Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Særemne: Harry Potter


Anbefalte innlegg

Hei

Nå er det ikke lenge igjen til særemne skal inn (4. Jan) Og det er på tide jeg begynner å jobbe ordentlig.

Jeg synes Harry Potter bøkene er fasinerende, og vil gjerne skrive noe rundt det.

Har lett litt på nettet og funnet ut at jeg vil skrive noe om god vs. ond.

Blat annet fant jeg masse fint her http://www.bookrags.com/notes/hp/TOP2.html .

Men jeg kan ikke bare analysere en bok, jeg må velge 2 bøker, bok og film, el.l. og sammenligne dem.

 

Det jeg trenger er hva jeg skal skrive og problemstilling. Som sagt vet jeg hva jeg skal skrive om, men må korte det ned til en problemstilling som går på sammenligning av to bøker eller bok og film. Noen som har noen ideer rundt dette?

 

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, litt seint ute altså?

Dei fleste pleier no i alle fall å funne problemstilling no?

Sjølv hadde eg Narnia Universet og symbolbruken der i forhold til kristendommen.

 

Lærerane pleier å vere kjempe behjelplege med å finne fram til problemstillinger.

Om ikkje kan du alltids dra den kjedelege med kampen mellom dei gode og dei onde og moral :p

Lenke til kommentar

hehe. joa. Jeg hadde jo egentlig lyst til å ta å analysere de forskjellige scenarioene der det gode vinner over det onde på noe vis. Men jeg MÅ sammenligne to bøker i så fall. Det er der jeg står fast :p Som læreren mente, jeg kunne ikke ta for meg hvordan det gode overvinner det onde, men jeg kan velge to av harry potter bøkene og sammenligne f.eks. hvordan karakterene har utviklet seg i forhold til dette og lignende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...