Flimzes Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Som sagt, har prøvd å kjøre en bil med servo, uten kraft til servoen, og det var ingen problemer. Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Fælt så denne diskusjonen om bensin utartet seg til å dreie om servo :!: Tenker TS har fått svaret sitt Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Hehe, her var det mye feil og gjettinger -Ikke farlig å gå tom for bensin, må bare bruke litt tid på å starte den igjen etter fylling av bensin. -Servoen vil ikke fungere lenger pga at motor ikke sviver, likevel kan du styre men er mye tyngre. -Bremseservo har nok trykk til å gi 2-3 nedbremsinger, etter dette blir pedalen tung og hard på bremsen. -Du får ikke bot ved å gå tom for bensin, men prøv å unngå det. Med mindre du stopper midt på en motorvei så kan det få følger... Morro tråd dette a Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Det siste er galt, det er ulovlig å gå tom for bensin. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Det siste er galt, det er ulovlig å gå tom for bensin. Har du ein lovparagraf på det der? Eg veit at det bla. er forbudt å gå tom for bensin på Autobahn i Tyskland, men eg har aldri høyrt om ein slik lov i Noreg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564 Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Gidder ikke ta toget til skolen.. og har veldig lite bensin igjen på bilen. Hva skjer hvis jeg går helt tom? Vet at den stopper, men har erfaringer med å miste servostyring osv. Skrur bilen seg av og det blir helt J****g å kjøre normalt? Er dårlige veier her jeg bor så den kan jo fort seile sin egen vei=) På forhånd takk:D Skaff deg jobb, evt. jobb mer hvis du har en og fyll bensin. Problem solved Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 (endret) Det siste er galt, det er ulovlig å gå tom for bensin. Har du ein lovparagraf på det der? Eg veit at det bla. er forbudt å gå tom for bensin på Autobahn i Tyskland, men eg har aldri høyrt om ein slik lov i Noreg. Om det ikkje står spesifikt så kan dei sikkert få det inn under uaktsom køyring. Endret 14. desember 2009 av Zeph Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Har ikke en paragraf her og nå, men det var det vi lærte på kjøreskolen, og det stod i teoriboka vi hadde, så jeg antar at det ligger en sannhet i det. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Det siste er galt, det er ulovlig å gå tom for bensin. Det tror ikke jeg. Da burde jeg hatt ufattelig mange bøter, går en tom så svinger en inn til siden. Som oftest er det en avstikker eller avkjørsel eller stoppested så ingen problem slik jeg ser det. Er man så dum at man kjører til det ikke er noe igjen på tanken langt vekk fra bensinstasjon? Nei takke seg til, da får en ha en 5l reserve kanne baki Det siste er galt, det er ulovlig å gå tom for bensin. Har du ein lovparagraf på det der? Eg veit at det bla. er forbudt å gå tom for bensin på Autobahn i Tyskland, men eg har aldri høyrt om ein slik lov i Noreg. Har hørt at på Autobahn så er det fy fy og kan få deg en kraftig reaksjon. Har ikke en paragraf her og nå, men det var det vi lærte på kjøreskolen, og det stod i teoriboka vi hadde, så jeg antar at det ligger en sannhet i det. Om det ikkje står spesifikt så kan dei sikkert få det inn under uansvarleg køyring. Tviler jeg på, isåfall må du stå midt i veien å løpe rundt bilen i en sving og veive med armene... :!: Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Jeg ser dog poenget med at det skulel gå under uforsvarlig kjøring. Hvis du ikke en gang klarer å følge med på bensinmengde, eller er forutseende nok til å ha en bensinkanne i reserve... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 (endret) Tviler jeg på, isåfall må du stå midt i veien å løpe rundt bilen i en sving og veive med armene... :!: Neivel. Ute på landet der det passerer ein bil i timen er det kanskje ikkje like stor sak, men skulle ein finne på å gå tom for bensin på ein sterkt trafikkert vei eller midt i ein by kan det fort bli ei lei affære. Endret 14. desember 2009 av Zeph Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Og det er ikke motorvei, kjører gjennom den tunnellen flere ganger i uken. Men det er veldig mye trafikk der om morgen og etter jobb-tid. Kan tenke meg at det handler om å oppføre seg uforsvarlig ved å lage lange køer ved trafikkerte veier. Alle som kjører bil, BØR vite hvor mye drivstoff som er igjen på tanken, konsekvensen av å gå tom kommer an på hvilken skade du gjør. Går du tom for drivstoff på landeveien, er det vel ingen som finner utav det utenom den ene personen som du haiker med til nærmeste bensinstasjon, for å si det sånn: jeg hadde ikke koblet inn politiet i en slik situasjon. Men folk som går tom for bensin midt i rushet, som forårsaker farlige situasjoner og en Hel***** lang kø fortjener bot! Lenke til kommentar
HValder Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Så vidt eg kan sjå kan dei berre ta deg på § 17. Stans og parkering i Forskrift om kjørende og gående trafikk (trafikkregler) eller § 3. Grunnregler for trafikk i Vegtrafikkloven. Ingen lov som går spesifikt på å gå tom for bensin. Lenke til kommentar
Fugitive Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 (endret) farlig er det vel ikke, På godt trimmede biler som bare bruker en besinpumpe betyr tom for bensin eller gåen pumpa somregel kaputt motor om det skjer på full gass. at motoren ryker er jo ikke akkurat vanlig, aldri hørt om at det kan skje heller. det burde jeg ha hørt om da jeg har en veldig bra tunet bil selv. Utifra hvor lite du vet virker det som den "bra tuna" bilen din har noe så sinnsykt rått som en chip.... Du har sikkert ikke over 200hk en gang i den veldig bra tuna bilen din. Endret 15. desember 2009 av Fugitive Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Takk for en glimrende post. Holdt på å le meg ihjel, så nå kan jeg gå til sengs med et smil om munnen.On topic, har du virkelig lappen, eller rettere sagt, er du over 18 og ikke fått med deg hva bensin brukes til synes jeg virkelig synd på deg. Hva trodde du var grunnen til at bensin/drivstoff blir brukt i alt som har med motor å gjøre? Beklager at jeg var uklar med posten. Men det jeg mener er at jeg helst vil beholde servostyringa om jeg skulle gå tom for bensin. For veiene her jeg bor er ikke til å kjøre uten servostyring på for å si det sånn:) Må bare kommentere på denne. Min mor på snart 50 år sliter med leddgikt men klarer fint å kjøre bilen hennes som ikke har noen form for servo. Visst du har muskler nåkk til å åpne døren på bilen burde du klare noen meter uten servo. Lenke til kommentar
hean Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Ingen lov som går spesifikt på å gå tom for bensin. Ingen spesifikk lov om å kaste noen ut vinduet fra 10. etasje heller... merkelig nok blir du straffet hvis du gjør det Lenke til kommentar
HValder Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Ingen lov som går spesifikt på å gå tom for bensin. Ingen spesifikk lov om å kaste noen ut vinduet fra 10. etasje heller... merkelig nok blir du straffet hvis du gjør det Nok av lover som kan brukast dersom du kastar noko ut av vindauget i 10. etasje. Ordensforstyrrelse f.eks. Poenget mitt var heller at du ikkje kan bli straffa for å gå tom for bensin dersom det ikkje er til hinder for annan trafikk e.l. Dvs. dersom du går tom for bensin på ein landeveg og du klarar å få bilen heilt ut av vegbana utan å vere til hinder eller f.eks skjule eit overgangsfelt så kan du ikkje bli straffa for det. Lenke til kommentar
hean Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Poenget mitt var heller at du ikkje kan bli straffa for å gå tom for bensin dersom det ikkje er til hinder for annan trafikk e.l. Dvs. dersom du går tom for bensin på ein landeveg og du klarar å få bilen heilt ut av vegbana utan å vere til hinder eller f.eks skjule eit overgangsfelt så kan du ikkje bli straffa for det. Poenget mitt at du ALDRI på forhånd kan hvite om du vil hindre trafikk eller forårsake farlige situasjoner når du går tom for bensin. Derfor har du handlet uaktsomt hvis du går tom for bensin uansett hvor, når eller i hvilken situasjon du går tom... Lenke til kommentar
Skummel_Fyr Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 (endret) Har ikke en paragraf her og nå, men det var det vi lærte på kjøreskolen, og det stod i teoriboka vi hadde, så jeg antar at det ligger en sannhet i det. Det er paragraf 3 som kommer til nytte ved bensinstopp. Har blitt forsøkt straffet etter den et par ganger etter at den (jævla) Allroaden hadde et av sine mange driftsstans. Dette var på E18 like ved Liertoppen, og i Gjøvik sentrum. Jeg kan tenke meg at biler som har progressiv servo kan man risikere delvis eller helt mistet servostyring dersom motostyringen kutter. Det er bare noe jeg kan tenke meg til som en mulighet, ikke noe jeg vet. I dag har alle biler progressiv servostyring, however, på en del biler med elektrisk servo (blandt annet Opel av nyere årgang) vil man miste servostyringen selv om motoren sviver på gira hvis en av kamsensorene eller veivsensor ikke lengre virker, det samme gjelder ABS-sensor på venstre forhjul på for og firetrekkerne. Endret 15. desember 2009 av Skummel_Fyr Lenke til kommentar
Berlingen Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 På min impreza prøvde eg å ta av tenningen i fart 60-40km\h, rattet var like lett å dreie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå