Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trøbbel med hovedlys på Mazda 323, 1985

Mattjazz

Anbefalte innlegg

Jeg har en Mazda 323, 1985-modell. For noen dager siden sluttet begge frontlyktene mine å fungere kun sekunder etter at jeg hadde skrudd dem på. Prøvde da fjernlysene, de fungerte i noen sekunder, og så sluttet de også å fungere. Etter dette har jeg ikke fått på verken nærlys eller fjernlys. Jeg kikket så på oversikten over sikringene inne i bilen, men der var det ingen hovedlys. Sjekket derfor sikringsboksen i motorrommet der var det fire sikringer som sto på plasser som var merket: 30A (PCT), 80A (MAIN), 60A (BTN) 30A (HEAD). Den som sto på plassen merket PCT var åpenbart røket, så jeg skaffet en ny og satte den inn. Da tok det 1 sekund, og så var den røket igjen. Det jeg nå lurer på er hva som er problemet..? Jeg ville jo gjettet at det var den som er merket HEAD som er sikringen for hovedlysene..? Vet noen hva PCT står for? Kan det være at problemene med hovedlysene ikke har noe med dette å gjøre? Ett av parklysene har også sluttet å fungere, men det er mulig at dette skjedde før denne episoden.

Jeg må bare si at jeg (som det kanskje fremgår av problemstillingen) ikke er noen erfaren mekaniker, men jeg prøver å bli bedre. Alle hint som kan sende meg i riktig retning mottas med takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...