Howard Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 IETF tar opp kampen mot spam Nok en organisasjon tar opp kampen mot spam. Nå skal Internett-standarder endres slik at de motvirker uønsket e-post. Les saken her. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 mange av de der kommer aldri til å fungere i praksis.... eks: Karakter-system og Bøtelegging for SPAM. Det er kanskje noe av det dummeste jeg har hørt... ellers likte jeg "Enkel autentisering av e-post." Skjønner ikke hva de har tenkt til å gjøre, men da kunne jeg ihvertfall blokket de 3-4 største firmaene. Lenke til kommentar
delfin Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Jeg er så møkklei av gator, lop.com og alle de andre spyware/spam firmaene. Måtte grunnleggerne brenne i helvete. Kom til å trykke på feil knapp her forleden. Var litt rask i svingene og vips hadde jeg fått alt mulig dritt på maskinen, og jeg brukte nesten en time på å få luket vekk det meste av det. Plutselig var standard 404 dokumentet erstattet med hjemmesiden til lop.com, og jeg prøvde forgjeves å fjerne det. På siden fant jeg en "uninstaller" som jeg egentlig hadde null tiltro til, men lot allikevel tvilen komme tiltalte til gode. Selvfølgelig gikk det som det måtte gå, og rett etter beskjeden "uninstall complete" kjørte jeg Ad-Aware og hadde plutselig 12 spyware programmer installert igjen. Hadde sjekket før jeg kjørte "uninstalleren" og da var det ingen. Hele opplegget er så gjennomført useriøst. Hadde jeg hatt ressurser til det skulle jeg DDOS'et det forbannede firmaet langt inn i steinalderen. Kan ikke skjønne at slikt skal være "lovlig", men hva kan man gjøre? De later jo som de er et seriøst firma på siden sin, med besøksadresse i london og massevis av fine ord om "market consulting" og blabla. Burde vært MYE strengere regler mot dette. Det er jo milevis over streken. Tviler på at vi ser endringer med det første, men at noen tar initiativet mot slikt faenskap er ihvertfall en begynnelse. Lykke til! Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 pifler: www.ad-aware.com så bruker du 3 min istedenfor 1 time på å fjerne dritten da får du ALT også! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå