Jens72 Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Hva var problemet med Stoltenbergs orientering på engelsk om Oslos geografi? Kan forstå klagingen på Europarådets Jagland med øynene ned i manuset med sin norsk-engelsk, men Stoltenberg er vel helt ok. Ikke noe professor i engelsk, men så er det da viktigere kunnskaper en politiker skal ha enn oxford-uttalelse. Forøvrig enig med trådstarter om at flere politikere bør modnes litt mer før de slipper til i så store begivenheter, for dette var tydeligvis for stort for enkelte. Men det kom ikke akkurat som noen stor overraskelse for de som følger med i det politiske landskapet. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Jeg syns absolutt ikke det er noe i veien med å stusse over at statsministeren av Norge ikke klarer å snakke for seg på verdens viktigste språk. Da NRK fikk gleden av å filme Obamas første samtale med Stoltenberg, måtte jeg se vekk. Det var uutholdbart å høre på så dårlig behersking av engelsk. Hvis han ikke en gang klarer å diktere en simpel setning om Oslos geografi smertefritt, hvordan skal han klare å diskutere politikk? Jeg gremmes... Det blir brukt så mye penger unødig i Norge, hvorfor ikke bruke noen lapper på å lære statsministeren engelsk? Han gjør seg forstått, det er det viktigste. Jeg tror ikke Obama eller noen andre med engelsk som morsmål reagerer noe særlig på engelskuttalen til hverken Stoltenberg eller Jagland, det er det nok bare andre nordenn som gjør. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Synes virkelig ikke dette var så problematisk. Alle forstår jo hva han mener, selv om han har litt snodig uttale. Lenke til kommentar
Jens72 Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Han har ikke noe spesiell snodig uttalelse, han har bare ikke engelsk som morsmål. Enig med deg om at dette ikke er problematisk. Kunne gjerne tenkt meg å høre hva folk mener er problematisk med Stoltenbergs engelsk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå