Mrfail Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 (endret) Gidder ikke ta toget til skolen.. og har veldig lite bensin igjen på bilen. Hva skjer hvis jeg går helt tom? Vet at den stopper, men har erfaringer med å miste servostyring osv. Skrur bilen seg av og det blir helt J****g å kjøre normalt? Er dårlige veier her jeg bor så den kan jo fort seile sin egen vei=) På forhånd takk:D Endret 9. desember 2009 av Mrfail Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 (endret) bilen stopper og står heeeeelt rolig til den får bensin. du har lappen? overrasket over at noen som har lappen ikke vet at bilen ikke kjører når den ikke får bensin... farlig er det vel ikke, men du risikerer jo å stoppe midt i veien og måtte trille ut i kanten. enkelte nyere biler må/bør dra på verksted etter de har gått bensin-tom, men dette er skjeldent. edit: må nesten forklare hvordan en bil funker. bensinen går fra tanken til motoren. inne i motoren sier bensinen pang, så går gassene fra bensinen ut fra eksost-potta bak på bilen. dette panget får motoren til å gå rundt, som igjen får bilen til å gå fremover. ingen bensin, ingen pang, da står motoren rolig, det samme gjør da bilen. Endret 9. desember 2009 av aklla Lenke til kommentar
Mrfail Skrevet 9. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2009 bilen stopper og står heeeeelt rolig til den får bensin.du har lappen? overrasket over at noen som har lappen ikke vet at bilen ikke kjører når den ikke får bensin... farlig er det vel ikke, men du risikerer jo å stoppe midt i veien og måtte trille ut i kanten. enkelte nyere biler må/bør dra på verksted etter de har gått bensin-tom, men dette er skjeldent. Jeg har bare ekstremt lite peiling:) Teoriprøven har ikke noe om bensinstopp i disse dager :O. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 (endret) hvorfor i all verden tror du folk fyller bensin, og hvor har du trod bensinen ble av? om bilen går uten bensin, så ville jo ikke folk kjøpt bensin da... dette har MYE mer med logikk og basis kunnskap enn teoriprøva... må være troll(håper jeg) Endret 9. desember 2009 av aklla Lenke til kommentar
Mrfail Skrevet 9. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2009 hvorfor i all verden tror du folk fyller bensin, og hvor har du trodd bensinen ble av?om bilen går uten bensin, så ville jo ikke folk kjøpt bensin da... dette har MYE mer med logikk og basis kunnskap enn teoriprøva... må være troll(håper jeg) Jeg vet at bilen stopper om den går tom for bensin. Men har hendt at bilen har plutselig skrudd seg av. Da har det ikke vært servostyring osv.. Da har jeg hatt eksremt lite bensin. Klarte å skru på den igjen i fart da.. Lenke til kommentar
SpecTrum Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Da startet den vel på rester sikkert. Så heldig var du. (Offtopic: Har hørt denne fra en 20 åring: Synker båten vis den blir fri for bensin?) Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Jeg vet at bilen stopper om den går tom for bensin. Men har hendt at bilen har plutselig skrudd seg av. Da har det ikke vært servostyring osv.. Da har jeg hatt eksremt lite bensin. Klarte å skru på den igjen i fart da.. da er det noe annet galt med bilen din også. den skal ikke stoppe opp slik selv om den er helt tom for bensin. kan være dårlig kontakt ett eller annet sted, dårlig dynamo så batteriet blir ladet ut og du ikke får strøm eller noe, men det har lite med bensinen din å gjøre. kort fortalt, noe galt med strømmen. forresten, du spurte jo om bilen stoppet når den går helt tom for bensin i første posten, så jeg går jo så klart ut ifra at du ikke viste at den faktisk stopper når du spør om det. Lenke til kommentar
Mrfail Skrevet 9. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2009 Ja skjønner. Jeg som er dum nok til å skrive det. Tror jeg endrer det for å ikke fremstå som en retard. Haha. Skjønner hvorfor du reagferte sånn da Lenke til kommentar
Mrfail Skrevet 9. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2009 Takk foresten Bilen må nok en tur på verksted Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 (endret) Dersom du går tom for bensin, kan du risikere å få bot. Tror det bare gjelder motorvei, men er ikke helt sikker. Tydeligvis ikke bare motorveier Endret 9. desember 2009 av NorvegianDad Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 (endret) Er bilen nesten helt tom for bensn, så kan man oppleve at den stopper. Feks i en sving, eller i opp/nedover bakke, fordi det er så lite bensin igjen, og bensinen flytter seg bort fra "utgangen" Da kan man oppleve at bilen starter helt greit igjen når man retter opp bilen, fordi bensinen da igjen finner veien ut av tanken og til motoren.... Men mann kommer som regel ikke veldig langt etterpå, før det er helt tomt Når motoren stopper, så har du heller ikke servostyring lenger, da denne drives av reima fra veivakselen i motoren. Så da blir blen straks litt hardere på rettet, men ikke umulig å styre. Det samme skjer med bremsene Endret 9. desember 2009 av cossiemk1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Er bilen nesten helt tom for bensn, så kan man oppleve at den stopper.Feks i en sving, eller i opp/nedover bakke, fordi det er så lite bensin igjen, og bensinen flytter seg bort fra "utgangen" Da kan man oppleve at bilen starter helt greit igjen når man retter opp bilen, fordi bensinen da igjen finner veien ut av tanken og til motoren.... Men mann kommer som regel ikke veldig langt etterpå, før det er helt tomt at motoren stopper ja, men ikke at servo og slikt slutter å funke... Lenke til kommentar
Mrfail Skrevet 9. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2009 Er bilen nesten helt tom for bensn, så kan man oppleve at den stopper.Feks i en sving, eller i opp/nedover bakke, fordi det er så lite bensin igjen, og bensinen flytter seg bort fra "utgangen" Da kan man oppleve at bilen starter helt greit igjen når man retter opp bilen, fordi bensinen da igjen finner veien ut av tanken og til motoren.... Men mann kommer som regel ikke veldig langt etterpå, før det er helt tomt Når motoren stopper, så har du heller ikke servostyring lenger, da denne drives av reima fra veivakselen i motoren. Så da blir blen straks litt hardere på rettet, men ikke umulig å styre. Det samme skjer med bremsene Det som har hendt før. Det som er dritt er at veien til skolen er noe ujevn og hølete og sånt. Så det er kjipt om jeg går tom og det blir et he***te å styre. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Er bilen nesten helt tom for bensn, så kan man oppleve at den stopper.Feks i en sving, eller i opp/nedover bakke, fordi det er så lite bensin igjen, og bensinen flytter seg bort fra "utgangen" Da kan man oppleve at bilen starter helt greit igjen når man retter opp bilen, fordi bensinen da igjen finner veien ut av tanken og til motoren.... Men mann kommer som regel ikke veldig langt etterpå, før det er helt tomt at motoren stopper ja, men ikke at servo og slikt slutter å funke... Nå vet ikke jeg hvordan bil du kjører, men med mindre bilen har elektrisk servopumpe, så virker IKKE servoen uten at motoren går Lenke til kommentar
Mrfail Skrevet 10. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2009 Er bilen nesten helt tom for bensn, så kan man oppleve at den stopper.Feks i en sving, eller i opp/nedover bakke, fordi det er så lite bensin igjen, og bensinen flytter seg bort fra "utgangen" Da kan man oppleve at bilen starter helt greit igjen når man retter opp bilen, fordi bensinen da igjen finner veien ut av tanken og til motoren.... Men mann kommer som regel ikke veldig langt etterpå, før det er helt tomt at motoren stopper ja, men ikke at servo og slikt slutter å funke... Nå vet ikke jeg hvordan bil du kjører, men med mindre bilen har elektrisk servopumpe, så virker IKKE servoen uten at motoren går toyota corolla 96 mod Lenke til kommentar
gxi Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Du vil ikke miste servoen med mindre du også frikobler motoren. Hvis motoren stopper vil det skje akkurat det samme som dersom du slipper gasspedalen, den går rundt siden hjulene drar den rundt, men den gir ingen fremdrift. Pumpa til servostyringen vil fortsatt bli dratt rundt sammen med motoren, så vil ikke skje noe med styringa med mindre du trør inn clutchen eller setter girkassen i fri. Bremsene skal kunne aktiveres helt 2-3 ganger etter at motoren har stoppet. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Har jo ikkje behov for servoen om motoren ikkje går. Lenke til kommentar
Mrfail Skrevet 10. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) Har jo ikkje behov for servoen om motoren ikkje går. Jo, man har nok behov for servo hvis man kjører i 80 på en svingete, ujevn og dårlig veg og motoren slutter å gå.. Endret 10. desember 2009 av Mrfail Lenke til kommentar
wampster Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Takk for en glimrende post. Holdt på å le meg ihjel, så nå kan jeg gå til sengs med et smil om munnen. On topic, har du virkelig lappen, eller rettere sagt, er du over 18 og ikke fått med deg hva bensin brukes til synes jeg virkelig synd på deg. Hva trodde du var grunnen til at bensin/drivstoff blir brukt i alt som har med motor å gjøre? Lenke til kommentar
Mrfail Skrevet 10. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2009 Takk for en glimrende post. Holdt på å le meg ihjel, så nå kan jeg gå til sengs med et smil om munnen.On topic, har du virkelig lappen, eller rettere sagt, er du over 18 og ikke fått med deg hva bensin brukes til synes jeg virkelig synd på deg. Hva trodde du var grunnen til at bensin/drivstoff blir brukt i alt som har med motor å gjøre? Beklager at jeg var uklar med posten. Men det jeg mener er at jeg helst vil beholde servostyringa om jeg skulle gå tom for bensin. For veiene her jeg bor er ikke til å kjøre uten servostyring på for å si det sånn:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå