Gå til innhold

hjelp til kjæp av Mac

Anbefalte innlegg

vet ikke om dette er riktig plass og spørre men jeg fyrer løs.

Har lenge gått og siklet på macbook pro og finni ut at jeg nå vil ha en men hvem av dem.

Er det stor forskjell på disse :

http://www.eplehuset.no/produkt/1470_macbo...133-226ghz.aspx

http://www.eplehuset.no/produkt/1471_macbo...133-253ghz.aspx

Ser at det er HW forskjell men er det mye merkbart?

hvor er disse billigst?

ser at dem har 5% studenrabatt noe som er bra da dama mi er student:)men er det andre billige plasser noen vet om?

Har og hørt at dette ikke er noe særlig og spille på men er det da sånn at det IKKE går og spille NOE?

En ting til.

Er dette noe og tenke på om man skal tenke mac vs pc?

Nr 1 og to på lista

http://www1.euro.dell.com/no/no/hjem/Dell-...s&cs=nodhs1

Endret av amdorintel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser at det er HW forskjell men er det mye merkbart?

Du vil merke at det er mindre RAM i den billigaste maskina. VIl absolutt anbefale 4 GB RAM. Eg ville helst hatt meir enn 160 GB harddisk, men det avhenger litt av kor mykje musikk, bilete og film du har behov for å lagre på maskina. Prosessoren skulle rekker til det meste sjølv på den billigaste modellen, så lenge du ikkje driv med tung videoredigering eller liknande. RAM og harddisk kan du oppgradere sjølv. Det vil muligens vere billigare enn å kjøpe frå Apple.

hvor er disse billigst?

ser at dem har 5% studenrabatt noe som er bra da dama mi er student:)men er det andre billige plasser noen vet om?

Du får dei sjeldent billigare enn frå Apple eller Epplehuset. Det kan vere verdt å merke seg at maskinene held seg godt, så det kan vere økonomisk lurt å handle brukt. Det er populære maskiner, så det er lurt å vere obs på svindelforsøk! Ellers kan du få 20 % rabbat viss du vert ADC medlem. Det vil du spare på sjølv om det kostar 700 kroner å bli medlem. Det ligg ein guide på Mac1.no viss du er interessert i dette.

Har og hørt at dette ikke er noe særlig og spille på men er det da sånn at det IKKE går og spille NOE?

Er dette noe og tenke på om man skal tenke mac vs pc?

Det er svært enkelt å installere Windows på denne maskina. Då kan du spele alle spel du måtte ønske, så lenge maskina kan drive det. Skulle ikkje vere noko problem så lenge du ikkje forventar å drive Crysis på full oppløsning :D

Lenke til kommentar

Med windows (via bootcamp) vil 9400 kortet fungere ok til enklere spill. Det er ikke et tungvekter grafikkkort dog, så ikke ha alt for høye forventninger til grafikkdetaljnivå om du skal ha en ok framerate, men til mindre grafikkintensive spill eller eldre spill vil det nok fungere ok til det meste.

Uten windows har du ikke mye mulighet til spill. Det finnes noe spill til Mac OSX, og de kjører fint, men det er en sørgelig liten håndfull... skal du ha noe skikkelig valgfrihet for spill må du nesten bruke bootcamp og Windows.

-Stigma

Lenke til kommentar
Veldig enig med "SpecR". Skal du ha en mac, bør det være fordi du driver med design, fotograferign etc. Hvis ikke, får du en mye bedre windows til samme pris

Dette argumentet tar windows-folket ofte fram, men det som ikke tas med i beregninga er at operativsystemet(etter min mening) er overlegent også til dagligdags bruk. Mac er enkelt og greit et bra valg.

Lenke til kommentar
Veldig enig med "SpecR". Skal du ha en mac, bør det være fordi du driver med design, fotograferign etc. Hvis ikke, får du en mye bedre windows til samme pris

Dette argumentet tar windows-folket ofte fram, men det som ikke tas med i beregninga er at operativsystemet(etter min mening) er overlegent også til dagligdags bruk. Mac er enkelt og greit et bra valg.

At det er overlegent til dagligdags bruk er jeg totalt uenig i, men du vet også godt at du får en mye bedre windows enn mac hvis du betaler samme sum, pluss at det finnes mange programmer og spill osv som ikke funker på mac.

Endret av Thesilentkiller
Lenke til kommentar

Jeg er semitilhenger av Mac, og vil si det samme som "windows-folket" sier. Det er ulogisk å velge Mac foran Windows til normal bruk. Med mindre man er stinn av gryn, da ville jeg gjort det samme.

Jeg bruker PC med Windows 7 til hjemmebruk, og en Macbook på skole og til skolearbeid (foto og design).

Windows 7 er nesten like stabilt som OSX og brukervennligheten er det ikke noe å si på. OSX er selvsagt enklere, en smule mer stabilt, ser bedre ut og har en del fiffige løsninger. Om du er kjent med forskjellene, og mener dette fortsatt er verdt pengene, så kjør på.

Om du spiller mye, vil jeg definitivt fraråde deg å kjøpe en Mac. Skifting mellom Windows og OSX er irriterende, tidkrevende og lite praktisk. Det er også en smule hyklersk etter min mening ^^

Lenke til kommentar
Jeg er semitilhenger av Mac, og vil si det samme som "windows-folket" sier. Det er ulogisk å velge Mac foran Windows til normal bruk. Med mindre man er stinn av gryn, da ville jeg gjort det samme.

Jeg bruker PC med Windows 7 til hjemmebruk, og en Macbook på skole og til skolearbeid (foto og design).

Windows 7 er nesten like stabilt som OSX og brukervennligheten er det ikke noe å si på. OSX er selvsagt enklere, en smule mer stabilt, ser bedre ut og har en del fiffige løsninger. Om du er kjent med forskjellene, og mener dette fortsatt er verdt pengene, så kjør på.

Om du spiller mye, vil jeg definitivt fraråde deg å kjøpe en Mac. Skifting mellom Windows og OSX er irriterende, tidkrevende og lite praktisk. Det er også en smule hyklersk etter min mening ^^

Må si at jeg er ganske enig med deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...