Gjest Dimmo Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Vær oppmerksom på at det finnes effektive måter å redusere sjansene for noen gang å få influensa i første omgang, uten å gå i nærheten av en vaksine. H1N1 er en mildere enn vanlig influensa , og det er immunsystemet ditt ikke viruset i seg selv som bestemmer om du vil bli syk, selv om du kommer i kontakt med viruset. Følge disse enkle retningslinjene til å bidra til å holde immunsystemet i optimal stand: Optimaliser vitamin D-nivået. Dette kan være en av de viktigste strategiene for å opprettholde optimal immunfunksjon mot alle sykdommer, ikke bare influensa. Vitamin D er godt dokumentert for å øke produksjonen av over 200 antimikrobielle peptider som slåss med infeksjoner. ( Vitamin D3 og Chlorella er meget godt tilskudd mot svineinfluensasmitte) Unngå sukker. Sukker reduserer funksjonen av immunsystemet nesten umiddelbart, og som du sikkert vet, er et sterkt immunsystem nøkkelen til bekjempelse av virus og annen sykdom. Få nok hvile. Akkurat som det blir vanskeligere for deg å få dine daglige oppgavene gjort hvis du er trøtt, hvis kroppen er altfor utmattet vil det være vanskeligere for den å kjempe mot influensaen. Ikke la stress blitt overveldende. Vi alle står overfor en noe stresset hverdag, men hvis stress blir overveldende vil kroppen din være mindre i stand til å bekjempe influensa og annen sykdom. Når du trener øker du blodsirkulasjonen og blodstrømmen gjennom kroppen din. Komponenter av immunsystemet er også bedre sirkulert, noe som betyr at immunsystemet har en bedre sjanse til å finne en sykdom før den sprer seg. Øk inntaket av friske og essensielle fettsyrer som omega-3 finnes i krill olje, som er avgjørende for å opprettholde god helse. Vaske hender det vil redusere sannsynligheten for å spre et virus til din nese, munn eller andre mennesker. Pass på at du ikke bruker antibakteriell såpe for dette er helt unødvendig, de forårsaker langt mer skade enn godt. I stedet bruk en enkel kjemisk fri såpe. Ta riktig kosttilskudd som f.eks olje av oregano ekstrakt, Propolis, oliven blad ekstrakt, vitamin D3 og Chlorella. Da burde du være godt rustet mot all influensa inkludert svineinfluensa. Lenke til kommentar
War Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Så må du huske at det har kommet for å bli for en stund. Ca 3 bølger pr år. Blir mye å tenke på da, for å ikke få i seg den lille dosen med kvikksølv som på toppen av det hele er av den beste typen som er i kroppen kortest tid. Men sånn ellers er tipsene gode i seg selv. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) Trening hjelper ja! Forebyggende. Er man i faresonen og har økt sjanse for lungeinfeksjon burde man ta den sikkert. Hva som skjer med de 10% som blir syke aner jeg ikke. Kan man risikere folk med sterkt nedsatt imunforsvar med en vaksine? Tror ikke det er så lurt. Eller hur? Nå reklamerer de jo for vaksinen på spotify. Herrejesus. Hva hjelper de stakkars 50kr på staten? Aksjene som de har i selskapet? Endret 10. desember 2009 av Toast Is Pimp! Lenke til kommentar
Cundou Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 (endret) Husker ikke hvem som sa det, men det var en eller annen gluping på TV: "Folk som holder seg sunne og friske får ikke svineinfluensaen." Det var hans argument for å ikke ta vaksinen. Han er et geni! Dette er oppskriften på å utrydde alle sykdommer! Bare hold dere friske, folkens! Forøvrig trener jeg minst to ganger i uken, mangler ingen vitaminer (tok blodprøve for et par måneder siden), er ikke i risikogruppene, vasker hendene ofte, legger meg tidlig og stresser sjelden. Likevel ble jeg syk, gitt! EDIT: Har forresten aldri hatt vanlig influensa, så jeg kan ikke vite om det er noe mildere eller verre, men jeg lå i senga (bokstavelig talt, orket ingenting) i en og en halv uke med svineinfluensa, feber opp til 39.6, hoste, kvalme og svimmelhet. Min mor, som hadde det samtidig som meg, opplevde bare feber opptil 38.5 og hoste. Jeg tror det hele kommer an på hvor (u)heldig du er. Endret 11. desember 2009 av Cundou Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå