DataFjotten Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) Hei. Jeg har fått Fibernett og har da en Telsey-router. Det er vel den som blir brukt over hele landet. Problemet kommer da i MOdern Warfare online. Får beskjed om at NAT=strict, og sliter da med å joine spesifikke games online. Har fått med meg at det må åpnes noen porter, men jeg har ikke noen IP-adresse på routeren. Noen som har en løsning? Endret 10. desember 2009 av DataFjotten Lenke til kommentar
abrj Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Prøv å skriv 192.168.10.1 i nettleservinduet og se om du får opp en påloggingsside. Her kan du forsøke å skrive inn admin og ikke noe passord (evt skriv password). Så kan du se om du finner port forwarding, NAT eller liknende Lenke til kommentar
DataFjotten Skrevet 10. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2009 Fikk opp en påloggingsside, men det funket ikke med admin eller password. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) Brukernavn og passord pleier å være noe så standard som "admin", "1234", "0000", "user", "Password" eller lignende. Du kan også ringe kundesupport for å finne brukernavn/passord; får du nett fra Altibox/Lyse? Endret 10. desember 2009 av khaffner Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Er det xbox det er snakk om? Har du manuelle eller automagiske innstillinger for nettverk på den? Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) Avhenging av leverandør er avhenging av fremgangsmåten Noen leverandører har åpning av porter via dems hjemmesider/kontrollpanel, mens andre har "standard" hvor man kan logge inn lokalt. For å logge inn lokalt, klikker du på Start -> Kjør (Eller søkefeltet) og skriver CMD. I cmd skriver du Ipconfig og ser på ip-adressen ved "Standard Gateway" Denne smekker du inn i nettleseren din og du er på god vei. Du må gjerne ha brukernavn/passord til denne, noe som burde stå i manuelen, fåes av leverandør eller finnes etter et google søk Lykke til Endret 10. desember 2009 av Youcef Lenke til kommentar
DataFjotten Skrevet 10. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2009 Jeg får nett ifra skagerak fiber. Det gjelder PC, ikke X-box Siste innlegg: Bra forklaring, jeg skal prøve det nå Lenke til kommentar
DataFjotten Skrevet 10. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2009 Hm, det ser ikke ut til å fungere Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) Antar at dette fungerer for Skagerak fibernett akkurat som for de andre Altibox-leverandørene(Jeg jobber for en av dem): Logg inn her Velg "Bredbånd" før du velger "Innstillinger" i menyen til venstre. Velg så egendefinert brannmur. (Driver ikke med kundesupport vanligvis, men denne fremgangsmåten står i brukerveiledningen vi gir ut til alle våre kunder.) Endret 10. desember 2009 av khaffner Lenke til kommentar
DataFjotten Skrevet 10. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2009 Hm, jeg får ikke frem bredbåndmenyen Hvor ser du den? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Jeg bare siterer brukerveiledningen, har ingen personlige erfaringer i de menyene. Er vel bare å lete litt, de er der nok Lenke til kommentar
DataFjotten Skrevet 10. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2009 Okei, hehe Jeg få opp internett, tv og forbruksoversikt. Klikker jeg på internett får jeg følgende undermenyer: Min hjemmesentral E-post kontoer Domene Hjemmside Antivirus Memory Klikker jeg da på min hjemmesentral, så får jeg opp enten router/brannmur eller trådløse innstillinger Klikker så på router/brannmur og her kan jeg kun endre intern ip, dmz-host og DHCP. Altså ingen egendefinert router. Lenke til kommentar
jocke Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Tror det varierer litt mellom de forskjellige Altibox-leverandørene. Noen tilbyr både port-forward og DMZ via 'Mine Sider', mens andre kun tilbyr DMZ. Ut ifra hva du sier, ser det ut som du må ordne deg med en router til, sette statisk IP på den, og sette den som DMZ mot hjemmesentralen. Sett hele nettverket bak denne routeren, og åpne porter som normalt i den. Eventuelt kan du sette den aktuelle PC'en som DMZ, men det er ikke anbefalt (mtp sikkerhet). Lenke til kommentar
DataFjotten Skrevet 10. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2009 Okei. Skal se hva jeg får til Takk for alle svarene Lenke til kommentar
Pondus81 Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Hjelp: Brukerveileding til Altibox hjemmesentral med trådløs router og brannmur. Her kan du lese litt om hvordan du kan sette opp en egen "spillportåpning". Denne linken finner du når du trykker på min hjemmesentral etter innlogging. Det jeg sliter med er å sette statisk IP på routeren mellom hjemmesentral og PCen.. Noen som kan hjelpe med det? Er jo relevant til tråden så jeg føler ikke at jeg kupper her siden vi har samme problem bare forskjellig leverandør.. Jeg har en D-link dir-615 (kjøpt i dag) mellom PC og hjemmesentral. Var med særs dårlig bruksanvisning til denne.. Edit: Jeg har lagt til en egen IP med åpne porter mellom 1 og 9999 til IP: 192.168.10.x (hvor x er IPen jeg har valgt..) i hjemmesentralen. Edit2: Jeg prøver litt til og poster her hvis jeg finner ut av det.. Er ny på sånt.. Prøv og feil er undervurdert. Bare å bruke svenskeknappen hvis det går gæærnt.. Tror det varierer litt mellom de forskjellige Altibox-leverandørene. Noen tilbyr både port-forward og DMZ via 'Mine Sider', mens andre kun tilbyr DMZ. Ut ifra hva du sier, ser det ut som du må ordne deg med en router til, sette statisk IP på den, og sette den som DMZ mot hjemmesentralen. Sett hele nettverket bak denne routeren, og åpne porter som normalt i den. Eventuelt kan du sette den aktuelle PC'en som DMZ, men det er ikke anbefalt (mtp sikkerhet). Det er dette jeg vil gjøre, men ikke får til.. Hjelp? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå