Cho-san Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Hei. Har eit lite problem, det er rett og slett at eg har oppdaget at det er mykje svart på tenna mine. Det er spesielt på baksida av tenna ved tankjøttranden. Og ser ikkje spesielt pent ut. Nokon som veit kva det er? Og korleis det kan fjernast? Lenke til kommentar
DaMole Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Tannråte? http://www.vg.no/uploaded/image/bilderigg/...8568344_143.jpg Lenke til kommentar
Cho-san Skrevet 10. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2009 Damn, ser heldigvis langt frå so gale ut. Er som sagt svart tho, ikkje brunt som her. Tannstein kanskje? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Snuser du? Drikker du mye kaffe eller te? Kanskje du drikker mye cola? Lenke til kommentar
DaMole Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Det var ei tann på det bilde (nederste bilde) som var svart. Noe sånt? Lenke til kommentar
Cho-san Skrevet 10. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2009 Drikker brus i helgene, ellers er det ikkje so mykje. Røyker ikkje, snuser ikkje, og drikker ikkje kaffe eller te. For meg går ann å pirke det vekk med nål tho? Lenke til kommentar
DaMole Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Pusser du tennene hver dag? Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Svart belegg på tenna? Snus? Lenke til kommentar
Cho-san Skrevet 10. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2009 Pusser tenna to ganger dagleg. Og som sagt tidlegare, bruker eg ikkje snus. Lenke til kommentar
DaMole Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 http://www.trap17.com/index.php/Teeth-Clean_t61848.html Han ser ut til å ha samme problem som deg. De anbefaler han om å gå til en tannlege, kanskje du også burde det. Lenke til kommentar
Cho-san Skrevet 10. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2009 Lest litt meir rundt. Det viser seg at det mest sannsynlegvis er plakk eller tannstein. Og det skal kunne fjernast hos tannlegen (noko som passer med at eg sjølv klare å skrape vekk litt av det med nål). Då blir det å bestille tannlege time Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Tannsten. Hva er egentlig det? Er det biter av tennene som løsner? Lenke til kommentar
Dataprob Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Tannsten. Hva er egentlig det? Er det biter av tennene som løsner? Fra Wikipedia: Tannstein er forkalket avleiring på tennene som blir dannet av at plakk regelmessig befinner seg på tennene. Tannsteinens ru overflate gjør den ideell for videre plakkdannelse, noe som truer sunnheten til tannkjøttet. Tannstein gir mye raskere flekker på tennene enn vanlige tenner uten tannstein. Lenke til kommentar
Cho-san Skrevet 11. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2009 Snakket med tannlegen (Det enkle er ofte det beste). Det er heilt vanleg plakk, men det sitter betre enn vanleg. Fått tannlege time til å skrape det vekk, no worries Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 Jeg har fått samme problemet med plakk på tennene. Har time hos tannlegen om to månder. Det er litt lenge til.. Er det noe jeg selv kan gjøre i mellomtiden? Kan man pirke det vekk uten at det ødelegger tennene? Forsøkte å gni/pirke noen flekker vekk med tannpirker. Men var bare så vidt det forsvant noe. Men er redd det skal ødelegge emaljen på tennene hvis jeg selv forsøker å skrape det bort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå