Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjæresten har lav selvtillit

Gjest Hjelpesløs_TS

Anbefalte innlegg

Gjest Hjelpesløs_TS

Heihei dere.

Velger å forholde meg annonym av den enkle grun at det er muligheter for at dama leser forumet.

Vel, vet helt ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre. Kjæresten har dårlig selvtillig og klarer ikke ta imot noen komplimanger og snakker bare stygt om seg selv hele tiden. Jeg prøver å fortelle henne hvor utrolig glad jeg er i henne, og hvor utrolig hun er, men hun hører selvsagt ikke på meg.

Har også prøvd å vise henne hvor utrolig kroppen hennes er ved å kysse hele henne i et håp om at hun skal skjønne at hun faktisk er veldig pen og aldeles ikke har dårlig kropp.

Er det noe jeg kan gjøre for å hjelpe henne? Føler meg veldig hjelpesløs her, aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre, så setter veldig pris på noen råd her, gjerne også fra jenter som kanskje har vært i eller har vært i nærheten av samme situasjon som kjæresten min.

Vi er begge 16 hvis det har noe å si.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Hjelpesløs_TS

Nja, vi har ikke vært sammen så lenge, så er vel ikke så mye å piffe opp :p Joda, vi har sex men hadde vel vært litt rart om det var grunnen?

Lenke til kommentar

Har en lik kjæreste selv, men er bare til å støtte henne og gi ærlige komplimenter og vise at du er glad i henne :) Bare vent og se, selvtilliten vil gå oppover :) Kan ofte være noen misslykkede forhold hun har hatt før med kjærester som ikke har vært direkte snille, sånn er det med min jente

Lenke til kommentar
Nja, vi har ikke vært sammen så lenge, så er vel ikke så mye å piffe opp :p Joda, vi har sex men hadde vel vært litt rart om det var grunnen?

Tviler på at du er grunnen hvis du er en passe ålreit fyr...

Saken er jo den at det er få ting som er mer ærlig enn sex, og får du jenta til å tro at hu er pen naken så er jo saken biff ;)

INSISTER på at lyset skal være på osv.

Endret av Powerpie
Lenke til kommentar
Gjest Guest_TS_*

Lyset er alltid på, så lenge vi har sex etter vi har lagt oss. Hun har ingen problemer med å ligge naken med meg hele dagen eller fly rundt i bare trusa hvis vi er hjemme alene f.eks.

Er mer den veien her, kan ta et eksempel.

Meg: Er så glad i deg jenta mi, du er verdens beste!

Henne: Nei det er jeg ikke

Meg: Jo, det synes jeg virkelig!

Henne: Men det synes ikke jeg:/

Og sånn kan det holde på om alt av komplimanger jeg gir henne. Hvis det er kun en bekreftelse som skal til, så er det greit nok det, men blir litt ordløs når hun nekter og har låst seg helt fast. Aner liksom ikke hva jeg skal si, hvis jeg sier: Men hvis jeg synes det må jeg vel få lov til å synes det?

Henne: Men det synes ikke 'JEG'!!

Lenke til kommentar

Hvis hu kan gå rundt i huset i bare trusa uten å bry seg, men allikevel være såpas vrang, så er det rett og slett at hu er ute etter oppmerksomhet. Det er jo klart at hu mener hu er bra nok for deg, men hu trenger dog bekreftelse for at hu er bra nok for alle _andre_. Hu har lyst til å tvinne deg rundt fingeren. Selvtillit er tydeligvis ikke hovedproblemet her; hu vil at du skal prise henne som om du var en tøffel av et mannfolk, dvs. putte henne på en pidestal.

Neste gang hu sier noe lignende, svar bare med "hvis du er sånn du skal være", og snu deg.

Endret av Powerpie
Lenke til kommentar
Kanskje litt farlig å si det, men det der er nå veldig typisk oppførsel hos fjortisjenter. Kan godt hende at selvbildet er helt i orden.

Dette tenkte jeg også.

En ting du kunne gjort er å snakke med henne om det, eller fortelle henne det på en måte slik at hun forstår det. Slik at hun ser frustrasjonen din over at hun avviser komplimentene du gir henne som jeg også regner med at du mener. :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Guest_TS_*

Mye mulig, men hun er ikke "fjortis" til ellers, virkelig ikke, tvert imot.

Men hun sier også selv at hun sliter med selvtilliten tho, sier hun det bare for å si det?

Lenke til kommentar

Men hun sier også selv at hun sliter med selvtilliten tho, sier hun det bare for å si det?

Utifra det du har sagt føler hun seg hvertfall komfertabel med selvtilliten rundt _deg_. Om hun har lav selvtillit ovenfor alle andre, eller om hun rett sier det for å si det, ja det blir vanskelig å si. Uansett ville jeg ikke tolket noen av alternativene som noe "positivt", da det første betyr at du har lav verdi for henne, samt at hun også er litt vel nøye på hvordan andre menn oppfatter henne, mens det andre betyr at hun lyver for å få oppmerksomhet.

En pragmatisk tilnærmingsmåte hadde jo vært å spørre henne hvorfor hu går rundt i trusa halve dagen når hu skammer seg over kroppen sin.

Hadde en stygg følelse av det. Høres greit nok ut, skal se hva jeg får gjort! Takk Powerpie

Ikno problem! Får satse på at ting ordner seg vettu ;)

Endret av Powerpie
Lenke til kommentar

Om hun sier hun sliter med selvtilliten, så mener hun det vel kanskje? Du bør kanskje snakke med henne? Fortelle henne at du virkelig mener det du sier, at du blir lei av at hun skal synes så dårlig om seg selv.

Så kan du legge på at hun ser fantastisk ut.

Nå vet ikke jeg hvordan dere er eller hva slags forhold dere har, men kommunikasjon er nøkkelen til det meste :)

Lenke til kommentar

Kanskje begge deler? I den alderen kan følelser og tanker skifte like fort som været på vidda. Gi henne bekreftelse på at hun er flott, men når hun begynner å nekte kan du si noe sånt som " Javel, men det er DIN mening. Jeg mener noe helt annet. Dermed basta. "

Lenke til kommentar
Gjest Guest_TS_*

Kommer til å fortsette å gi henne en bekreftelse på hvor herlig hun er, også hvis hun blir vrang og vrien så lar jeg bare være å svare :) Får heller bare snakke med henne tror jeg hvis det blir for ille! Tusen takk for alle svar folkens !

Lenke til kommentar

Nå kjenner jo ikke jeg jenta da men jeg tror ikke hun gjør dette for og få oppersomhet.

Jeg er jente selv og vet ossen presset er i dag, i jentenes verden er det mye at man må være så og så tynn for ellers så er man ikke bra nok og noen andre jenter kan snakke stygt om deg og sånn, altså mellom jenter så er ting så pirkete og sånn, og jeg tror ikke det fins så mange jenter som er som syns alt på seg selv er perfekt. Jeg vet at jeg foreksempel er tynn nok men jeg vil alltids bli tynnere fordi ditt å datt og det er alltid noe som er dumt.. tror nok det har ganske mye med selvtilitten også og gjøre og det kan godt hende hun bare, som en del andre jenter har.. dårlig selvtilitt. Jeg har fått intrykk av at gutter faktisk ser på jenter på en helt an måte en vi tror at dere gjør. Vi jenter tror kanskje at dere syns vi er kjempetjukke selvom vi faktisk er helt normal og ganske fin i formen.. jeg prøver hvertfall og slutte og tenke negavtivt om meg selv da fordi jeg har insett mer og mer at jeg faktisk ikke er ditt å datt, så det jeg vil anbefale deg og gjøre er rett og fortsette og være så god som du er, støtt henne.. du burde kanskje snakket med henne om at du faktisk syns hun har pen kropp og at du ikke bare sier det og forklare henne at hun må prøve og være fornøyd med seg selv. er selvfølgelig utrolig vanskelig og bare få selvtilitten tilbake på ett blunk , men jeg syns du er veldig snill og god som sier så mye fint til henne og støtter henne... bare fortsett med dette. og jeg tror ikke du er alene med og ha en dame som sier sånnt :)

Lykke til ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...