Gå til innhold

Utdanning i markedsføring


Petterlaien

Anbefalte innlegg

Tok mh-bedøk høsten 2008, så er ikke så voldsomt lenge siden :-)

 

Jeg tror uansett ikke på at mh/bi automatisk gir høyere lønn som noen har fremstilt det her. Mh ser jeg fortsatt på som en tulleskole, jeg har da større respekt for BI, som faktisk er litt anerkjent i den store vide verden. Det er jo ikke å stikke under en stol at BI (og NHH) er de eneste anerkjente handelshøyskolene fra Norge i utlandet, men for oss som ikke sikter til Wall Street, som er de aller fleste som studerer økonomi, også fra BI, ender opp i de samme jobbene som de med off. øk/adm-bachelor med akkurat samme lønn. ALLE kan ikke bli ledere, og de som blir ledere blir ledere uansett og får gode jobber om vitnemålet er fra A eller B. Men jeg er tilbøyelig for å innrømme at BI er en av to utdanningsinstitusjoner man bør satse på innen feltet hvis man virkelig ønsker å bli siviløkonom eller noe innen finans. MH er ikke den andre :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Jeg tror uansett ikke på at mh/bi automatisk gir høyere lønn som noen har fremstilt det her. "

 

Nei, også..? Fin informasjon til de som ikke visste det, jeg har ihvertfall ikke sagt noen ting om dette.

 

"Men jeg er tilbøyelig for å innrømme at BI er en av to utdanningsinstitusjoner man bør satse på innen feltet hvis man virkelig ønsker å bli siviløkonom eller noe innen finans. MH er ikke den andre"

 

Det er kanskje ikke så rart når det ikke er finans skolen satser på, eller? Er vel en god grunn til at skolen heter Markedshøyskolen, og ikke noe med handel, finans etc.

 

 

Du betrakter MH som en tulleskole. Jaha, i hvilken grad? Hvorfor? Fordi de ikke tilbyr rene økonomi-studier? (kun en master, men det er uansett ikke på dette område MH kan konkurrere med BI fks., da BI tilbyr langt flere og bedre masterstudier)

Tenker det er en veldig god grunn til at stadig flere forelesere bytter jobb fra BI til MH. Dette er fordi de betrakter BI (-studenter) som "useriøse". Fins faktisk artikler om dette, for jeg har lest det flere enn ett sted, men ha meg unnskyldt for at jeg ikke gidder å lete meg frem . MH har høy kompetanse innenfor det de satser på, og det er ikke finans for å si det slik. Det er markedsføring og reiseliv skolen fokuserer på, så jeg vil ikke si det er forsvarlig å sammenligne BI/MH på denne måten. Jeg nevnte tidligere i tråden også at innen økonomi generelt er BI bedre enn MH, men innen markedsføring og reiseliv står ikke MH tilbake for BI på noen som helst måte.

 

Jeg la forøvrig merke til at du skrev at ikke alle kunne bli ledere og få gode jobber med mindre vitnemålet er fra A eller B. Delvis sant, ikke ALLE kan bli ledere og få gode jobber, men et vitnemål fra A eller B er absolutt ikke et must. Mye avhenger også om hvor godt du har gjort det tidligere, om du har gode resultater å vise til i arbeidslivet, for ikke å nevne hvor viktig et godt nettverk er. Et godt nettverk kan faktisk gi deg nøkkelen til mye godt, som lederdrømmen.

 

Hva har du studert slash studerer? Jobb ved siden av studiene?

Lenke til kommentar

Jeg synes jo det er ganske ille at man greier å få A i bedøk uten å i heletatt lese på faget, greit at de satser på andre ting en økonomi, men da må de ikke kalle fagene sine bedøk når det ikke handler om bedøk :-) Jeg tenkte jo det skulle være like lett neste gang og nå holder jeg på å å stryke, fikk ikke godkjent innpass av gamle fag i graden min (deriblant bedøk fra mh) så derfor måtte jeg ta de på nytt, og jeg brente meg ordentlig der :-P Da jeg studerte på mh så jobbet jeg 100% og studerte 100% i tillegg til å være aktiv i en forening. Nå studerer jeg 200%, er fortsatt aktiv i foreningen min, siden jeg nå har verv på nasjonalt plan og på regionalt plan så er ikke så mye tid til å jobbe, men jeg får litt godtgjørelse og stipend av foreningen sånn at jeg klarer meg i tillegg til lånekassen, siden jeg bruker mye mer tid på det enn en deltidsjobb, og så jobber jeg på studentkroa (uten betaling) 5 dager i måneden.

 

Hvor jeg studerer hen er ikke så veldig nøye, er ikke mange elever rundt om kring på forskjellige dh'er som studerer økonomi, og jeg orker ikke å bli gjenkjent :-)

Lenke til kommentar
Noen som vet hvilket snitt man må ha for å komme inn på Markedsføring og internasjonalisering på MH i Oslo?

 

Du kan lese opptakskravene på hjemmesiden til enhver skole. Flere studier på MH og BI for eksempel har et minimumskrav på 2,80 om jeg ikke husker feil. Jeg går forøvrig Markedsføring og internasjonalisering og kom inn med et snitt på over 4. Men det er ikke nødvendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...