Myo Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 I dag nærmest skammer jeg meg over å være norsk, så flau blir jeg når jeg ser oppførselen til norske politikere. En hel armada av norske politikere har svirret rundt Obama som 15 år gamle jenter rundt en popstjerne. Jagland så ivrig i å være personlig tjener at han fremstår mer som en personlig maskot enn medlem av Nobelkommiteen. Ågåt Valle utbryter i etterkant "han tok på meg!" Hva i all verden er dette for noe å si!? Han tok på meg? Denne uttalelsen er så krypende rompeslikkende at jeg blir kvalm. Hører aldeles ikke hjemme noe annet sted enn for fjortiser på konsert. Og så Dagrun Eriksen fra Krf da som twitrer, "Jaaaaa Will Smith smilte til meg! Sukk! Og knis!". For en karakter du har Dagrun og for en integritet! Jeg blir imponert! Det var helt surrealistisk mente Eriksen i etterkant av alt sammen. Kari Henriksen (Ap) var også en som ikke klarte å dy seg mot å ta bilder, på tross av anmodningen om å la være. Men hva kan man forvente av ei som ser på Ap's landsstyremøte som årets begivenhet og som trimmer håret i gressklipperen. For ikke å glemme Kristin Halvorsen som blei både furt og sur fordi hun, på tross av forespørsler fra høyere hold, fikk avslag på å være med på seremonien. Dette var bare noen av klovnene som stakk seg frem. Det er rart gitt, hvordan alle standpunkt forkastes og alt annet glemmes når det kommer viktige folk inn i bildet. Har aldri sett de sverme med en slik intensitet før. Som fluer rundt ei kuruke. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Nøyaktig hva er det du vil diskutere? Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 «Vi fremstår som idioter» ...når vi oppfører oss som turister og knipser Barack Obama, mener Høyre-politiker. - Tabbet oss ut - igjen Bloggen til stortingspolitikeren levner ingen tvil. Overfor Nettavisen utdyper han det slik: - Det er mange som bør føle seg truffet, for det er ikke lenge siden vi tabbet oss ut på nøyaktig samme vis, sier Gitmark til Nettavisen - og sikter til Slottsmiddagen. Gitmark forteller at mobilbruken ble et tema etter nobelfesten: - Vi er mange som synes det er skuffende, spesielt når det så tydelig gis beskjed fra arrangøren om at dette ikke er ønskelig - og så er synderne folkets representanter. Vi tok det opp etter slottsmiddagen, også - uten at det har hatt noen effekt, sier Høyre-politikeren. (...)«Så skjedde det igjen - en stor andel av stortingsrepresentantene har med seg telefon eller kamera og tok villig bilder av alt og alle under fredsprisutdelingen. Det på tross av klare formaninger om å skru av mobilen og å ikke bruke kamera.» Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Twitter - mediet mange ting havner, som man egentlig burde holdt for seg selv? Morsomt førsteinnlegg. Morsomt, litt pinlig... men samtidig har jeg litt forståelse for at enkelte kan bli litt i overkant begeistret. Forutsatt at det ikke er en trend å oppføre seg som en ellevill, starstruck fjortis. Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 (endret) Fy faen jeg så videoen når Jens hilste på Barack. som han har øvd på den handhilsinga. fy faen jeg skjemmer meg. Rævsleiker & Co deluxe.... Skjønner faen ikke hvorfor folk må oppføre seg sånn.. PLZ jeg hadde sagt Barack istedet for Mr. President. Tipper Barack har hatt det helt jævlig her. Hadde jeg vært han så hadde jeg skjemtes ihjel over all denne rævsleikinga. Her er det rævsleiking på så høyt nivå at det lukter drit Endret 11. desember 2009 av MongoMan Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Var det såpass galt?, bra at jeg ikke gadd å lese artiklene eller se videone om han. Lenke til kommentar
sosialliberal Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 (endret) Jeg må si at jeg støtter sjelden et innlegg som ikke byr på rasjonell og meningsfull diskurs, men jeg må gjøre et unntak her. Jeg syns det er helt berettiget av trådstarter å stille seg kritisk til oppførselen til enkelte av de norske politikere under Obamas besøk. Har man virkelig ikke mer verdighet, og respekt for sin posisjon i samfunnet, enn å opptre så ydmyk i forhold til en annen statlig leder? Alle er vel inneforstått med at Obama er en statlig leder for ikke hvilket som helst land, samt at han besitter både karisma og retoriske egenskaper som smitter lett på andre, men det må nå være måte på smisking og overproporsjonering fra de norske politikere. Tar man i betrakting de elendige engelsk-kunnskapene til de to sentrale aktører fra norsk side, Jens Stoltenberg og Thorbjørn Jagland, så burde de valgt en annen profil under besøket. Vi finner konsensus i frohold til påstand at Norge er en liten nasjon med begrenset politisk makt internasjonalt, men oppførselen til de enkelte sentrale personer fra norsk side under dette besøket forsterker bare dette bildet yterligere. Jeg sier ikke at Norge skal ha som mål å etablere seg som en maktnasjon, men insinuerer at vi i det minste kan opptre med litt mer verdighet og profesjonalitet når hele verden er tilskuer. At vanlig folk på gaten viser litt begeistring og entusiasme i forhold til Obama, er helt naturlig. Men at dette skal gjelde sentrale politikere som representerer dette landet utad, og som bidrar til internasjonal anseelse, hadde jeg ikke forventet meg. Rent diplomatisk hadde den beste strategien vært å holde lav, og profesjonell, profil når medier er til stede, men en mer avslappende rolle og tilnærming til Obama under møter bak lukkende dører. Bare på bakgrunn av at USA er den eneste supermakten i verden, og det faktumet at vi samarbeider med dette landet på forskjellige områder, betyr ikke at vi skal legge oss flate og opptre som en gjeng alkoholiserte bygdetullinger som prøver å sjekke opp den eneste dama på festen kl 4 på søndagsmorgen. Det skal sies at jeg i dette tilfelle legger ikke skylden på Obama, han er fullstendig klar over sin posisjon og opptrer deretter, men jeg savner faktisk prinsipielle og mer dedikerte politikere i dette landet. En politiker som er i kontakt med realiteten og kjenner sine begrensninger, men som samtidig vet å fremstå mer profesjonelt og med verdighet i behold. Det er kun slike ledere og politikere presidenten av USA kan knytte nære forbindelser til. Ingen av dagens norske politikere som var til stede under besøket har slike egenskaper, og kommer neppe til å havne på telefonlisten under kategorien ”venner” hos Obama. Endret 11. desember 2009 av statsviter Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 (endret) Må bare legge til at Jens minner meg om hunden min når jeg kommer hjem fra arbeid @statsviter: Enig i absolutt alt. Syns det skal gå greit at man sier Mr.President når medier er til stede men bak lukkede dører så håper jeg virkelig det går på fornavn. En person er fortsatt bare en person bortsett fra at rasister sikkert har lyst til å plukke av ham hodet Endret 11. desember 2009 av MongoMan Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Vi er da alle menneskelige. Jeg tror vi alle hadde blitt litt fjollete (på den ene eller andre måten) om vi hadde skulle håndhilse på en av verdens mektigste menn. Forståelig at det blir litt tåpelig, men jeg synes det blir for dumt å skulle kritisere noen for dette. Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Vi er da alle menneskelige. Jeg tror vi alle hadde blitt litt fjollete (på den ene eller andre måten) om vi hadde skulle håndhilse på en av verdens mektigste menn. Forståelig at det blir litt tåpelig, men jeg synes det blir for dumt å skulle kritisere noen for dette. Plz jeg hadde ikke sport 300 gang om han sku være med på jakt elns. Hadde nøyd meg med å spørre 1 gang =) Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Ja, nå var det vel ingen som spurte 300 ganger som jeg la merke til hvertfall. Lenke til kommentar
Myo Skrevet 11. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2009 (endret) Dag Terje Andersen har nå gått ut og sagt at det burde vært på sin plass at Stortinget var bredere representert. Jeg priser meg lykkelig over at dette ikke var tilfelle. Fler forsmådde mobilknipsere hadde vært uholdbart. Han mente regelverket måtte forandres slik at fler fikk være med. Nu vel, jeg vet ikke hvor mye de gidder å stresse med dette da det er heller tvilsomt at det er like gjevt å være deltaker under neste års seremoni og bankett. Det som opprører meg er å se hvor mye dette faktisk betyr for noen. Hvor mye verdi de legger i det og hvor hyklersk det hele blir. Spesielt for Kristin Halvorsen som desperat prøvde å få innpass på banketten, men fikk avslag. Ref VG nett: "Statsministerens kontor (SMK) skal ha vært svært opptatt av å finne plass til Navarsete og Halvorsen, men i går ettermiddag ble det klart at de ikke ville nå frem med dette ønsket. - Sp-lederen er glad i en fest, og går hvis hun blir invitert, sier hennes statssekretær Guri Størvold til VG." SV har programfestet at USA er den største trusselen mot verdensfreden. Men når amerikanerne først kommer, står hun og spoler i sitt eget fett for å få være med. Noe mer patetisk har jeg faktisk ikke sett på lenge. Skam deg dypt, lenge og inderlig Kristin. Endret 11. desember 2009 av Myo Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Også direktør ved Nobelinstituttet og sekretær for Nobelkomiteen, Geir Lundestad, er overveldet etter presidentbesøket. – Det har vært veldig vellykket. Vi har en strålende prisvinner. Det visste vi jo fra før, men dette har nesten overskygget alt. De er så hyggelige og har en sånn sans for humor, og så er det så lett å snakke med dem også om til dels vanskelige ting, sier en yr Lundestad til NRK. http://www.nrk.no/nyheter/nobels_fredspris/1.6906190http://www1.nrk.no/nett-tv/nyheter/spill/verdi/117947 Lenke til kommentar
Warz Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Obama er en sosialist, er det rart Kristin Halvorsen furter for at hun ikke fikk komme på festen? For øverig er jeg ganske enig med TS, makan til asslicking skal man leite lenge etter. Ikke bare fra nordmenn riktignok, men fra sosialister over hele verden. Det irriterer meg hvor dumme folk er som bare sluker rått alt det oppgulpet han kommer med og priser han som om det skulle være en eller annen messias. Obama vinner fredsprisen? Pfff! Obama er bare en ny og enda verre versjon av Bush. USA har takket være sosialismens inntreden fått seg en gjeld på, var det 12 billioner dollar? Et beløp så svimlende at man nesten går i bakken. Og likevel innfører han nye kostbare reformer. Jeg ville heller brukt de 100? millionene det koster å få han på besøk hit på noe annet. Det faktum at politikerene forguder han konstaterer vel bare hvor dumme de er. Lenke til kommentar
Myo Skrevet 11. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2009 (endret) Motsetningene her er litt underholdende. Det ble i forbindelse med besøket offentliggjort at bidraget til Afghanistan ble økt til 110 mill. dollar. Obama priset dette, samtidig som han brukte opp 1/7 del av dette ved å komme hit og prise det. De kunne vel ha sendt den med UPS? For øvrig tror jeg neppe USA som stormakt vil slite på stross av astronomisk gjeld. Den privatstyrte sentralbanken deres trykker penger som de vil. For de som vil vite mer om dette anbefales boken "The Creature from Jekyll Island". Endret 11. desember 2009 av Myo Lenke til kommentar
Warz Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 For øvrig tror jeg neppe USA som stormakt vil slite på stross av astronomisk gjeld. Den privatstyrte sentralbanken deres trykker penger som de vil. For de som vil vite mer om dette anbefales boken "The Creature from Jekyll Island".Dersom du tror myndighetene i USA bare kan "trykke" seg ut av krisen er du temmelig på jordet. Folk som bor i USA vil slite dersom pengene deres blir "null" verdt. Dollaren blir verdiløs, det vil bli ekstremt høy arbeidsledighet, opprør i gatene og tendenser til borgerkrig. Og hva tror du skjer når landene som har lånt bort penger til USA oppdager at de ble lurt? Lenke til kommentar
Myo Skrevet 11. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2009 For øvrig tror jeg neppe USA som stormakt vil slite på stross av astronomisk gjeld. Den privatstyrte sentralbanken deres trykker penger som de vil. For de som vil vite mer om dette anbefales boken "The Creature from Jekyll Island".Dersom du tror myndighetene i USA bare kan "trykke" seg ut av krisen er du temmelig på jordet. Folk som bor i USA vil slite dersom pengene deres blir "null" verdt. Dollaren blir verdiløs, det vil bli ekstremt høy arbeidsledighet, opprør i gatene og tendenser til borgerkrig. Og hva tror du skjer når landene som har lånt bort penger til USA oppdager at de ble lurt? Lese først, snakke etterpå. Lenke til kommentar
Warz Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 I seg selv kjenner man andre? Dessverre, den quoten hjelper deg nok ikke til å kjenne meg. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Jeg synes nå det mest provinsielle ved hele dette besøket har vært all klagingen på engelskferdighetene til Jagland og Stoltenberg. Lenke til kommentar
Jimstar Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Jeg syns absolutt ikke det er noe i veien med å stusse over at statsministeren av Norge ikke klarer å snakke for seg på verdens viktigste språk. Da NRK fikk gleden av å filme Obamas første samtale med Stoltenberg, måtte jeg se vekk. Det var uutholdbart å høre på så dårlig behersking av engelsk. Hvis han ikke en gang klarer å diktere en simpel setning om Oslos geografi smertefritt, hvordan skal han klare å diskutere politikk? Jeg gremmes... Det blir brukt så mye penger unødig i Norge, hvorfor ikke bruke noen lapper på å lære statsministeren engelsk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå