Gå til innhold

[Løst]Ny gaming pc og skjerm. 18k+

Anbefalte innlegg

50-66cm bredt, men nokså langt:) så har nok plass. Men nå har jeg jo allerede en ganske så bra "19" tommer skjerm som jeg også kan plugge på.

Hmm føler jeg bare blir mer og mer usikker :O Trodde jeg hadde fått til et bra oppsett:p Så hoper det seg masse nye tips etc.

Takk for all råd etc. Appreciated.

Endret av Okei
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

haha, nok en gang har jeg laget en ny specc.

Tatt i betraktning av nye tips og råd.

OCZ Gold DDR3 1600MHz 6GB KIT,

3xDDR3 2GB, CL8-8-8-20

Corsair Obsidian 800D Big Tower Sort

Vifter: 1x 140mm Front, 1x 140mm Bunn, 1x 140mm Bak, 4x SATA Hot-swap

WD VelociRaptor® 300GB SATA

10000RPM, 16MB, 3 GB/s

WD Caviar® Black 1TB 3,5", SATA,

32MB Cache, Dual Processor, 7200RPM

Microsoft Windows 7 Home Premium NO

OEM, 64bit

XFX Radeon HD 5970 2GB GDDR5

PCI-Express 2.0, "BLACK", 2xDVI-I, HDMI, DisplayPort

Corsair HX 850W PSU

ATX 12V V2.2, 80 Plus Silver, Modular, 6x 6+2-pin PCIe, 12x SATA, 140mm

Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7243S

LabelFlash, Multirecorder(Ram), DVDRW 24x, SATA, Black

BenQ 24" LCD E2420HD

1920x1080, 50000:1, 2ms, VGA/DVI/HDMI

Gigabyte GA-EX58-UD5, X58

Socket-1366, SLI&CrossFireX, DDR3, ATX, 3xPCI-Ex(2.0)x16

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-920

4,8GT/sec, 8MB, Boxed

Totalt:

19.464,00

I denne pakken får jeg ikke noen SSD (helt ærlig tror jeg ikke at jeg trenger det "enda")

Jeg får et super skjermkort som takler morgendagens og dagens spill. Samt nok ram og et bra hovedkort,skjerm,Psu,prossesor osv:)

Og en 300gb 10 000 rpm HDD burde gjøre sussen + en ekstra på 1tb.

Har jo tenkt og bruke den mest abre til gaming:) L4D2, HoN, wow osv. Og denne pcen burde takle det ypperlig.

etter å ha sett anmeldelsen av 800D bestemte jeg meg for og gå for det kabinettet. God plass, gode oppgraderings muligheter, veldig lettvint, brukervennlig etc.

Og igjen tusen takk for alle råd og tips jeg har fått! har lært utrolig masse av denne posten ;D

Endret av Okei
Lenke til kommentar

Men du har vel 3 "nye" forslag, som er:

- Å kjøpe raptor-disk, ikke SSD.

- Bruke generelt mindre penger på oppsettet.

- Kjøpe flere skjermer, men sånn eyefinity-ting (kan ikkeno om det).

Du har fått (nesten) alt av info du trenger for å velge selv nå egentlig, men her er en liten oppsummering:

Noen mener at å lagre på SSD-disker er risikosport og at man burde velge en raptordisk isteden. Den er enklere å ha med å gjøre, bråker adskillig mer og har ganske lik ytelse. Kjør det du vil.

Bruke mindre på oppsettet uten at det går utover ytelsen foreslo jeg med en gang. Men du kjøper det dyreste kabinettet, en prosessor er unødvendig dyr ift. gamingytelsen. Et hovedkort som er latterlig dyrt - og jeg kan ikke engang se om du har nevnt at du skal overklokke (men har ikke lest alt). Skal du ikke det, er det bare for økt runkefaktor på maskinen :)

Du kan spare MYE på disse tingene. Cooler Master HAF 932 koster halvparten og er et fantastisk kabinett. i5 framfor i7. Et P7P55D framfor Rampage II Extreme.

Hvilke skjermer du skal velge er det vel gitt lite spesifikke råd om. Vil du ha flere skjermer, kjøp rimelig (har BenQ G2411HD selv, og den er bra nok. Anbefales ift. pris). Kjøp dyr, men les deg opp om det... NEC og Eizo tror jeg vel har noen sinnsyke skjermer litt opp i prisklasse.

EDIT: Laget dette innlegget før ditt siste--

Endret av E-asy1985
Lenke til kommentar
Men du har vel 3 "nye" forslag, som er:

- Å kjøpe raptor-disk, ikke SSD.

- Bruke generelt mindre penger på oppsettet.

- Kjøpe flere skjermer, men sånn eyefinity-ting (kan ikkeno om det).

Du har fått (nesten) alt av info du trenger for å velge selv nå egentlig, men her er en liten oppsummering:

Noen mener at å lagre på SSD-disker er risikosport og at man burde velge en raptordisk isteden. Den er enklere å ha med å gjøre, bråker adskillig mer og har ganske lik ytelse. Kjør det du vil.

Bruke mindre på oppsettet uten at det går utover ytelsen foreslo jeg med en gang. Men du kjøper det dyreste kabinettet, en prosessor er unødvendig dyr ift. gamingytelsen. Et hovedkort som er latterlig dyrt - og jeg kan ikke engang se om du har nevnt at du skal overklokke (men har ikke lest alt). Skal du ikke det, er det bare for økt runkefaktor på maskinen :)

Du kan spare MYE på disse tingene. Cooler Master HAF 932 koster halvparten og er et fantastisk kabinett. i5 framfor i7. Et P7P55D framfor Rampage II Extreme.

Hvilke skjermer du skal velge er det vel gitt lite spesifikke råd om. Vil du ha flere skjermer, kjøp rimelig (har BenQ G2411HD selv, og den er bra nok. Anbefales ift. pris). Kjøp dyr, men les deg opp om det... NEC og Eizo tror jeg vel har noen sinnsyke skjermer litt opp i prisklasse.

EDIT: Laget dette innlegget før ditt siste--

Takk for tips. hva synes du om det hovedkortet jeg har satt opp over da?

Den skjermen tror jeg vil funke ganske bra også :)

Og tviler på at jeg vil ha problemer med å sette samme pcen ;)

Kan jo være noen venner hjelper meg og overklokke hvis jeg føler behov for det:D

Edit: bytter http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=392557

med: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=427377

jeg syntes det så ut som et bra oppsett ;)

takk:D Håper det;)

Endret av Okei
Lenke til kommentar

Ble mye frem og tilbake her :p Hva ble det til slutt? Er dette den endelige?

Dette med bygging av pc er egentlig ganske lett. Jeg vet at Corsair har laget en guide, steg for steg hvordan du bygger en pc med akkurat det kabinettet du har valgt. Selve byggingen av pc er jo noe av det kjekkeste :thumbup:

guiden viser deg enkelt hvordan det gjøres.
Lenke til kommentar

Dette med bygging av pc er egentlig ganske lett. Jeg vet at Corsair har laget en guide, steg for steg hvordan du bygger en pc med akkurat det kabinettet du har valgt. Selve byggingen av pc er jo noe av det kjekkeste :thumbup:

nah den du linka er ikke den riktige, scroll litt opp ;D

Har sett den 1 gang ;D begge parts. Kommer nok til å se den en gang til ;)

Er ikke så venskelig. Tror det blir spnn jeg skal ha den. Eneste bekymringen min er om jeg trenger noen flere vifter.

Endret av Okei
Lenke til kommentar

nah den du linka er ikke den riktige, scroll litt opp ;D

Har sett den 1 gang ;D begge parts. Kommer nok til å se den en gang til ;)

Er ikke så venskelig. Tror det blir spnn jeg skal ha den. Eneste bekymringen min er om jeg trenger noen flere vifter.

Ser ut som et bra oppsett det der. Det med vifter tror jeg ikke du skal engste deg for. Tviler på at det blir så varmt at maskinen sliter med å jobbe. Dette med å ha det kaldt i kabinettet er heller mer et sånn overklokkingsfenomen. Selv har jeg ørten kabinettvifter, men jeg har ikke koblet til en engang. Tror nok støyen blir mer problem :p Skal ikke pirke mer på delene :p

Tror nok du kommer til å vurdere en annen cpuvifte med tiden. Ofte er det slik at stockkjølere er bråkete og yter lite. Selv skal jeg gå til innkjøp av en Noctua vifte og sette den på laveste rpm.

Endret av Teac
Lenke til kommentar
Synes det siste oppsettet ditt så veldig bra ut! Det blir en kongePC du vil ha god ytelse på i lang tid fremover. Ta SSD med i betraktningen ved neste korsvei!

Lykke til med byggingen! ;)

Tusen takk :) vet ikke om jeg burde bytte skjermkort tho. Tror ikke de får det på lageret med det første.

Endret av Okei
Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke tid til å vente på 58xx kort skulle komme på lager og bestemte meg for å kjøre 5770 i CF. De yter nesten som en 5870 og koster tilsammen 2500,-. Du ofrer en lettvinn oppgraderingsmulighet da det ikke bare er å kjøpe på ett kort til når du skal oppgradere, men du får high-end ytelse uten å måtte vente på å få maskinen din.

Her er test av 5770 i CF:

http://www.guru3d.com/article/radeon-hd-5770-review-test/14

Her er det 5770 på lager:

http://www.dustinhome.no/ProductList.aspx

Lenke til kommentar
For å nevne en ting til.. jeg har selv dette opsettet :

Asus P5Q Deluxe S775 P45 CHipset hovedkort

Intel E8400 (Dual 3ghz) @ 4,1 GHZ

OCZ 4gb PC2-8000 ddr2

Nvidia GTX 280 skjermkort @ default speeds.

OCZ Vertex 30gb osdisk

Antec Twelve Hundred tower

Noctua NH-12

Samsung 24" 245B skjerm.

Jeg spiller for det meste call of duty MW2 , og jeg spiller det i

1920x1200 med alt på max (utenom antialiasing,liker ikke det)

og det ligger konstant på en 80-130 fps vil jeg tippe.

Du MÅ ha en skjerm som har 1920x1200 oppløsning minimum. Å kjøpe en pc til 19tusen , og sitte med en 22" og 1680x1050 , er nesten en skam pr i dag.

som du sier har du 80-120 fps i cod: MW2, men har du 120Hz på skjermen?

du kan ha 10000000000fps, og 60fps på en skjerm med 60HZ, du vil ikke merke forskjell. men derimot, den samsung skjermen har 120hz noe som vil si at den kan klarer og vise opptil 120 bilder per sekund(fps). så klarer pcn det er det verdt det. Hvis man bruker maks oppløsning på en skjerm ser det bra ut, nesten uansett.

Endret av zenzito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...