BolleKalle Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Problem 1: Har slitt med hakkete lyd fra mikrofon med Audigy2 etter at jeg begynte med Win7. Prøvd alt av drivere osv. Prøver derfor ut det innebygde lydkortet, og her er lyden klar og fin fra mikrofonen. Så til neste problem: Problem 2: Herre min hatt så LAV lyd det er på det innebygde lydkortet! Med alt skrudd på max (bruker et nokså lettdrevet headset skulle jeg tro, Steelseries 5H v2) minner lyden om volumet stilt på 25% fra nivået fra Audigy-kortet. For ikke å snakke om hvor flat og livløs selve lyden er, men det er vel et problem som man ikke kommer utenom når man bruker innebygde lydkort. (ALC889A på et Gigabyte AM3-kort) Foreløpige forsøk på løsninger: Ett tips jeg fant på et forum var å slå stoppe/starte tjenesten Windows Audio Device når lyden fra mikrofonen hakker. Det fungerer i dette øyeblikk, men hvor lenge? I tillegg fant jeg ett annet tips om at man burde laste ned siste driver fra realtek.com, men får minner fra ISDN-tiden når jeg laster ned derfra, så det tar en stund. Noen som har opplevd økning i lydvolum etter å ha innstallert nye drivere? Uansett er det vel intet nytt under solen når det gjelder problemer med Creative-drivere på nyere operativsystem enn XP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå