Gå til innhold

Internet Explorer

Mrtin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1. Prøv opera først. Versjonen uten Java er bare 3MB. Verdt et forsøk.

2. De som prøver seg på den gamle kverna om at nye raske maskiner ikke trenger en liten/rask browser, les punkt 1.

3. ADVARSEL: Opera er sterkt vanedannende. Spessielt musnavigeringen. GENIAL!

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-27 00:20, snesoey skrev:

Hmm.. IE har faktisk over 90% av markedet..

Man trenger ikke akkurat ha doktorgrad i kjemi for å skjønne hvorfor. 90% av brukerne veit ikke en dritt om data! "Nettleser? Internet Explorer mener du?" -Tror ikke alle vet om Opera, og hva den erstatter. Poenget er at så og si ALLE folk som surfer en del, bruker OPERA. Det sier kanskje litt mer? :razz:

Lenke til kommentar

Denne diskusjonen gidder jeg ikke.. IE støtter over 90% av markedet, og er den plattformen folk flest bruker... bruker man Opera, og den er best... hva så?!? støtter den ikke IE funksjoner, så glemmer man den.. Ikke prøv deg, jeg jobber faktisk som webmaster.. 10% av markedet er uinteressant, i motsetning til over 90%!

Lenke til kommentar

Jeg vet at Opera er raskere en IE, jeg har brukt Opera5.2 en stund, problemet er bare at den ikke vil samarbeide så godt med win98se, og div. andre programmer.

Er det ingen her som vet Hvordan man "tuner" ie5.5 til å yte best mulig?

Lenke til kommentar

Opera 6.0 fungerer utmerket. Jeg har prøvd de i både Win ME og Win XP.

Og jeg syns Opera 6.0 er faktisk et lite hakk bedre enn I.E 6.0. Hovedgrunnen til at det er så mange som bruker I.E. er fordi den er implementert i Windows.

Oi... jeg bruker faktisk I.E. nå... I.E er absolutt ikke dårlig. Hadde vært bra hvis microsoft kunne ha tatt en "fair" konkurranse.

Lenke til kommentar

Tror helt ærlig ikke det er mye å hente på å tweake IE 5.5. Gå inn på Tools->internet options->advanced, der kan du jo prøve deg litt frem med de mest åpenbare tingene. Bla skrue av debugger etc(dersom den står på da). Ellers er nok IE6 er nok noe raskere enn 5.5 versjonen, hvertfall var den det i w2k.

Det som gjør at jeg ikke bruker Opera er følgende:

1) Noe sider klarer Opera å ødelegge helt.

2) Noe "sikre" sider godkjenner ikke Opera.

3) Jeg stoler mer på at sikkerhetshull faktisk blir funnet i IE enn i Opera ved bruk av nettbank etc. Dette har sammenheng med hvor mange som faktisk bruker Opers vs hvor mange som bruker IE.

4) Kanskje det beste argumentet; IE er "gratis" og ligger faktisk innstallert i Windows. OK det finnes gratisversjon av Opera også, men reklamen irriterer.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-27 13:36, alaruz skrev:

Men regner nesten med du bruker WIndows,... Da skal det godt la seg gjøre at noe idet hele tatt kjører bra for deg...

Det gjør jeg ja... Har flere ganger tenkt at jeg skulle prøve Linux, men jeg er faktisk fornøyd med Windows (nei, jeg kødder ikke :smile:)

Min Windows 2000 SP2 er dønn stabil - aldri hatt problemer med den. "Never change a winning team", vet du... :smile:

Derimot har jeg prøvd Opera 6, og synes det er en bra nettleser. Dessverre er der altfor mange webdesignere som tenker IE, og det syntes jeg ga litt for mange problemer i Opera.

Dumt, med dessverre "fact of life"...

[ Denne Melding var redigert av: eivindbirkeland på 2002-01-27 14:19 ]

Lenke til kommentar

Jeg er enig med deg....

Det med at for få Webdesignere tenker The Opera Way !

Men en ny genial feature de kom med i 6.x er at du selv kan velge om du vil kjøre MDI eller SDI style. (tror det er det det heter,.. hehe) Men også er det greit å legge til de nye geniale Mus egenskapene du kan bruke i Opera. - Surfingen går jo så genialt mye raskere.

Når det gjelder OS så gir jeg en lang i hva andre bruker. Jeg bruker det jeg føler er best,... og om du for eksempel bruker 2000 er det OK for meg. Men når jeg hadde Win for en tid tilbake så var det bare problemer ! :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...