Gå til innhold

ATI innrømmer optimalisering av drivere for 3DMark


Anbefalte innlegg

X-Box er vel mer eller mindre bygget på GeForce 3 klassen av gfx kort fra Nvidia.

 

Sorry, min feil... Jeg mente selvfølgelig to generasjoner etter GeForce 2GTS. :D Og da vil det vel bli en NV30, siden GF4Ti4x00 serien (Drit i MX) er vel heller regnet som en oppgradering av GF3?!? (Kilde)

 

Når det gjelder det med Microsoft, Ati og Nvidia, så prøvde nok både ATI og Nvidia å påvirke Microsoft når det gjaldt hva som skulle være med i DX9 standarden. Det er jo selvfølgelig mulig at begge kunne gjette seg til hva den andre hadde planlagt når de så hva de forskjellige ønsket å få med i DX9 standarden.

 

Vel, M$ jobbet sammen med nVidia under utviklingen av DX8, og de jobbet sammen med ATi under utviklingen av DX9 (I hovedsak). Uansett så får alle firmaene innsikt i hva som trengs for å støtte DX9, altså koden.

 

"]- Når det gjelder Xbox så er det rå-data det er snakk om da...En PC bruker programmer for å kjøre programmer igjen...fins jo også mange flaskehalser på en PC (AGP f.eks - gleder oss til PCI express :D )

 

X-Box kjører Win2K med et shell over ;). Og når det gjelder dagens største flaskehalser (Hvis vi tenker på et helt nytt system) så kan det være til en viss grad FSB'en, og også 32-bit PCI. Genialt av AMD å prøve å kutte ut NorhBridge!

 

AGP3.0 er det ingen spill, hittil, som har noen praktisk nytte av. Vil vel heller si at den kanskje har nytte for 3D modelatorer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...