Gunfreak Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Fikk noen nye skøyter forige torsdag og prøvde dem i spikersuppa på trisdag, Bladene var helt sølve og firkantede, jeg følte at når jeg sparket fra for å få fart glapp dem litt. Jeg så også noen unge folk som var latterlig gode på skøyter, gjorde utrolige ting, og det virket som deres skøyter var mye skarpere. Så mitt spørsmål er hvor skarpe skal de være, jeg har ikke godt på skøyter på 10 år og husker ikke. Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Hørtes sløve ut de der ja. Stikk innom en sportsbutikk og få de slipt. Skal ikke glippe når du sparker fra. Men det kan jo ha noe med teknikken å gjøre og da, dersom det er 10 år siden sist. Lenke til kommentar
LuringenOo Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Hvis de er uslipte fra du kjøpte dem er de for sløve. Alle skøyter må slipes før bruk. tommelfingerregel: De skal være så skarpe at hvis du legger en fingernegl inntil stålet, skal du kunne skrape av litt negl uten å legge særlig trykk mot stålet. Du burde også tørke av snø fra stålet etter bruk for å forhindre rust. Å sjekke for hakk i stålet er også viktig, da utendørsrinker har en tendens til å ha mye smårusk på isen. Hvis du står mye på skøyter er det også lurt å gå i butikken å be dem slipe glideflate på dem. Da får du en større del av stålet i isen for vært skøytetak og det blir lettere å bygge opp fart. En glideflate på ca 5 cm er standard. Lenke til kommentar
IHASBOKK Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Ingen av mine lagkompiser bruker glideflate. Lenke til kommentar
LuringenOo Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Ingen av mine lagkompiser bruker glideflate. Glideflate, Radieslip, for en hobbybruker er det ett fett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå