Gå til innhold

Fjerne refleksjoner eller noe

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg driver og eksperimenterer litt med fargeeksklusjon i photoshop, men jeg har et problem med bildet nedenfor. Nede i høyre og venstre hjørne så er det litt lysere områder som lager en hvitere grense, som ikke ser særlig bra ut. Hvordan kan jeg få fjernet den i CS4?

img41952.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er skyggen av ringen nede på lampefoten.

Er du sikker på at du skjønner hva jeg snakker om? Jeg mener de skrå, svakt buede linjene 2-3cm fra høyre og venstre nedre kant. Ikke skyggen under sokkelen på lampa...

EDIT: Eller mente du den ringen oppe under lampeskjermen?

Men hvordan får jeg fjernet denne skyggen?

Endret av Marius-ah
Lenke til kommentar
Det er skyggen av ringen nede på lampefoten.

Er du sikker på at du skjønner hva jeg snakker om? Jeg mener de skrå, svakt buede linjene 2-3cm fra høyre og venstre nedre kant. Ikke skyggen under sokkelen på lampa...

EDIT: Eller mente du den ringen oppe under lampeskjermen?

Men hvordan får jeg fjernet denne skyggen?

Nei, jeg mener ikke den mørke skyggen under sokkelen, men den nesten usynlige skyggen av den ringen/kragen som er rett under pæren, på selve stangen. Den lager en skygge som er en ring, men tydeligst er de svakt buede lyse områdene i begge hjørnene. Men fjerne dem... Kanskje clone dem vekk?

Lenke til kommentar

Dette kan ordnes på få sekunder ved bruk av Burn og Sponge-verktøyene. Først utlikner du forskjellen i lys/mørke med verktøyet burn tool (begynn med en stor brush (80-90px) og gå deretter over skillet med en liten brush (2-4 px), pass på at exposure er satt lavt nok og hardness til 0% slik at du ikke skaper nye skiller fremfor å utlikne forskjellene mellom de som allerede er der.) Avslutt med sponge tool for å kompensere for fargetapet.

post-49161-1260447258_thumb.png

Endret av fargoth
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...