Hoffah Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Jeg står fortsatt bom fast på det jeg sa. Det der er tull. Forresten, har dere ikke solgt en eneste 5800? iPhone er dyrere. Og resistiv touch-skjerm er billigere. Altså man får det man betaler for. Og jeg vet at man får billige Samsung telefoner med kapasitiv touch-skjerm. Men de ville i alle fall jeg styrt et godt stykke unna av hensyn til andres (og mine) erfaringer. Jeg tror faktisk at de fleste ville like 5800 bedre enn Samsungene. Og det står jeg på enkelt og greit av erfaringer. Jeg synes det høres veldig merkelig ut at samtlige av dine kunder styrer unna den telefonen pga. det. For det er enormt langt fra det jeg opplever. "Folk flest" her liten formening om de forskjellige touchteknologiene. Resistive skjermer i dag er langt bedre enn de var før, og etter de har prøvd så har det lite eller ingen betydning for de fleste. Mange synes også det er greit å kunne bruke en stylus som hjelp. I tillegg er det fremdeles vanlig på dyre telefoner (eks. Samsung Omnia II) med resistiv touch-skjerm. Det er ofte enklere å merke tekst, trykke på små lenker osv. med stylus. Derfor er det mange som fremdeles bruker dette. og det er fremdeles vanlig på business-telefoner. Ut i fra mine erfaringer og kunnskaper om dette så vil jeg nærmest si at det er lavmål å påstå at resistiv skjerm er gammeldags. Kanskje om noen år, men i dag er teknologien fortsatt levende. Jeg skal selvfølgelig ikke benekte dine erfaringer. Jeg bare synes det høres serdeles merkelig ut siden det strider stikk i mot hva jeg og de fleste erfaringer jeg har med flere andre personer. Og forresten. Hvis ikke du har skjønt det, så Må man ikke bruke stylus! Kunne ikke sagt mere enig Lenke til kommentar
baguett Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Ikke kjøp 5800, touchen er helt på vidda, og den er ikke spesielt rask heller. Ville spart til en iPhone om jeg var deg, men siden du har så lavt budsjett ville jeg kansje gått for HTC Touch Diamond 2 ... Lenke til kommentar
program Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Hva er så galt med "touchen" på 5800? Og du klarte ikke å spare deg for en grunnløs iPhonekommentar. Har ikke pris noe å si så ville jeg nok valgt Touch Diamond 2 fremfor 5800 siden ejg liker WM bedre enn OSet på 5800. Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 16. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2009 Jeg er veldig interessert i WiFi'en på de to. Skal bruke den mye på mange nettverk, spesielt på fergene mellom Stavanger-Haugesund og Halhjem-Sandvikvåg. Trengen en bra nettleser samt en god OS. Men trur det blir Diamond 2, etter hva jeg har sett og lest. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Jeg har gode erfaringer med wi-fi på Nokia, også på 5800. Også på ferjene til Fjord1. Den lar deg velge nettverk ved behov, og slår seg av etterpå. Dermed slipper man å ha wi-fi påslått hele tiden. Men man kan velge å ha det, om man ønsker det. Lenke til kommentar
ostehovel Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Jeg har god erfaring fra Windows Mobile siden jeg har hatt både HTC Touch Dual og HTC Touch Pro De er begge to veldig bra mobiltelefoner ja de koster mye men... Alt som kjører windows mobile er treigt for de fleste... du må ha god tid, men det er alikavel et veldig bra operativsystem... Bare ikke forvent at ting "flyter" som det gjør på iphone... En Windows Mobile telefon + CorePlayer = da kan du se på tvserier (350mb) uten å konvertere dem, rett på mobilen... Det er da MYE bedre enn iphone hvor du må konvertere først. Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 De jeg har sett på er:- LG KU990 VIEWTY - SAMSUNG S5600 - NOKIA 5800 - HTC TOUCH DIAMOND 2 Ingen av disse koster under 1.000,- Skal man snakke om prisen på en telefon så skal man snakke om prisen på en telefon, ikke hva du betaler til en operatør for å knytte deg til dem i et år. Pris er pris, binding og subsidier er noe annet. Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 18. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2009 Jada jada... Men når det står at jeg skal ha med operatør så er det ikke mer å si om det. Ren mobil så koster de mer. Men med abo så koster det mindre enn 1000kr i kjøpet, men mer i løpet av et år. Forstår ikke hvorfor du skulle kommentere dette? Lenke til kommentar
program Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Jeg har god erfaring fra Windows Mobile siden jeg har hatt både HTC Touch Dual og HTC Touch Pro De er begge to veldig bra mobiltelefoner ja de koster mye men... Alt som kjører windows mobile er treigt for de fleste... du må ha god tid, men det er alikavel et veldig bra operativsystem... Bare ikke forvent at ting "flyter" som det gjør på iphone... En Windows Mobile telefon + CorePlayer = da kan du se på tvserier (350mb) uten å konvertere dem, rett på mobilen... Det er da MYE bedre enn iphone hvor du må konvertere først. Nå er det slik at de nyere WM-telefonene er raskere enn de gamle du nevner. HTC Touch Diamond 2 er vel ikke av de raskeste telefonene, men av disse synes jeg at det klart er den beste selv om sikkert mange vil like OSet på 5800 bedre (ikke jeg). Å si at alt som kjører WM er treig blir feil da HTC Touch HD2 er en av de raskere teleonene du får tak i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå