Gå til innhold

Har lyst på en touch-mobil til under 1000kr. Hvilken bør jeg velge?

Skogli

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har bestemt meg for at jeg skal ha meg touch-mobil, og har siklet etter noen en stund nå.

Jeg kjøper ikke mobilen helt enda, men vil gjerne vite hvem dere synes er best?

De jeg har sett på er:

- LG KU990 VIEWTY

- SAMSUNG S5600

- NOKIA 5800

- HTC TOUCH DIAMOND 2

Er sikkert flere billige, men der er disse jeg har lest litt om. :)

Det er HTCen jeg har siklet mest på, er den like god som den ser ut?

Men som de fleste andre er det noen krav:

Den bør helst ha WLAN.

God programvare til kobling mellom data og mobil.

Ellers er det ganske fritt frem.

Håper det er noen som tar seg tiden til å hjelpe meg med dette problemet. :)

Om mobilen er med eller uten abo. så gjør ikke det noe. :)

Endret av Skogli
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenker du operatørfri telefon eller kan du f.eks. binde deg til Telenor/Djuice i 12mnd og få subsidiert pris på telefonen? Da får du alle disse telefonene LETT under 1000kr.

Både Nokia 5800 og Samsung S5600 får du til ca 300kr med Djuice phone 175.

Ville heller gått for en S5600 da 5800 er en skikkelig møkkatelefon, men S5600 har ikke WLAN dessverre. 5800 var Nokias pilotprosjekt i touch-verdenen så skal gi dem det.

Lenke til kommentar
Tenker du operatørfri telefon eller kan du f.eks. binde deg til Telenor/Djuice i 12mnd og få subsidiert pris på telefonen? Da får du alle disse telefonene LETT under 1000kr.

Både Nokia 5800 og Samsung S5600 får du til ca 300kr med Djuice phone 175.

Ville heller gått for en S5600 da 5800 er en skikkelig møkkatelefon, men S5600 har ikke WLAN dessverre. 5800 var Nokias pilotprosjekt i touch-verdenen så skal gi dem det.

ikke enig i deg der. Nokia 5800 er faktisk en av de telefonenesom gir deg mest funksjon for prisen..

Lenke til kommentar

Ikke mange mobiler av de du er ute etter til den prisen du oppgir, men med abo, kommer du lengre (ca 1500 kr).

LG KU990, som ble nevnt, frarådes. Hadde den selv våren 2009. Den kom på markedet høsten 2007, og er utdatert, selv om den har vært usedvanlig seiglivet på markedet. Men som Razy sier, styr unna denne.

Nokia 5800 XM er en meget bra telefon, selv om skjermen styres ved enten å scrolle på gamlemåten (ved å bruke scrollefeltet til høyre), eller i noen programmer, å scrolle ved å sveipe fingeren over skjermen (f.eks i Nokia Maps og wap-leseren). Skjermfølsomheten er heller ikke den beste, men telefonen er meget funksjonsrik, og kan det Nokia S60-telefoner flest kan. Jeg hadde den tidligere i år, men solgte den fordi jeg ikke ble helt venner med badekarutseendet. Har senere angret litt, og flere ganger vurdert å kjøpe den igjen. Men det blir nok til at jeg går for noe annet neste gang.

De andre som er nevnt, har jeg ikke prøvd/hatt, så der kan jeg ikke uttale meg.

Lenke til kommentar

Den gir deg mye funksjonalitet. Der skal jeg legge meg flat, brukeropplevelsen er langt fra på topp. Touch-mobiler hvor man må bruke penn er jo gammeldags. Finger-touch er det brukerne vil ha og det har ikke Nokia klart å følge opp. Det er en grunn til at Nokia har valgt å lansere 5530 XpressMusic. Prikk lik mobil, men mye mer solid. Får ikke den samme plastikkfølelsen som med 5800. Eneste forskjellen er at den ikke kommer med 3G, men merkelig nok WiFi. Minnet er redusert til 4Gb i form av minnekort og mobilen har ikke GPS. De har fokusert mer på musikken her, men i utgangspunktet en klar arvtaker til 5800.

Lenke til kommentar
"Touch-mobiler hvor man må bruke penn er jo gammeldags." Tull!

Hvis du mener det, er det helt okey for meg. Men samtlige av kundene jeg har hatt

innom styrer unna 5800 nettopp pga dette. Derfor bedømmer jeg etter totalopplevelsen

i henhold til det brukerne ønsker. Det er mange som ønsker seg iPhone (uten at jeg skal trekke denne frem som et eksempel) men den er veldig dyr og ikke mulig å kjøpe uten bindingsavtale. Men utrolig mange ønsker å ha noe i den gata, men til en hyggeligere pris.

Folk har lov til å være uenig, men det er ihvertfall min påstand og nå har jeg begrunnet den.

Lenke til kommentar

Jeg står fortsatt bom fast på det jeg sa. Det der er tull. Forresten, har dere ikke solgt en eneste 5800? :laugh:

iPhone er dyrere. Og resistiv touch-skjerm er billigere. Altså man får det man betaler for. Og jeg vet at man får billige Samsung telefoner med kapasitiv touch-skjerm. Men de ville i alle fall jeg styrt et godt stykke unna av hensyn til andres (og mine) erfaringer. Jeg tror faktisk at de fleste ville like 5800 bedre enn Samsungene. Og det står jeg på enkelt og greit av erfaringer.

Jeg synes det høres veldig merkelig ut at samtlige av dine kunder styrer unna den telefonen pga. det. For det er enormt langt fra det jeg opplever. "Folk flest" her liten formening om de forskjellige touchteknologiene. Resistive skjermer i dag er langt bedre enn de var før, og etter de har prøvd så har det lite eller ingen betydning for de fleste. Mange synes også det er greit å kunne bruke en stylus som hjelp.

I tillegg er det fremdeles vanlig på dyre telefoner (eks. Samsung Omnia II) med resistiv touch-skjerm. Det er ofte enklere å merke tekst, trykke på små lenker osv. med stylus. Derfor er det mange som fremdeles bruker dette. og det er fremdeles vanlig på business-telefoner.

Ut i fra mine erfaringer og kunnskaper om dette så vil jeg nærmest si at det er lavmål å påstå at resistiv skjerm er gammeldags. Kanskje om noen år, men i dag er teknologien fortsatt levende.

Jeg skal selvfølgelig ikke benekte dine erfaringer. Jeg bare synes det høres serdeles merkelig ut siden det strider stikk i mot hva jeg og de fleste erfaringer jeg har med flere andre personer.

Og forresten. Hvis ikke du har skjønt det, så Må man ikke bruke stylus!

Endret av program
Lenke til kommentar
Takker for masse svar. Alle disse mobilene ligger under 1000kr på chess.no. Og som jeg skrev så gjør det ikke noe om det er med abonnement på den. Bytter mest sannsynlig operatør.

Brukt mobil er uaktuelt da jeg helst vil ha forsikring på mobilen. :)

Du er klar over at abonnementene har en bindingstid på 12 måneder? Jeg bare spør fordi ut ifra dette innlegget kan det virke som om du tror at du kan kjøpe en touch-mobil på chess.no til 1000kr, bryte abonnementet og bestille et annet et fra en annen operatør kostnadsfritt.

Ved å bytte operatør/bryte abonnementet innen bindingstiden må du betale et gebyr som oftest fører til at du sitter igjen med en mobiltelefon som er dyere enn om du hadde kjøpt den uten abonnement.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...