sdf123 Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) Jeg lurer litt på erfaringer dere har med frakt fra de forskjellige butikkene og hva slags informasjon du får ang frakt fra nettbutikken. Jeg har handlet mest hos Amentio og kan derfor skrive litt om mine erfaringer med dem. Først og fremst så tar det gjerne en dag før dem får levert varene inn til posten for sending, la oss si jeg bestiller noe en kveld. Da vil det gå hele dagen etterpå før dem får levert til posten, alltid etter at posten har sluttet å sende post for dagen. Bestiller du tidlig en dag, kan det fort skje at posten ikke blir sendt før neste dag. Men av og til får dem til å sende samme dag om du har bestilt veldig tidlig på morgenen. Jeg syntes dette er dårlig, rett og slett fordi det burde vært mulig å få levert det ut på formiddagen også. I tillegg er det kun et fraktalternativ som kommer opp, så ikke mulig å få det fraktet feks over natten. Mulig dette kan endres, men jeg har ikke fått det til. På hjemmesiden dems har man mulighet til å se sporingsnummer ol. Du kan også se om orderen er til behandling, behandlet eller sendt. Det er det hipp som happ med, så man skal ikke stole på det der. Det er også slik at Amentio sender noe samlet annet ikke, og igjen er dem veldig dårlig til å oppdatere med nye sporingsnummer om dem sender flere pakker, noe dem garantert gjør om du bestiller mer enn 1-3 produkter. Er det noen andre som kan anbefale andre nettbutikker med gode ordninger på frakt og oversikt? Endret 10. desember 2009 av everlong Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Ærlig talt, synes du det er "dårlig" at de sender varene dagen etter når du bestiller på kvelden? At de ikke leveres før Posten stenger, kommer av den typen avtaler de fleste større nettbutikker har med Posten, at Posten kommer med egne biler og henter alt som er pakket i løpet av dagen mot kvelden. Det får være grenser for hva man skal forvente av nettbutikkene her i landet Jeg har gode erfaringer med Kompletts ordning med henteautomat på Oslo S. Bestill på morgenen og hent på ettermiddagen samme dag. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 For eksempel Komplett har henting av post flere ganger daglig, forde har ett volum av salg som tilsier det. Dette har nok ikke Amentio, og derfor blir det kun hentet på slutten av dagen. Ekstra henting av pakker, det koster mye ekstra penger. ~ Mortis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå