Gå til innhold

[Løst]Hva slags Strømkabel? :hmm:

Anbefalte innlegg

Halo.

igår skulle jeg sette inn en harddisk fra en annen pc i min. Jeg hadde fått hele harddisken på plass og koblet i sata kabelen men når jeg skulle koble inn strøm kabelen var den for kort og jeg må kjøpe en ekstra eller en som lenger mellom adapterene som skal inn i harddisken men det er ikke så lett når du ikke vet hva slags kable detter er. Jeg har tatt et bilde av kabelen og kan fortelle at den går inn til strøm forsyningen med en sånn 6 pin og at jeg bruker den både til Dvd spilleren og den originale harddisken. her er et bilde og håper noen kan hjelpe meg

post-190140-1260458022_thumb.jpg

Endret av Shorty94
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Paalrh den funker ikke den du har lagt ut, får hvis du ser på den delen som skal inn i strømforsyningen er den ikke sånn

Du har vel en ledig ata strømforsyningsledning fra PSU. Da kan du bruke den overgangen jeg linket til og den Paalhr viste.

Lenke til kommentar

Hvis du absolutt skal bruke SATA-strømkontakten må du finne noe ala denne: http://www.cooldrives.com/sapoyca15sap.html eller denne http://www.performance-pcs.com/catalog/ind...oducts_id=21139

Det er langt vanligere med valinge 4 pins drevkontakter. Så det billigste/enkleste er nok å kjøpe en forlenger til en av 4 pins kontaktene i PCen og en 4 pin til sata omformer. Akkurat som troari nevner.

Endret av radivx
Lenke til kommentar

ok, nå skal jeg prøve og forklare problemet mitt.

1. jeg har kun de strømkablene jeg trenger i pcen.

- 1 Stk Sata strømledning til hardisk nr 1 og Dvd Spiller.

- 2 Stk Sata Strømledning til Grafikkkort

2 jeg har ingen strømkabler med pins fra Strømforsyningen som jeg kan bruke med en sånt skjøte stykke til sata.

så det jeg trenger er en ledning med den enden som er avbildet ovenfor som går over til en 4 pin og en skjøte stykke fra 4 pin til sata.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...