Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor mange sexpartnere passer seg?

Gjest LittleWoman

Anbefalte innlegg

"Men hvorfor har noen mange partnere?"

Nå har ikke jeg hatt ekstremt mange partnere, (i snitt 3-4 i året siden jeg debuterte) men spørsmålet er ganske greit å besvare. Man er en person som synes sex er godt, sosialt, hyggelig - og generelt en fin ting å gjøre (og ikke har noen moralske grunner til *ikke* å ha sex) Jeg har vel ca 1,5 faste pulevenner for tiden, men det er jo ikke alltid de er tilgjengelige, og da prøver man seg gjerne på en ny.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har man selv hatt mange vil jeg tro at man bryr seg om partner også har hatt mange. folk flest vil nok ha noen som er ca like "erfaren" som segselv, det blir litt rart om en jomfru skaffer seg en type med 100 damer bak seg eller omvendt da.

jeg selv er 27år og har hatt ca. 10 jenter, 2 av dem lengre forhold. husker jeg møtte ei som hadde hatt sex med over 100 gutter. jeg takka nei til den innbydelsen selv om hu sikkert hadde vært rå i senga, det ble rettogslett for vanskelig for meg å sette meg inn i hva slags menneske hun var som hadde hatt over 100 stk, når jeg er så langt unna det selv.

og det som står i avisene om at de fleste ligger på et ganske lavt/passe antall, mens en veldig liten prosent har det man kaller "veldig mange" passer bra på de jeg kjenner, bare 2 jeg vet som har ca. 100stk, og derfra er det et hopp ned til 5-15 stk.

Lenke til kommentar
De som har 100 stk mistenker jeg tiltrekkes av mer enn bare sexen.

som foreksempel? jeg har aldri helt klart å sette meg inn i tankegangen deres, fint om du kunne tatt en liten "grei ut om dette" :roll: kan se for meg at miljø spiller en del rolle, og at når man kommer opp i et visst antall så har man jo sannsynligvis blitt så flink til å tiltrekke seg det motsatte kjønn at det blir en liten hobby tilslutt.

Endret av jagarock
Lenke til kommentar
Men hvorfor har noen mange partnere? Hva er det som er bedre med det fremfor å ha en eller to faste (pulevenner)? Jeg har hvertfall opplevd at blant mange unge, så er det mest et forsøk på å bevise noe for seg selv og andre, noe som da er litt stakkarslig.

Det er en god del unge jenter som hopper fra kjæreste til kjæreste hvor de bare varer et par måneder av gangen. Det er gjerne største grunnen til at antallet hos unge jenter av og til kan være "litt høyt" i forhold til andre. Noen velger gjerne og bare å rase fra seg eller drite i hva de holder på med. Så om de har kjæreste, blir det litt rart (og umoralsk?) om man skal ha pulevenner hele tiden. Og de må jo også byttes ut en gang. Det lengste jeg har klart å holde på en slik, var vel rundt tre måneder eller noe. Syntes han ble kjedelig etter hvert, og da går man som regel og leter etter noe annet :)

Lenke til kommentar
De som har 100 stk mistenker jeg tiltrekkes av mer enn bare sexen.

som foreksempel? jeg har aldri helt klart å sette meg inn i tankegangen deres, fint om du kunne tatt en liten "grei ut om dette" :roll: kan se for meg at miljø spiller en del rolle, og at når man kommer opp i et visst antall så har man jo sannsynligvis blitt så flink til å tiltrekke seg det motsatte kjønn at det blir en liten hobby tilslutt.

Noen bruker det for å øke sin sosiale status. Massevis av personer som ligger med hvem som helst og snakker høylytt av antallet sexpartnere, fordi de tror det gir dem høyere sosial status, og at det betyr at de er populære. Ofte usikre personer.

Lenke til kommentar
Noen bruker det for å øke sin sosiale status. Massevis av personer som ligger med hvem som helst og snakker høylytt av antallet sexpartnere, fordi de tror det gir dem høyere sosial status, og at det betyr at de er populære. Ofte usikre personer.

Veldig usikre personer vil jeg påstå. Jeg har en slik i min nærmeste omgangskrets.

Lenke til kommentar
Allikevel, når du sier du ikke er interessert i å vite hvilket tall du er i rekka, og karakteriserer deg selv som "best", har du etter min mening misforstått en del. Et forhold handler om tillit og å være "best" sammen, ikke hver for seg.

Det gikk litt fort i svingene i natt, men det med at jeg ikke er interessert i å vite hvilket nummer jeg er i rekka står jeg for. Det er ikke min business, jeg handler på bakgrunn av hva andre mennesker har gjort mot meg og hvordan de behandler meg, ikke på bakgrunn av hvordan fortiden deres har vært. Det har kanskje noe med at min fortid har vært som den har vært, jeg vet ikke. Man merker det jo fort hvilken person man har med å gjøre, uten at man trenger å si tallet, på bakgrunn av hvordan personen forholder seg til deg. Men jeg hadde ikke kategorisk avvist noen med mange partnere, bare på grunn av antallet.

Det jeg mente om å være best, var et innspill i debatten om at en som har 50 kanskje går fortere lei og vil gå videre på leten etter noen andre enn som har hatt 5. Og det tror ikke jeg at stemmer. I stedet for å fokusere på det negative og sammenligne med de før meg, så fokuserer jeg heller på at jeg er bra, og konsentrerer meg om å være en god sexpartner i stedet, og for min del er det å være til stede, lese den andre og være trygg på seg selv. Det er helt sikkert hordevis av jenter som er flinkere "teknisk" enn meg, siden jeg ikke engang klarer å få kjæresten til å komme 75% av tiden, men for meg handler ikke sex om å kjøre sitt eget løp med tusenvis av teknikker som får den andre til å komme først (slik mest sannsynlig innlegget mitt ble tolket), men at vi er på "nett" og har det deilig sammen. Og derfor er jeg best :-P

Synes ikke meningene mine var så lette å forklare på dagtid heller, men håper det er litt klarere iallefall.

Lenke til kommentar

Absolutt. Og jeg kan være enig i at du er best da :) Jeg kan også forstå at du er litt var med å pirke i andres fortid om du ikke ønsker at det pirkes i din egen, men jeg tror ikke det er så lurt å prøve å dekke over fortiden sin allikevel. Jeg skal ikke ta på meg psykoterapeutfrakken og analysere det i hjel, men det er jo i hvert fall ikke tillitsvekkende.

Lenke til kommentar

Jeg føler at å MÅTTE svare på hvor mange man har hatt før nåværende kjæreste er litt som å svare på "har jeg den største tissen du har vært borti" eller lignende spørsmål. Hvorfor skal man måtte svare på det? Eller er det sånn at når man er sammen, så har man krav på å få vite absolutt alt om hverandres fortid?

Lenke til kommentar
Jeg føler at å MÅTTE svare på hvor mange man har hatt før nåværende kjæreste er litt som å svare på "har jeg den største tissen du har vært borti" eller lignende spørsmål. Hvorfor skal man måtte svare på det? Eller er det sånn at når man er sammen, så har man krav på å få vite absolutt alt om hverandres fortid?

Synes den sammenligningen krasjer litt for mye... MEN svaret kan såre like mye.

Lenke til kommentar

Jag kan ikke helt se hvordan du klarer å lese det ut fra hva jeg har skrevet. Å ikke svare er også et svar, og det vil neppe tolkes som et bedre eller mer tillitsvekkende svar enn et ærlig et.

Lenke til kommentar

Jeg prøver ikke å dekke over fortiden min, og jeg tenkte å si at jeg svarer alle som spør :-p Kjæresten min vet hvor mange jeg har hatt og jeg vet hvor mange han har hatt, jeg har aldri spurt om antall, men jeg klarer da å telle :-) Så det er ikke noe som er hemmelig at jeg har blitt voldtatt, og det er noe kjæresten min fikk vite før vi hadde sex, jeg synes jo at det er mer tillitsvekkende enn så si "Hei, jeg har hatt sex med 8 stykker? Enn du?". Så jeg er ikke enig med deg at å si antallet handler om tillit, tillit er for meg noe helt annet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...