Dr3as Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Har et spm, kan få tak i billig håndholdt pc.. men lurer på om dette er noe for meg. Derfor lurer jeg på om noen gidder å skrive om hva dere bruker deres vidunder greie til? Lenke til kommentar
Totto Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Vel, kommer helt an på.. Hvor kjapp den er osv.. Har du noe navn/Produkt info om den? Min bruker jeg som time-planlegger og adressebok, samt at du kan legge inn såkalte emulatorer og legge inn NES og GameBoy spill dersom den er kjapp nok. Ellers er den morsom å plundre med sånn i timer, tegne på osv.. Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Hadde ikke giddet å kjøpt en. Er liksom litt for stor at du bare kan putte den i lomma. Sats heller på en fet mobil. Den er da ivertfall liten.... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Bruker ikke PDA til noe nyttig - kun kalkulator på skolen. Men det er masse artig som går an å bruke en til. Anbefaler Dell Axim X5 300mhz versjonen - den koster bare 2500! Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 når jeg jobbet i barnehage og måtte ta bussen hver dag, var pda'en jeg hadde (palm IIIe) utrolig grei å ha.. avantgo (nyhet-leser) var det jeg brukte mest, satt pda'en i cradlen om morgenen, hentet inn de nyhetene jeg abbonnerte på (vg, dagbladet, beyond 2000, vitser, etc..). fant ut at dette programmet også finnes til mobilen min (3650), noe som er helt utrolig genialt. kjøpte så en ny pda (cassiopeia be-300.. 166mhz, fargeskjerm, etc.), men bortsett fra en liten fergetur til england, ble den svært lite brukt. brukte den til mp3/wma-avspilling når jeg gikk steder. selvfølgelig, går du på skole, reiser ofte, eller tar bussen hver dag, er en pda veldig kjekk å ha. kan fint anbefale den Dell axim-saken, der får du ganske mye for pengene. Lenke til kommentar
hemo Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Timelister og kjørelister (excel) Henter og sender epost på farten (med blåtann mot mobil som igjen bruker GPRS) Litt web-surfing Litt dokumenter (referanselister og tekniske huske-ting) Absolutt alle adresser, telefonnummer og kontakt-data ligge der Litt passord Kalendar som piper når eg må gjør ting Spill når eg kjede meg Messenger for chat (GPRS koster lite når det er litt tekst som går ut og inn) Fjernkontroll (skru opp lyden på TVen på pub'en :wink: ) Bildevising (putter inn bilder som eg eksporterer frå Adobe Album i 320x240 og .zip'er for å overføra. Har Handy-zip på lommedataen då) Små filmklipp for morro Mengder av musikk i øra og i bilen (kassettadapter) ..så huske eg ik meir nett no, men klare eg meg uten lommedata? Neppe :-? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Henter og sender epost på farten (med blåtann mot mobil som igjen bruker GPRS) Hvilken mobil bruker du til dette? Må du aktivere modemet på mobilen først, eller er det mulig å koble den opp uten å være borti mobilen? Har tenkt å kjøpe bluetooth kort til PDA'en min, slik at jeg kan bruke 3650'en som modem (infrarød er kjipt...). Hadde vært ekstra kult om jeg slapp å berøre mobilen for å logge inn på MSN... Lenke til kommentar
ibuddie Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 hadde en toshiba @400mhz xscale, gikk greitt den , brukte den til noe musikk og som nevn avantgo, men personlig syns jeg det er bortkasta penger (er student) så jeg solgte den et par måneder etter... men jeg er vel en fyr som klarer meg fint uten filofax og dermed uten pda , men det er meg (har god hukommelse) , hvis du har tenkt å bruke den som en underholdningsmaskin a la bærbarpc så mener jeg at du kan bare glemme det! ytelsen på sånne er nok ikke noe særlig å skryte av. kun adr.og avtaler( og noe musikk, men da vil jeg heller kjøpt meg en mini mp3 spiller)...... Lenke til kommentar
zipz0r Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 bruker min til å lese nyheter på web, irc'e og høre på mp3 :smile: Lenke til kommentar
3650 Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 jeg bruker min Fujitsu siemens Loox til å chatte med venner med msn messenger. Hører også mye på musikk med den! Lenke til kommentar
hemo Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Hvilken mobil bruker du til dette? Må du aktivere modemet på mobilen først, eller er det mulig å koble den opp uten å være borti mobilen? Nokia 6310i Du kan setta opp mobilen, så den godtar lommedataen uten at du må stadfesta (bekrefte på bokmål) dette. Min mobil ligg i lomma med blåtann slått på (Obs! Trekker ekstra strøm). Så startar eg Messenger på lommedataen som ringer opp og logger på automatisk (tar ganske lang tid - eit minutt, kanskje?). Så er det bare å prate, for GPRS tel jo ikkje sekund og minutt, berre KB 8) Lenke til kommentar
Roadrunner7 Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Jeg bruker min Toshiba e750 PocketPC til GPS navigering i bilen, samt høre MP3 på bilstereoen fra den. Utenom det, bruker jeg den til standard PDA-ting (adresseliste, kalender, osv.). Utrolig gøy ting å ha. Kan også bruke den til å lese bøker på, legge inn ordbøker, leksikon, atlas og andre ting en av og til får bruk for. Lenke til kommentar
mbskywalker Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Timelister og kjørelister (excel)Henter og sender epost på farten (med blåtann mot mobil som igjen bruker GPRS) Litt web-surfing Litt dokumenter (referanselister og tekniske huske-ting) Absolutt alle adresser, telefonnummer og kontakt-data ligge der Litt passord Kalendar som piper når eg må gjør ting Spill når eg kjede meg Messenger for chat (GPRS koster lite når det er litt tekst som går ut og inn) Fjernkontroll (skru opp lyden på TVen på pub'en :wink: ) Bildevising (putter inn bilder som eg eksporterer frå Adobe Album i 320x240 og .zip'er for å overføra. Har Handy-zip på lommedataen då) Små filmklipp for morro Mengder av musikk i øra og i bilen (kassettadapter) ..så huske eg ik meir nett no, men klare eg meg uten lommedata? Neppe :-? hva slags pda har du? Lenke til kommentar
Stingray73 Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Perfekt som fjernkontroll til HTPC! Mye billigere enn spesiamodeller (Pronto Pro) og gjør samme nytte +++ Lenke til kommentar
hemo Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 ..og det var? Sjøv vil eg ha ping/trace/telnet-verktøy til PocketPCen min... Nokon som veit kva program som er bra? Lenke til kommentar
tadcomp Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Bruker min P800 (kan vel nesten regnes som en PDA) til mp3, surfing, spill, avtalebok, og alt det andre man kan gjøre med en mobil (ringe, SMS osv.)... Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 For det meste musikk spilling. Men bruker den også til Film, Email og andre ting. Bruker den nok til nye ting så fort så eg får tak i et WLAN kort! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå