Dan1234 Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Har et Naturvitenskapelig prosjekt der påstanden min er: Cola Light er like usunt som vanlig Cola. Jeg lurer på hvilke tester jeg kan ta for å få bekreftet eller motbevist dette. Gjør ikke noe om du kommer med andre ideer om hvilke hypotese jeg kan ha på det naturvitenskapelig prosjektet. Dette er innenfor faget Teknologi og forskningslære 2. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Sorry men dette er lite naturvitenskapelig med mindre du klarer å definere usunnhet og sunnhet. Skal du vise dårlig helse av f.eks cola light må du har en forsøksgruppe med personer som over lengre tid drikker brusen, dette må sammenlignes med referansegrupper. Og så må man i hele prosessen passe på at andre ting ikke virker inn. Du kan selvfølgelig vise til til tidligere forsøk og resultater med da er det ikke naturvitenskapelig. En mer passende påstand kan være: Cola light er like skadelig for tenner som vanlig Cola. Dette kan enklere utføres. Måling av surhet, hvor sterkt etsende de forskjellige drikkene er etc. Lenke til kommentar
Dan1234 Skrevet 10. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2009 Sorry men dette er lite naturvitenskapelig med mindre du klarer å definere usunnhet og sunnhet. Skal du vise dårlig helse av f.eks cola light må du har en forsøksgruppe med personer som over lengre tid drikker brusen, dette må sammenlignes med referansegrupper. Og så må man i hele prosessen passe på at andre ting ikke virker inn. Du kan selvfølgelig vise til til tidligere forsøk og resultater med da er det ikke naturvitenskapelig. En mer passende påstand kan være: Cola light er like skadelig for tenner som vanlig Cola. Dette kan enklere utføres. Måling av surhet, hvor sterkt etsende de forskjellige drikkene er etc. Takk for innspillet, skal ta det til meg og har allerede avtalt ett møre med tannlegen der jeg kan foreta eksperimenter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå