x-team Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Jeg jobber mandag-fredag kl 08:00-16:00 vanligvis+overtid. Jeg har jobbet de 2 siste lørdagene fra 11:00-14:00 i tillegg til den vanlige arbeidstiden, vil jeg få vanlig lønn, eller har jeg krav på noen form for tillegg? Jobber i privat sektor, bilbransjen.. Takker for svar Lenke til kommentar
*F* Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Om det var "ufrivillig" har du krav på det. Om du bare tengte, ja jeg jobber likegodt litt til har du ikke det. slik jeg har forstått det. Lenke til kommentar
x-team Skrevet 9. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2009 Jeg ble spurt om jeg kunne stille på jobb lørdag for og få ferdig en bil, som det hastet med, altså dro ikke på jobb helt uten videre. Ble spurt først og sa det var greit.. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Ut fra de opplysninger du har gitt oss kan vi fortelle deg følgende med sikkerhet: Du skal ha overtidstillegg hvis du fra før av jobber fulltid (40 timer i uka). Du har ikke krav på lørdagstillegg. Det er nemlig umulig for oss å vite noe mer enn det. Du, derimot, kan finne ut slike ting ved å lese kontrakten din. Lenke til kommentar
x-team Skrevet 9. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2009 Da stemmer det vel med det jeg mistenkte fra starten av, at jeg får overtidstillegg siden jeg jobber fulltid fra før.. Lenke til kommentar
Svampebob Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 (endret) Vet at vi får 50% overtid fram til et vist klokkeslett og etter det får vi 100% jobber vi på søndag er det 100% hele dagen. Endret 9. desember 2009 av Svampebob Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Jepp. Hvis du har full stilling fra før får du 40% ekstra de timene. Det sagt, alle jeg kjenner som jobber i bilbransjen får betraktelig mer i helge- og overtidstillegg enn det. Men det er kontraktregulert, og dermed kan vi ikke vite hva som gjelder i ditt tilfelle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå