ツ - Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Jeg var på skolen og hadde samfunnsfag muntlig fremføring. Som vanlig så satt vi og hørte på mens mine medelever fremførte. Hun ene jenta leste direkte fra manuset. Etterpå fikk hun vite karakteren og det var en ren firer. Etter at vi alle hadde dratt hjem siden det var siste time gikk eleven inn og snakket med læreren, hun felte noen tårer og fikk firern sin til 5 på noen minutter. 1 månde før dette skjedde fremførte vi geografi for klassen med tema "elever lærer elever" vennen min som leste rett av arket fikk karakteren 2+. Som dere ser er dette en forskjell på 3 karakterer etter hvordan læreren vurderte oss. Samme har vi opplevd at min vietnamesiske vennine fikk en 5 og favoritt eleven hans fikk en 6. Hun spurte bare om hva hun kunne gjøre for å få en 6 neste gang. Læreren svarte intenst at hun burde være fornøyd med karakteren og ba hun om å gå. Hva kan jeg gjøre med? Har dere noen meninger om dette? Mvh John, Lenke til kommentar
*F* Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Det er helt vanlig med uretferdig karakterutgivelse. Men du kan klage til rektor kanskje, det kan funke. Lenke til kommentar
BigDaws Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Du bør hvertfall unngå muntlig konfrontasjon mot en som vurderer etter trynefaktoren. Du bør samle klassen og skrive inn et felles skriv til rektor eller lignende. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Det er ikke mye poeng i å bry seg om dette, favorisering har eksistert i ørten år og vil for alltid være et problem på ungdomsskoler og vgs. Det du risikerer er at læreren legger merke til deg på en negativ måte, og det er hakket mer irriterende enn å se andre bli favorisert Lenke til kommentar
ツ - Skrevet 10. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2009 det jeg prøver er å unngå at hun hater meg mer og jeg ender med å få 1-2 på kortet. Heldigvis får vi sensorer på eksamen Lenke til kommentar
Cobos Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 det jeg prøver er å unngå at hun hater meg mer og jeg ender med å få 1-2 på kortet. Heldigvis får vi sensorer på eksamen Utifra din originale post ser jeg ikke at denne læreren favoriserer eleven. Det er godt mulig hun gjør det, men du må nesten peke på hvilke vurderingskriterier hun bruker for å vurdere disse to presentasjonene mot hverandre. De fleste lærere ser på atskillig mer enn bare om du leser fra manus eller ikke for å vurdere en muntlig høring. Cobos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå