Renault-eier Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Jeg har en Renault Megane (2001) som ikke vil starte. Batteriet er fint. Det lyder som om motoren ikke får choke (automat-choke), men problemet har også oppstått når motoren er varm. Jeg har pumpet med gassen, det hjelper ikke. Startproblemene har økt på i det siste, og nå vil bilen overhodet ikke starte. Bilen står i en så trang oppkjørsel at jeg ikke kommer til med slep. Må jeg demontere bilen og frakte den til verstedet med bussen, eller finnes det andre løsninger? Noen der ute som vet? Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Frakte den til verkstedet med bussen?? Åssen går det an, liten bil ell? Selg bilen isteden, og kjøp heller et mer driftsikkert merke Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Du har diesel på tanken? Kan jo være tett dieselfilter, lenge siden den har vært på service? Dårlig glødeplugger kanskje. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) Selg bilen isteden, og kjøp heller et mer driftsikkert merke Min status etter 180 000 km som Mitsubishi-eier er fire nødstopp langs veien. Termostat som lever sitt eget liv, girkasse som hopper ut av femtegiret, og motor som skjærer seg. Renaulten jeg kjører nå har nettopp rundet 180 000 km, og der har jeg foreløpig kun vært nødt til å bytte en vindusheiser. Endret 10. desember 2009 av Magnum p.i. Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) Selg bilen isteden, og kjøp heller et mer driftsikkert merke Min status etter 180 000 km som Mitsubishi-eier er fire nødstopp langs veien. Termostat som lever sitt eget liv, girkasse som hopper ut av femtegiret, og motor som skjærer seg. Renaulten jeg kjører nå har nettopp rundet 180 000 km, og der har jeg foreløpig kun vært nødt til å bytte en vindusheiser. Var det en eldre Lancer eller noe da eller? Har hvertfall ikke hatt noe problemer med Carismaen min. Veldig velstående. Edit: Jeg skjønte ikke helt, hvor langt har du kjørt med Renault'en? Hvis du kjøpte den brukt på 170k og klart å kjøre uten feil så er det jo en litt annen sak? Endret 10. desember 2009 av Carisma_ftw Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Edit: Jeg skjønte ikke helt, hvor langt har du kjørt med Renault'en?Hvis du kjøpte den brukt på 170k og klart å kjøre uten feil så er det jo en litt annen sak? Renaulten ble kjøpt på 100 000. Nå har den gått 180. Kommer nok ikke til å beholde den like lenge som Mitsubishien, men sistnevnte var langt mer kranglete, til tross for at den ikke engang har en brøkdel av det utstyret som kan svikte på en relativt ny franskmann. Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Type og årsmodell var det? Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 VIss bilen "kjinner" at du hører den prøver og starte, kan du utelukke startaren med engang, viss du ikkje får noke effekt, bør du starte me den Om den bare står og kjinner kan det være problem med diesel tilførselen din, i form fra et tett filter, til dårlig pumpe, osv osv. dårlig tilgang til luft, dårlige brennstoffventiler, dårlige glødeplugger, dårlig kompresjon ( LITE sansynlig ) vet ærligtalt ikkje så masse om dinna bil typen her, men de er i grunn ikkje noke problem og feil søke startefeilene til en bil, bare begynn i enden ! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Hvis den starter og går i noen sekunder kan det være startsperren, prøvd med en annen nøkkel? Har vel selv klokket inn ca 200000km i Renault uten noen større problemer av noe slag og kjøper gjerne en ny Renault. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) Kan du si litt mer om bilen, f.eks hvilken motor som står der. En ting du kan sjekke er startsperra. Du har et rødt lys midt i instrumentpanelet som viser status til startsperra, og det følger forklaring på hver av statuskodene: - Korte blink med langt mellomrom: Startsperre aktivert. - Ingen blink: Startsperre deaktivert. - Raske blink: Forsøker å starte motor, men nøkkel er ikke verifisert og oppstart hindres. - Konstant lys i et par sekunder: Startsperre akkurart deaktivert. (Det er verdt å merke seg at de som her sier "Kast dritten" er folk som har hatt mange tråder med spørsmål om hjelp til feil på sine "mer driftssikre" biler) Endret 10. desember 2009 av gxi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå