DrErling Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Har en "elo" 17" touchscreen skjerm her som irriterer meg litt. For å kunne bruke touchscreen funksjonen må man koble den til usb porten på pcen. Det er ikke Rs232 interface på skjermen, noe som irriterer meg siden usb interfacet begrernser rekkevidden fra skjerm til pc til 3m... Greit nok at usb1.1 er 3m max, men for en touchskjerm, der man ikke bruker hele båndbredden til usb1.1 engang, bør det vel gå greit å strekke grensene littegrann... Noen som har noen formening om det går ann å bruke en 10m kabel f.eks? Er det som med CAT5 og nettverk at det bare blir "pakketap" og lavere hastighet, eller er det sånn at det ikke går overhodet? Hadde vært konge om noen har et innspill i denne saken! DrErling Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Vanlige USB kabler kan være max 5 meter. Trenger du mer må du bruke aktive kabler. Signalene blir ikke svakere eller tregere, de forsvinner med for lange kabler. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 28. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2003 Hmm, jeg ringte rundt til forskjellige folk i dag som har peiling på usb specs, og som produserer skjermer à la den jeg monterte i dag. De sa "specs er sånn og sånn". Jeg spurte "ja, men hva er mulig??" "3m max på usb1.1 og 5m på usb2" svarte alle. Jeg la på telefonen og begynte å teste... Etter litt lodding og testing fant jeg ut at det overhodte ikke var noe problem å bruke en usb kabel på, hør, 9 meter. Jeg viste på forhånd at touch-screen skjermen ikke brukte spenningen fra datamaskinen, og at det ikke er allverdens signaler som sendes frem og tilbake gjennom den, slik at specsene antageligvis var overkill i dette henseende. Vel.... jeg fikk rett. Nå står touchscreen`en 9meter fra pcen og det er ingen problem å styre noe som helst... DrErling Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå