mariu1519 Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Hei. Jeg driver og eksperimenterer litt med fargeeksklusjon i photoshop, men jeg har et problem med bildet nedenfor. Nede i høyre og venstre hjørne så er det litt lysere områder som lager en hvitere grense, som ikke ser særlig bra ut. Hvordan kan jeg få fjernet den i CS4? Lenke til kommentar
ozone Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) Det er skyggen av ringen nede på lampefoten. Endret 10. desember 2009 av ozone Lenke til kommentar
mariu1519 Skrevet 10. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) Det er skyggen av ringen nede på lampefoten. Er du sikker på at du skjønner hva jeg snakker om? Jeg mener de skrå, svakt buede linjene 2-3cm fra høyre og venstre nedre kant. Ikke skyggen under sokkelen på lampa... EDIT: Eller mente du den ringen oppe under lampeskjermen? Men hvordan får jeg fjernet denne skyggen? Endret 10. desember 2009 av Marius-ah Lenke til kommentar
ozone Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Det er skyggen av ringen nede på lampefoten. Er du sikker på at du skjønner hva jeg snakker om? Jeg mener de skrå, svakt buede linjene 2-3cm fra høyre og venstre nedre kant. Ikke skyggen under sokkelen på lampa... EDIT: Eller mente du den ringen oppe under lampeskjermen? Men hvordan får jeg fjernet denne skyggen? Nei, jeg mener ikke den mørke skyggen under sokkelen, men den nesten usynlige skyggen av den ringen/kragen som er rett under pæren, på selve stangen. Den lager en skygge som er en ring, men tydeligst er de svakt buede lyse områdene i begge hjørnene. Men fjerne dem... Kanskje clone dem vekk? Lenke til kommentar
mariu1519 Skrevet 10. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2009 Takk for tipset Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) Dette kan ordnes på få sekunder ved bruk av Burn og Sponge-verktøyene. Først utlikner du forskjellen i lys/mørke med verktøyet burn tool (begynn med en stor brush (80-90px) og gå deretter over skillet med en liten brush (2-4 px), pass på at exposure er satt lavt nok og hardness til 0% slik at du ikke skaper nye skiller fremfor å utlikne forskjellene mellom de som allerede er der.) Avslutt med sponge tool for å kompensere for fargetapet. Endret 18. desember 2009 av fargoth Lenke til kommentar
mariu1519 Skrevet 18. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2009 Takk for svaret, fargoth! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå