Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan vite om ei jente er intressert?

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri satt meg så veldig inn i sjekking og har alltid latt jentene ta seg av den jobben. Ikke fordi jeg er lat eller ikke gidder, men kvier meg litt for å legge ann på jenter fordi risikoen for å bli avvist er der, og i mitt hodet virker den veldig høy. Når jeg tenker tilbake på de jentene jeg har hooket opp med tidligere, har alle sammen vært sendt ut ekstremt klare signaler på hva de ville, alt har gått automatisk og at de har stått for all insiativ er en fellesnevner for alle.

Desverre er jeg litt sær både når det gjelder utseende og personlighet til jenter så somregel er jeg ikke så intressert i de jentene som prøver seg på meg. Er liksom av og til når jeg møter nye folk at det er ei jente jeg ser det er noe spessielt med fra aller første stund, og som man får et godt øye til med en gang. Det er liksom den jenta jeg vil ha, men sjansen for at akkurat hun skal legge ann på meg er jo ikke stor. Jeg pleier somregel å prøve meg ganske forsiktig, først komme i prat med dem på et eller annet vis, for så å spørre om nummer for å kunne ta kontakt seinere. Er to slike jenter de siste årene jeg har prøvd å få et forhold med, og gjett hva.. Jeg er bestevenner med begge to nå, henger sammen omtrent daglig(great-.-), og vi har knapt rotet engang, ble noe kyssing i fylla med begge to men ikke noe mer en det. Det sier litt om hvor langt ute på jorde jeg faktisk er. Følelsene forsvant etterhvert riktignok så vi fungerer fint som venner idag, men hun ene er det ihvertfall litt følelser igjen på, muligens det er gjensidig for hun flørter fortsatt ganske mye med meg og ringer meg hele tiden og slikt, men hun er litt flørtete av seg så tar det ikke så veldig seriøst.

Uansett, så har dette fått meg til å tenke litt, jeg vil bli bedre med jenter, kunne ta litt styring selv ikke minst. Jeg har skumlest litt i PUA tråden og har fått med meg det at man ikke skal sette jenta på pidestall, kroppspråk, selvtillit osv er viktig, samt kino. Altså selvtilliten min vil jeg si er relativt bra, kino derimot er jeg ekstremt dårlig på, føles alltid unaturlig og blir somregel bare halvhjerta. Uansett så har jeg ikke troen på at teori aleine kan hjelpe meg så veldig mye, så jeg har jo prøvd å "øve" meg litt. For det første lurer jeg litt på hvor folk møter jenter, jeg møter de somregel på fester, eller noen ganger gjennom venner. Men uansett da, har som sagt fått øvd meg litt, med sånn passe resultat. F.eks nå i helga var jeg på ei fest, der var det ei jente jeg plukket meg ut og tenkte jeg bare skulle se hvordan det gikk. Det var jeg som tok første skritt, gikk bort for å prate med henne for å bli kjent og hun virket ihvertfall ikke uintressert i å snakke med meg, det ble litt flørting, det var litt alkohol inne i bilde også så jeg er ikke helt sikker på hendelsesforløpet. Jeg sa jeg ikke hadde noen soveplass for kvelden og hun sa jeg kunne sove hos henne. Det ble ikke noe kyssing eller noe, men jeg prøvde ikke heller, men hun var liksom ikke helt på meg, hun ga positiv respons på den småflørtinga jeg drev på, men jeg fikk liksom ikke så veldig mye tilbake, og når jeg satte meg ned får å vente på at hun skulle ta litt insiativ skjedde det ikke stort, det tar jeg da som et tegn på at hun ikke er intressert, eller kan det være feil? Hun virket veldig likegyldig til at jeg ikke gadd å bli med henne hjem alikevel, hadde sikkert endt opp på sofaen uansett :p

Hvordan er det med dere andre når dere møter jenter, må dere jobbe og stå for masse insiativ uten noe særlig insiativ fra jenta i starten eller er det full klaff første stund? Synes det liksom er litt merkelig at de jentene jeg er sånn halveis på g med alltid går til helvete, kan vel ha en sammenheng kanskje?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man må alltid jobbe for det, det er bare forskjell i hvordan man går frem. :) Har vært borti de som tar masse initiativ (mine favoritter :p ) og de som tar mindre hvor jeg står for det meste. Men fellesnevneren med de fleste er at man kan se helt i begynnelsen om de har et snev av interesse. Og der det er interesse er det håp. Eneste variabelen er hvor mye arbeid du må legge inn i det. :)

Jeg vil anbefale deg å lese boken 'Kroppspråk' av Allan Pease. Der vi du få en del tips i hvordan lese kroppspråket hennes fra første interaksjon, noe som ikke bare vil gjøre det lettere, men det vil også gjøre at du blir mer sikker på hvordan du skal ta det videre når du vet akkurat hvor intressert hun er. :) Det står det MYE som er verdt å vite i den boken, ikke bare om å lese kroppspråket til damer som er intressert, men også i andre situasjoner. Som f.eks. i forhandlingssituasjoner hvor du kan lese kroppspråket til personen om du har overtaket på han og kan pushe på høyere krav, eller om du skal backe litt ut og gi litt etter for å få det som du vil. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...