Åsmund Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 I retningslinjene står det at WGI er et pyramidespill MEN det er ikke det. Det er et firma med MLM markedsføring. så det så! Kan dere ikke finne på en annet ord en pyramidespill eller bruke et annet firma som et eksempel for pyramide? Eller er dette det et genialt forum og jeg er enig at man ikke skal snakke om slikt her. Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 WGI er eit pyramidespel, men kanskje ikkje i følge norske lovar. MLM-marknadsføring er i bunn og grunn basert på det same som pyramidespel er, og det er difor omtrent ingen vits å skilje mellom desse to. Uansett, så nemnte eg dette på våre interne nyhetsgrupper tidligare, men det vart ikkje lagt til i retningslinjene. Svært så opptatt MLM-folk er av å ikkje få prosjektet sitt kalla pyramidespel, då... <personlig meining> Slik eg ser det; det er svært mystisk når eit firma kjem og seier "gjer dette arbeidet for meg, og så betalar du meg så mykje pengar". Her er pyramidespel og MLM heilt likt. Deretter lovar dei at du skal tene pengar på lang sikt, noko som berre skjer dersom du hamnar høgt oppe i systemet. Måten enkelte mennesker sel seg sjølve på, for å drive marknadsføring for dette, er det eg vil kalla øydeleggande for den personens integritet. Eg har nylig vore forsøkt verva til eit spesielt MLM-selskap, og eg må seie at eg er lite imponert over dei som tilbyr meg dette. Og forresten, eg er svært irritert over folk som går rundt og påstår at MLM og pyramidespel ikkje er det same (sjå bort ifrå definisjonen i norsk lov). Prøv å argumenter det fram. Ver så snill! </personlig meining> Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 I retningslinjene står det at WGI er et pyramidespill MEN det er ikke det. Det er et firma med MLM markedsføring. så det så! Kan dere ikke finne på en annet ord en pyramidespill eller bruke et annet firma som et eksempel for pyramide? Eller er dette det et genialt forum og jeg er enig at man ikke skal snakke om slikt her. La oss ikke bruke tid på å krangle om dette plis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå