Gå til innhold

Sniktitt: R.U.S.E. (PC)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
strategi' m1

2 framgangsmåte for å nå et mål partiet har lagt opp en s- for å vinne valget

UiOs ordbok på nett dekker vel begrepet strategi rimelig godt. Om ikke professoren din klarer å gi et godt svar er det bare fordi han er en nisse. Spillet ser forresten spennende ut, regner med at det blir kjøp.

Endret av phfjeld
Lenke til kommentar

Det kommer litt an på hvordan du ser på det. Hva ligger i fremgangsmåte? Snakker vi om overordnet plan eller generell taktikk. I militær sammenheng, og industri, skilles det veldig mellom de begrepene. Strategi er gjerne visjonen om hvordan du skal vinne, mens taktikk gjerne er det du gjør fysisk.

Men det er ved siden av poenget.

Ordet strategi stammer forøvrig fra strategia som betyr kunsten å være general.

Endret av unik42
Lenke til kommentar

I de fleste sammenhenger er dette fasiten:

Strategi = Den planen du tenker ut for å vinne

Taktikk = Hva du gjør i forhold til andre spillere.

Det vil si at du først tenker ut en strategi som du skal bruke i løpet av spillet, og utifrahva motspilleren gjør modifiserer du denne strategien ved hjelp av dine taktiske kunnskaper.

Nå har jo dette egentlig ikke så mye å si, men kan være greit å klarere.

Edit: Det er ganske sent så det kan hende jeg blander om på de to, men jeg tror det er riktig sånn som det står.

Endret av BloodOfCrom
Lenke til kommentar

En strategi er, slik jeg ser det, en overordnet plan eller tenkt fremgangsmåte for å oppnå et bestemt resultat. En taktikk er derimot hvordan du reagerer på en bestemt situasjon. En strategi i et strategispill kan for eksempel være å produsere noen bestemte typer enheter for å øke sjansene for å vinne, satse på en bestemt "helt", bruke noen bestemte framgangsmåter for å bli sterkest mulig etc. En taktikk kan være noe slikt som at du sender spydmennene i front hvis fiendens kavaleri kommer stormende mot deg. Altså hvordan du responderer på fiendens handlinger.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...