellen er så liten ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
40D finnes ikke lenger i prisguiden. 50D selges ny for 7600. Hva er vitsen å kjøpe et brukt produkt når prisforskjellen er så liten ?

Spare penger? Du får fint glass, flott fototur, veldig godt stativ, en kraftig blits, eller en kombinasjon av sånt, for diffen.

Edit: Og du sparer jo ikke bare de 4000 mindre i innkjøp, du sparer og verditapet til du selger kameraet om et år. 1000-1500 til hvis du kjøper brukt, eller 5000+ hvis du kjøper nytt.

Endret av kaian
Lenke til kommentar
Jeg ser etter en brukt D700. Den skulle da koste 9500-ish. Ser mer 14-16000 der ute.

Hva er da egentlig god pris?

Det er et stykke utenfor de prisklassene jeg opererer i, men jeg ville tro at D700 er litt for ny til å gi 1/2 pris. Men jeg synes 15000 virker litt stivt. Forsvinner de fort da, etter å ha vært avertert til 14-16000?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Canon Astrojargon var et godt tips, lurte litt på hvor mange bilder det egentlig var tatt med min 50D som jeg kjøpte brukt, nå vet jeg at det er fyrt av 2270bilder med kamera før jeg kjøpte det. Må vel være greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...