Jørgen Sørheim Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Er stor fan av covers, og lurer derfor på om noen kan foreslå noen av sine favoritter, gjerne vinklet mot rock/metal. Eksempelvis kan jeg nevne: Placebo - Daddy Cool (Boney M) Chris Cornell - Billy Jean (Michael Jackson) Alien Ant Farm - Smooth Criminal (MJ) Guano Apes - Big in Japan (Alphaville) Dope - You spin me round (Dead or Alive) Machinae Supremacy - Gimme Gimme (Britney) Tiamat - Sleeping in the fire (WASP) Lenke til kommentar
cupocoffee Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Sånn i farta: Foo Fighters - Darling Nikki (Prince) Tad Morose - Knowing Me, Knowing You (ABBA) [fæl sang] Iron Maiden - Cross Eyed Mary (Jethro Tull) Togi Makabe - Immigrant Song (Led Zeppelin) Lenke til kommentar
j-- Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Noen litt morsomme covere: Machinae Supremacy - Gimme More (Britney Spears) Machinae Supremacy - Sidstyler (Bomfunk MC's Freestyler) Children Of Bodom - Oops, I Did It Again (Britney Spears) Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Må vel bare nevne denne tråden hvis du ikke har fått den med deg. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 10. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2009 "Cover" som i at et band spiller en sang av et annet band/artist. Ikke plateomslag. Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 ah, beklager, tenkte feil der. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) Threshold - Supermassive Black Hole (Muse) Dream Theater - hele albumet Master of Puppets (Metallica) Black Ingvars har jo mye moro. Hør f.eks. cover av Abbas Gimme gimme gimme. Endret 10. desember 2009 av JLa Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Killswitch Engage - Holy Diver(Dio) Dream Theater - Perfect Strangers(Deep Purple) Dream Theater - Stargazer(Rainbow) Dream Theater - Tenement Funster,Flick Of The Wrist og Lily Of The Valley(Queen) (Dream Theater har etter min mening veldig mange gode covers, verdt å sjekke ut en del andre aswell) Lenke til kommentar
Heffer Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Man må jo nevne det fantastiske bandet Anal Cunt med sine flotte covre av bl.a. Stayin Alive og Cant touch this. Og for å ta en semi relatert siden vokalisten der har jobbet med de; Pantera sin Planet Caravan versjon er digg (dog litt lik originalen). Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Johnny Cash' Hurt er en del bedre enn Trent Reznor sin. Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 " Ten masked men " lager coverversjoner av popsanger. Som er veldig tøffe ( coverversjonene altså) Lenke til kommentar
BigDaws Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Sivert Høyem - House of the Rising Sun Kate Voegele - Hallelujah Spesielt Kate Voegeles versjon av Hallelujah er feiende flott. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Paradise Lost - How Soon Is Now? Lenke til kommentar
Toften Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Har aldri høyrt ein dårleg cover av Hendrix Experience (gjelder eigentleg Hendrix generelt), og tviler på at eg nokon gong vil. Det same gjelder Zeppelin. Er noko med dei to banda som gjer alle covere dei har gjort til gull. Ellers så liker eg godt My Morning Jacket med Eddie Vedder sin versjon av the Who sin A Quick One While He's Away, Humble Pie sin versjon av I Don't Need No Doctor og Allman Brother sin versjon av Stormy Monday. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Hendrix har ikke dårlige covere, sant det. All Along the Watchtower er minst like bra som Bob Dylans original. Marilyn Mansons Tainted Love er også nesten like bra som Soft Cell sin. Lenke til kommentar
Heffer Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Susperia sin "flotte" cover av The sun always shines on TV er jo verdt å nevne. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Jeg er HELT uenig i at Cashs er bedre enn NINs. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Jeg er HELT uenig i at Cashs er bedre enn NINs. Var ganske sikker på noen kom til å si dette. Jeg liker Reznor sin stemme, men sangen virker helt rart fremført (dette kan, dog, ha mye å gjøre med at jeg hørte Cash sin først, osv. Vet ikke) Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Cash sin er rett-frem country-ballade. Reznor leker litt med en F som fort klinger litt rart, men det er det som gir låten magien. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Albumversjonen av Hurt er overprodusert og irriterende i forhold til den fine liveversjonen (som også er singleversjonen?) fra Further Down the Spiral. Hvilken av denne og Cash sin versjon som er "best" er jeg imidlertid ikke sikker på. Liker begge veldig godt, og de er ulike. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå