cd32 Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Har store problemer med sidefeil ved bruk av opera 10.10 (kjører win7) Bildene under illustrerer problemet, layout på sidene blir rotete og ca. 50% av bildene på mangen av sidene jeg er innom dukker opp på feil sted.. Som på nettaviser, der bilde som dukker opp over en heading overhode ikke har noe med den saken å gjøre, og bilde har feil dimensjoner/størrelse.. Har avinstallert opera flere ganger, og slettet alle filer (settings i user\xxxx\appdata og opera folder i programfiles..) Har også installert flash og java på nytt, uten bedring.. Noen som vet hva mine problemer skyldes?? Hvis ikke må jeg tilbake til IE, hvor alt ser ut til å fungere.. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Har ikke de samme problemene som deg med Opera 10.10 i W7. Har du prøvd å trykke F5, kanskje det er gammel cache. Ser ingen annonser, kanskje det er et filter som har gjort litt for mye. Lenke til kommentar
cd32 Skrevet 10. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2009 Hei og takk for svar! Jeg har hatt problemet en stund, men det ble verre nå når installerte win7 64-bit og opera 10.10.. men hadde problemer med bilder som dukket opp på feil sted i win7 32-bit med opera 9.x også.. men nå er det helt ekstremt.. Jeg regner med problemet ikke nødvendigvis ligger i opera i seg selv, men kanskje i flash eller java eller noe.. at programmene ikke kommuniserer riktig.. kjører siste java og flash versjoner.. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Sjekk antivirus/brannmur. Har hatt litt problemer med at Opera + enkelte webfiltre ikke fungerer skikkelig. Hvilken antivirus/brannmur har du? Lenke til kommentar
cd32 Skrevet 10. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) Takk for svar.. Kjører for øyblikket bare Microsoft Security Essentials.. Har slått av sanntids beskyttelsen på denne uten at det gjorde noe fra eller til. Kjørt noen online baserte virus scannere også, men fant ikke noe. Og kjører jevnlig CCleaner som rensker opp i nettleserene og.. Men alt fungerer greit i IE8.. frustrerende dette her, brukt bare opera siste to årene.. Edit: Har ikke installert noen plugins, filtre eller noe i opera.. Endret 10. desember 2009 av cd32 Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Men siden du har hatt problemet i Opera 9 også, så er det nok noe brannmur greier utenom Opera. Ser du reklame i IE? Lenke til kommentar
cd32 Skrevet 10. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2009 Ser reklame i IE8 ja, der vises alt som det skal.. Så da er det vel ikke windows firewall eller MSE som stopper noe? Eller..? Prøvd å se igjennom settings i opera, men finner ikke noe som skulle kunne legge begrensninger på visning av alt innhold.. Kan det ha noe med overgangen til Win7 64-bit?? Skjønner ikke dette! Alt blir bare rot, spessielt VG.no, så godt som ingen av bildene kommer opp på rett plass eller i rett str. Opera for windows kommer jo bare i 32-bit, men denne skal i følge opera selv være kompatibel med Win7 64-bit.. Har installert alt fra opera, flash og java på nytt flere ganger, også prøvd tidligere utgaver av opera (9.x) ..men til ingen nytte Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Funker kjempeflott i W7 64-bit her. Lenke til kommentar
cd32 Skrevet 10. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2009 Ja det hadde jo vert flott om det var tifelle her og.. Men den gang ei.. nå har jeg avinstallert MSE og koblet ut det som måtte være av brannmurer og antivirus, men ingen endring. Så da blir det IE på meg inntil videre.. Men takk for svar Lenke til kommentar
cd32 Skrevet 11. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2009 Tror jeg har løst problemet! Jeg installerte Windows Live etter at jeg gikk fra 32 til 64-bit, dette fordi jeg bruker live mail.. Jeg installerte da i samme slengen "Windows Live Tryggere for familien" Noe jeg overhode ikke har bruk for da jeg stortsett er eneste bruker av denne PC'en, men lot meg rive med i iveren etter å få ting på plass (elsker å sette opp nye maskiner ) Avinstallerte dette programmet og problemene i opera ser ut til å være borte.. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 "Windows Live Tryggere for familien" som inneholder et webfilter(form for proxy) Lenke til kommentar
cd32 Skrevet 11. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2009 "Windows Live Tryggere for familien" som inneholder et webfilter(form for proxy) Sånn går det når man installerer ting man ikke har bruk for, man glemmer at det er der.. Takk for svar/hjelp begge to.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå