Gå til innhold

Ny pc til 6500kr

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal ha en ny pc, den gamle begynner å bli slitt. Jeg har en venn som kan bygge, bruker pcen mest til spill og litt media.

De komponentene jeg trenger er:

Hovedkort

Prosessor

Skjermkort

Strømforsyning

OS

Minne

Kabinett

Prisen vil jeg helst holde under 6500kr uten frakt. Jeg har ikke så veldig stor peiling på hva som er bra og dårlig, men tror at for spilling trenger jeg mest skjermkort. Håper noen er villige til å sette sammen en spille pc til 6500

Tusen takk for tiden og hjelpen deres!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

slengte i sammen et oppsett litt kjapt til deg.

post-105988-1260453898_thumb.png

Ser at skjermkortene ikke er på lager. De kan fint byttes ut med for eksempel 4890 eller 5770.

Dette blir uten tvil en veldig bra gaming maskin.

Dersom du vil spare litt så kan du gå ned et par hakk på skjermkort eller prosessor.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Det burde passe inn der. mulig det vil stikke litt inn i 2,5 brønnene, men det skulle ikke skape problem.

Du kommer nok ned i rundt 6500 ved å gå til amenito, og der ville jeg byttet til DDR3 minne. Dvs msi 770-c45 hk for DDR3 og rimligste DDR3-1333 minne, ops ikke sodimm.

Den kabinett/psu løsningen, samt cpu er rimiligere der. Du kan også gå til Dustin, der er frakt kun kr 99,- uansett.

Lenke til kommentar

Men jeg har 1k kr til overs, skal jeg heller ta CM HAF 922 og litt mer strømorsyning?

Men jeg lurer på, hva er forskjellen mellom PH II 955 og ATHLON II 630 er.. veldig stor forskjell i pris ihvertfall :p

Endret av Kraster
Lenke til kommentar

Hovedforskjellen mellom 630 og 955 er at 955 har lvl 3 chache og fri klokkegenrator, begge er i stand til å drive radeon 5770 for alt hva det er verdt. Dette samt at 955 er en god del raskere til alle andre oppgaver, merker du det, nei neppe, bortsett fra om du senere går for crossfire av 5770 eller driver mye med tung videoredigering og mye konvertering.

Det er svært liten vits å oppgrader cpu her. Coolermaster half 922 er et godt kabinett, men er beregnet for high end deler med ganske ekstrem kjøling.

Skal du ha gamerytelse er det radeon 5850 du ser etter.

Skal du bruke litt mer nå kan det være fornuftig med et 790x hovedkort slik at du kan klargjøre for crossfire av radeon 5770. Ellers er det brukbart, dog ville jeg nok ha sett etter 770 hk med ddr3 støtte og ddr3 ram

Lenke til kommentar

Det er sykt lang ventetid på hd5850, men på netshop står det at det kommer idag og imorgen :)

men er det noe forskjell på asus, xfx, club3d osv?

Hvis hd 5850 ikke er tilgjengelig, har dere noen andre tips, ca like bra og en butikk som har det på lager. Tusen takk :D

Jeg har en 5år gammal pc som jeg kommer til å bruke dvd brenner og dvd leser og hdd på. Kommer til å bytte etterhvert da ;)

Endret av Kraster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...