-Zenzor- Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Hei. Jeg har hva man kan kalle en relativt dårlig hukommelse når det gjelder ting jeg burde gjøre jevnlig, men ikke ser noe særlig til i løpet av dagen. Og lurte derfor på om noen hadde noen forslag jeg ikke har tenkt på, til hvordan jeg kan huske tingene jeg glemmer så ofte. Har en kallender sak på pc'en som lagde en slags påminnelser til gitte tider, men problemet er det at jeg ikke er så mye på dataen lenger, og vil heller ikke ha en alarm på mobilen da det blir irriterende dersom jeg holder på med andre ting hver gang den går av. Trenger egentlig en slags påminnelse som regel annenhverdag f.eks.. men kan liksom ikke putte post-its over alt for å huske heller. Så får vi se hva slags forslag som kommer Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 To-do liste som du henger på kjøleskapet er slager. Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Flere ganger i løpet av dagen kan du slappe av og tenke igjennom om det var noe du skulle gjøre. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Hopp vekk fra dataen , og bruk hodet til noe vettig er mitt tips. Merker at jeg har blitt mer glemsken i det siste jeg også. Lenke til kommentar
Getingar Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Hej. Skriv små Lappar på Telefonen och ha sedan som vana att var dag eller mer kolla den. Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Kan du ikke bare kjøpe deg en liten almanakk som du har i lomma? Skriv ned ting og se på den av og til. Selv syntes jeg at det å huske på mange ting på èn gang er en belastning. Lenke til kommentar
sultanIverigste Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 I boka Memo var det et godt forslag for å ikke glemme ting... du f. eks... kan... ta å flytte hele senga de litt ut, og tenke på noe du burde huske samtidig som du gjør det.. eller legge noe rart oppi senga. Med engang du ser det vil du huske hva du skulle. Andre tullete ting som du vil fort legge merke til... Lenke til kommentar
-Zenzor- Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2009 Mye gode svar, men jeg har kanskje funnet en annen ting som passer mer til meg. Men det er som SultanIverigste sier, lurt å tenke, eller gjøre noe spesielt slik at man knytter minnet til noe, da er det lettere å huske på det Gjøre noe rart er et godt eksempel, men en annen ting jeg prøver er rett og slett å huske at alle partall dager skal det gjøres, da jeg ser mye på datoer osv hver dag, og definitivt vet hvilke dag i måneden det er.. Men takk for svarene! Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Jeg hadde et kjempe bra tips og poste her, men så glemte jeg det:( Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Hyssingknute rundt fingre eller tær? Problemet er bare at man glemmer hvorfor man satt hyssing der.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå