Gå til innhold

[Løst]Ny gaming pc og skjerm. 18k+

Anbefalte innlegg

Vi bør vite litt hva du skal bruke maskinen din til. Er det vanlig databruk + litt spilling eller kjøper du en maskin for skryte over hvor mange poeng du får 3dmark?

Jeg har tenkt til og game spill som: L4D2, CoDMw2, wow, css og Hon etc.

Er keen på å kjøre alt på full graf:D

Ja da vil de fleste på slutten 4-serien til Radeon, men også 5750 og 5770 klare dette utmerket. De spillene du nevner der er absolutt ikke ekstremt krevende. Bare vit det at du ikke alltid trenger high-end for å en god spillopplevelse. Ofte vil det alternativet som gir mest for pengene være den beste løsningen ;)

Sant Teac :D

men btw, hva syntes du om den speccen jeg har satt opp over? Noe jeg har missa?

Ser den bra ut? noe jeg burde bytte eller legge til? Tror den har bra oppgraderingsmuligheter etc.

Og hva er forskjellen på xfx,asus,msi etc etc. (sorry hvis dette er VELDIG dumt spørsmål. føler jeg blir flau over min lack av kunnskap innen data :( )

Et skjemkort som for eksempel 5870 skal være like raskt hos alle produsentene. Dvs at Msi sin 5870 er like kjapp som Asus sin. Det som kan skille de ulike kortene er viftene. Noen kan være mindre/mer bråkete, yte mer/mindre osv. I tillegg kan noen ha laget lite utgaver hvor de for eksempel lager enklere "chassis" eller dropper en utgang. Oppsettet ditt ser greit ut. Har ikke sett alle delene dine, men ser at noen er unødvendig dyre. Eks hovedkort og ram. Ofte er det slik at man betaler veldig mye ekstra for lite ekstra ytelse. Det som for eksempel kan skille et hovedkort til 2700,- og et til 1995,- kan være mulighetene for overklokking. Dersom du ikke skal overklokke så sjer jeg ingen grunn til å betale ekstra for det. Sleng i sammen en ny list du. Ble mye frem og tilbake :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan mener dere denne RAM'en er? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=492610
Dette med ram. Ikke heng deg opp i mhz og cl osv. I praksis gir dette heller ikke noe særlig merkbar ytelses forskjell. 2 stk av denne gjør susen like godt.

Hvorfor "tøyser dere" med denslags ram når hovedkortet i handlelista (ASUS Rampage II Extreme X58) skal ha triple-channel Kit.

Vil ikke et 6GB (3x2) kit være bedre?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=492643&CKS=PCW denne ramen burde være ypperlig tror jeg :O

Lenke til kommentar

her har jeg laget enda en ny specc :) hehe.

Hva mener dere om denne?

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...1F-C641BE91C27C

Ser alt perfekt ut? trenger jeg og adde noe, eller er det bare og sette sammen og skru på hvis jeg bestiller den sånn. Burde jeg bytte screen? Hørt mye bra om den skjermen tho. Og brude jeg ha en til HDD? eller er en SSD på 64gb og en på 1tb HDD nok? Og burde jeg velge ASUS på skjermkortet?

Igjen, tusen takk for all hjelp jeg har fått!

Endret av Okei
Lenke til kommentar

Hva mener dere om denne?

Ser alt perfekt ut? trenger jeg og adde noe, eller er det bare og sette sammen og skru på hvis jeg bestiller den sånn. Burde jeg bytte screen? Hørt mye bra om den skjermen tho. Og brude jeg ha en til HDD? eller er en SSD på 64gb og en på 1tb HDD nok?

Nå begynner det virkelig å ligne på noe. Først vil jeg si at du ikke trenger SSD bracket på Corsair kabinettet. Dette er "innebygd". For det andre ville jeg aldri valgt den skjermen.

Anbefaler deg til å se igjennom hele den testen av Corsair 800D. Ta en titt på Benq sin 2412 eller 2420. Har selv 2412 og er kjempefornøyd.

Lenke til kommentar

Hva mener dere om denne?

Ser alt perfekt ut? trenger jeg og adde noe, eller er det bare og sette sammen og skru på hvis jeg bestiller den sånn. Burde jeg bytte screen? Hørt mye bra om den skjermen tho. Og brude jeg ha en til HDD? eller er en SSD på 64gb og en på 1tb HDD nok?

Nå begynner det virkelig å ligne på noe. Først vil jeg si at du ikke trenger SSD bracket på Corsair kabinettet. Dette er "innebygd". For det andre ville jeg aldri valgt den skjermen.

Anbefaler deg til å se igjennom hele den testen av Corsair 800D. Ta en titt på Benq sin 2412 eller 2420. Har selv 2412 og er kjempefornøyd.

Nice, da sparer jeg jo 200 kr ;D Hmm er du helt sikker med skjermen? Samsungen eier jo den lett på speccs, selv om den er 2 tommer mindre. 120 hz, 3 ms etc:)

Quoted: SAMSUNG skaper 3D-effekten ved at 2233RZ bruker 120 Hz-teknologi som deles til to 60Hz-bilder. Dette krever en god del datakraft, men gir samtidig bilder med høy kvalitet og realistiske illusjoner. Før ble øynene ofte slitne av å se på 3D-bilder, men ved hjelp 120 Hz-teknologien unngår man dette. En annen stor forskjell er at dagens 3D-teknologi gir riktigere fargegjengivelse.

Endret av Okei
Lenke til kommentar

Oppsettet ser veldig bra ut :) Ble ikke mye billigere in the end, men tror det er en bra maskin for pengene - tross alt :) Ville valgt en annen ram, bare. Ser at OCZ Gold DDR3 1600MHz 6GB KIT er skammelig billig. Den er også raskere (1600MHz) og har lavere CAS latency (8), så ser ikke hvorfor den ikke skulle være bedre. Den har også riktig volt (1,65V).

Har selv lest mye bra om skjermen du har satt opp, men har ikke sett eller prøvd den selv, så jeg kan ikke uttale meg så veldig mye. Selv har jeg en rimelig 24" BenQ-skjerm, men jeg gamer heller ikke noe særlig. Men nei, tror oppsettet er kickass jeg. Kjør på. Gled deg :D

Lenke til kommentar
Oppsettet ser veldig bra ut :) Ble ikke mye billigere in the end, men tror det er en bra maskin for pengene - tross alt :) Ville valgt en annen ram, bare. Ser at OCZ Gold DDR3 1600MHz 6GB KIT er skammelig billig. Den er også raskere (1600MHz) og har lavere CAS latency (8), så ser ikke hvorfor den ikke skulle være bedre. Den har også riktig volt (1,65V).

Har selv lest mye bra om skjermen du har satt opp, men har ikke sett eller prøvd den selv, så jeg kan ikke uttale meg så veldig mye. Selv har jeg en rimelig 24" BenQ-skjerm, men jeg gamer heller ikke noe særlig. Men nei, tror oppsettet er kickass jeg. Kjør på. Gled deg :D

Nice:D! Jeg kommer til å bytte RAM then :)

Takk for positiv kommentar;D

Det eneste jeg er veldig bekymret over er om jeg kommer til å klare og sette sammen pcen uten og fucke opp hele shiten :p

Og teac jeg fikk veldig lyst på det kabinettet. Det ser kickass ut, og veldig brukervennlig ut. Passer meg sikkert bra siden det er først gang jeg bygger pcen for hånd selv. Får få noen venner til å komme og se at jeg gjør alt riktig=)

her er hvordan jeg tror den endelige speccen skal se ut:

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...C1-308611512FB6

Får håpe den drar de spillene jeg vil spille :D

Tror dere jeg trenger noen vifter ved siden av?

Endret av Okei
Lenke til kommentar

rwpa har et poeng. Men jeg har ingen spesielle råd ift. skjerm... Du kan jo lese deg opp om det, hvis du ikke er for hypp på å trykke på "bestill".

Bygge PC er gørr-enkelt. Fiksa det lett første gang, trass i heftige nerver. Kjøp deg en antistatisk armlenke eller noe sånt også forresten. Kjipt å fucke opp komponenter med statisk elektrisitet. Liten sjanse for det, men billig forsikring da (98,- eller noe...).

Vifter: Les test av prosessoren og se hva som står om CPU-vifta. Kan være billig og god investering å bytte denne (på i5 er den ihvertfall ganske kjip). Tror heller ikke det følger med vifter til toppen av det syke kabinettet.. Men les test og se hva som anbefales.

Lenke til kommentar

Den Samsung 120 MHz skjermen gir bare 3D med nVidia kort tror jeg, så om du velger den for å se 3D må du skifte skjermkort.

Forøvrig mener jeg at om man ikke har særlig innsikt eller kunnskap om data så er det veldig trygt å velge en prefabrikert maskin som gir deg garanti på hele maskinen. Kjøper man delene selv for å bygge og noe er feil så må man feilsøke og finne den delen som det angår da man kun har garanti på enkelt delene.

Videre så mener jeg at for en som mindre datakyndig som ikke har planer om særlig overklokking eller oppgradering til 6 kjerner eller multi GPU så er 1156 veien å gå. Mer ytelse for mindre penger. Dette vil si Core i7 750 og Core i7 860.

SSD gir en veldig mye bedre brukeropplevelse i generell bruk, men markedet er fortsatt umodent og uoversiktelig. For noen som har mest fokus på gaming så har SSD så og si ingen ytelses forbedringer i spill. Noe raskere loading av maps men ingen forskjell i FPS. I tillegg er det mye vedlikehold og ting man burde kunne gjøre om man går for en SSD. Per i dag er det stort sett bare Intel x25-m Gen. 2 som er et alternativ for folk flest. Men mitt råd er vent til neste PC skal handles inn, altså noen år.

Vel da blir mitt forslag følgende fra Netshops PC-bygger;

NetShop Free Intel 1156 PC-bygger

1 stk. NetShop 3 års PC garanti for stasjonære/kampanje modeller (På lager 20+)

1 stk. Produksjon og testing av PC stasjonær (På lager 100+)

1 stk. Antec Performance One P183 ATX miditower u/PSU (På lager 100+)

1 stk. Corsair strømforsyning, HX750W 140mm vifte, modulære kabler (På lager 6)

1 stk. Gigabyte GA-P55-UD4 hovedkort S1156 ATX, GbLAN, DDR3, PCI-Ex16x (På lager 1)

1 stk. Intel Core i5 750 2,66Ghz Socket 1156 8MB, BOXED m/vifte CPU (Ubekreftet 14.12.2009)

1 stk. OCZ DDR3 4 GB Platinum Dual Channel i5 2x2GB 1333MHz. (7-7-7-20) (På lager 19)

1 stk. Western Digital 1TB Black 3,5", SATA 32MB Cache, Dual Processor, 7200RPM (På lager 20)

1 stk. ASUS Radeon HD 5870 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, HDMI, DisplayP (Ubekreftet 15.12.2009)

1 stk. Sony DVD-brenner AD-7240S SATA RAM, sort bulk (På lager 20+)

1 stk. Microsoft Windows 7 Home Premium OEM Norsk, 64 bit, DVD (Ubekreftet 16.12.2009)

1 stk. Samsung 24" LCD Syncmaster 2443BW 1920x1200, VGA/DVI, 50000:1, 5ms (Ubekreftet 15.12.2009)

Pris:

13 590,-

Lenke til kommentar

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...9D-9FC6E453B9D4

Må komme med et forslag jeg og da hvis du ikke allerede har trykket på "bestill" ;)

Jeg ville også droppet SSD enda hvis du ikke er veldig datakyndig. Det trengs en del tweaking og forumhenging for å få disse til å yte så bra som de skal. Jeg har selv to raptorer som OS disk og dette yter mer enn bra nok!

Jeg har benyttet et annet kabinett i mitt forslag fordi det er kult og billigere. Kabinett er selvsagt en smakssak og det er du som bestemmer in the end! Samme gjelder skjerm! JEG ville valgt en BenQ skjerm med FullHD, men vil du ha 120 Hz må du gå for Samsungen. Helt opp til deg.

Når det gjelder hovedkort så klokker det kortet jeg har valgt en i7 920 cO stepping til 4,2 GHz (3,6 24/7 klokk) så det er IKKE vits i å legge i 2700 kroner i et kort som sikkert gjør akkurat det samme, men ikke bedre. Skal du ikke klokke i det hele tatt er det ihvertfall ikke noe vits.

Minnet er det egentlig bare å ta det billigste 1333 eller 1600 MHz 6GB kitet du finner. Forskjellig CL og evt høyere hastighet gir liten eller ingen økt spillytelse. Jeg valgte Kingston i mitt oppsett fordi det er det eneste merket jeg har hatt flere ganger uten å hatt problemer med.

Til syvende og sist er det du som bestemmer valget av komponenter. Du har fått flere veldig gode forslag og jeg håper du klarer å navigere deg frem til et endelig oppsett uten at hodet ditt eksploderer ;)

Lykke til!

Lenke til kommentar

Jeg vil bare først si at jeg ikke har lest gjennom hele tråden så jeg beklager hvis innlegget ikke faller i smak...

Jeg tror at denne PCen kan gi deg tilnærmet den beste "gaming-opplevelsen" man kan få for

20 000,-

Det er et socket 1156 triple monitor eyefinity oppsett, ettersom når det kommer til gaming er socket 1156 like bra som 1336.

Cooler Master HAF 932 Big Tower Sort

Intel Core™ i5 Quad Processor i5-750

Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9

WD Caviar® Black 1TB 3,5", SATA,

Chieftec Super Series 750W PSU

Sapphire Radeon HD 5970 2GB GDDR5

Intel® X25-M SSD 80GB 2,5"

ASUS P7P55D, P55, Socket-1156

Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7243S

Microsoft Windows 7 Home Premium NO OEM 64bit

3x BenQ G2411HD

Hvis du bestiller skjermene hos Netshop.no og resten hos Komplett.no vil det koste

totalt: 19 214,-

Endret av Alkohoel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...