War Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Hm jeg la da inn win 7 beta på min nett pc for lenge siden. Hvorfor lage et program ingen trenger? Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Fordi ikke alle har like stor teknisk innsikt som deg War. Jeg prøvde å legge inn ISO til Windows 7 på en minnepenn fra Windows XP, men hadde ikke sjanse. Googlet meg blind etter guider og lastet ned idiotiske program som ikke fungerte. Gikk forsovet greit å legge ISOen over på minnepenn, men å gjøre den bootbar var umulig (for meg). Ser ikke problemet med at MS gjør det lettere for oss, den gemene hop, å installere windows 7 fra minnepenn. Lenke til kommentar
War Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 (endret) Ikke guide bare random: CMD Diskpart list disk Usikker ? Select disk 0 detail disk Ja/Nei? Funnet: for eks select disk 5 Clean Create partition primary Select partition 1 active format fs=fat32 assign (disk er nå for eks K:) exit xcopy l:\*.* /s/e/f k:\ done. Tar ca 1 min. Man må ha isofilen, og et virituellt cdrom. Jeg skal ha inn nyere win 7 på min nå. Kanskje jeg skal bruke MS sitt for å teste. Endret 11. desember 2009 av War Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Når jeg tok list disk på maskinen med XP viste ikke andre disker enn OS-disken. Jeg antok at denne ikke skulle formateres og avsluttet cmd.. Lenke til kommentar
War Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 (endret) Du hadde i minnepennen? (mount win 7 iso virituellt så den kommer opp i min datamaskin som en cdrom) Start- Ledetekst (som admin) diskpart list disk Her må jeg da skrive vidre: select disk 6 detail disk Så kjører du: clean create partition primary select partition 1 active format fs=fat32 (formaterer 1-100%) assign (nå kan minnepennbokstaven være forandret, sjekk i min datamaskin) exit xcopy l:\*.* /s/e/f k:\ ( l er win 7 ) ( k er minnepenn) (mellomrom etter "xcopy" og etter" siste stjerne" + etter f) Ferdig etter den er kopiert, sett minnepenn i pc og boot på usb. Endret 11. desember 2009 av War Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Men da kjører du jo Windows 7. Programmet fra MS hjelper deg med å lage en bootbar minnepenn i XP. Jeg fikk det selv til ved å bruke en maskin som hadde Windows 7 ettersom de guidene til XP jeg fant ikke fungerte. Lenke til kommentar
War Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Min feil, jeg trudde at alle som kjører windows (uten spesielle grunner) kjører win 7 nå. Iallefall gratis beta/120dager gratis ekte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå