polljen Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Som Canonbruker er jeg for det meste på den delen av forumet som omhandler Canonutstyr, og i en del av trådene kan det gå ganske hett for seg. Uansett kamerasystem, så blir noen ofte fremstilt som fanboy i negativ betydning når de kommer med innlegg. Dette gjelder alle system. Så hva er en fanboy? og behøver det å være en negativ betegnelse? Personlig så ser jeg to alternativer for denne betegnelse, en positiv og en negativ. Mine beskrivelser nedenfor er selvfølgelig litt lettvinte og kunne sikker med hell ha blitt bedre beskrevet. Den positive: Du er hovedsaklig opphengt i ditt valgte system fordi du er fornøyd med det, og du er egentlig ikke så opphengt i hva som skjer med de andre systemene så lenge ditt utstyr leverer det du føler at du trenger. I debatter så forsvarer du gjerne ditt system, men uten å finne mest mulig feil med andre system. Du anbefaler gjerne ditt system til andre, men du klarer gjerne å fortelle at en nybegynner kan gjøre et godt kjøp om han velger et annet system. Den negative: Du må forsvare ditt system for en hver pris. Det kan være at du mener at du har det beste systemet/kameraet, eller som noen av og til påstår så vet du at du har bommet på valget men vil ikke innrømme det. I debatter så er det veldig viktig for deg å finne mest mulig feil med "motstanderens" system, men du kan være svært hårsår når noen kommer med noe negativt om ditt system. Når en nybegynner spør om råd ved kjøp av sitt første system, så har du svaret klart uten tvil. Ditt eget system. Du kommer gjerne med alle mulige og tildels unødvendige oppramsinger om fordelene ved ditt valg for å overbevise vedkommende. Så hva er egentlig en Fanboy. Oftest blir uttrykket brukt om en person i den siste kategorien, men personlig så ser jeg på meg selv som en fanboy men da i den positive betydning. Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Problemet er at fanboys ofte har et tilnærmet religiøst forhold til <sett inn ting her>. Her er det selvfølgelig mange fanatikere, men har fortsatt til gode å se noen brenne folk på bålet fordi de sier <sett inn annen ting her> er bæsj. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå