Gå til innhold

Hvorfor har jeg bare lyd i Videokameraet ?

Anbefalte innlegg

Når jeg skal digitalisere mine filmer fra mitt DV kamera så får jeg ikke lyd på datamaskinen. Jeg har lyd i kameraet men kunne tenke meg lyd på pcn også.Jeg bruker Pinnacle 11 studio plus.

Er det noen innstillinger i programmet jeg ikke har fått med meg. Har sjekket hjelpefilen i programmet også uten å finne løsning.

Hadde et program som het Videostudio 8 jeg brukte før, og der hadde jeg lyd på pcn.

Kan noen hjelpe meg med dette..???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Kanskje vi konkretisere problemstillingen litt.

1. Hvilket operativsystem har du på pcen? Litt random-googling i diverse forum viser til at

det er mange problemer knyttet til dette programmet og Windows Vista. Uten noen særlig god løsning i fra produsent.

2. Jeg regner med at lyden fungerer ellers på pcen din. Er det kun videofiler som ikke fungerer i programmet? Prøv å dra over en mp3 eller musikkfil som bakgrunnsmusikk og se om det kommer lyd da?

3. Importer en videofil i fra kameraet ditt med feks. Windows Moviemaker og så prøv denne filmen i pinnacle. Lyd, ikke lyd?

Slik finner vi ut litt mer om det kun kan være en innstilling i programmet eller om det er programmet selv som krangler. Skulle videofiler fungere i programmet selv om du må importere med andre programmer så kan det jo fortsatt brukes selv om det er irriterende.

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...