anordne Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 (endret) Har kjøpt ett demo kort fra multicom. Frykter at dette er ett kort noen har retunert og som ikke fungerer som det skal. Har desverre opplevd dette før, krever utrolig mye feilsøking og er forbanna irriterende når jeg konkluderer med at det er ett "nytt" hovedkort som forårsaker problemer. Historien er at maskinen min ikke ville slå seg på, og bestilte nytt hovedkort. Nå slår den seg på, men har store problemer med å innstallere win7. En annen ting er at maskinen virker ekstremt ustabil med to ram brikker i. Så kjører bare med en brikke, men dette er også problemfylt. Det er samme problem hele tiden, maskinen bare plutselig restarter. Har memtest 86 begge to hver for seg og det er ingen error, men når jeg har begge i og setter spenning på auto eller 2.0 eller 2.1 slår maskinen seg av. Brikkene skal kjøre 2.1 på 800 mhz, 4-4-4-12. Kjører de på 800 mhz og 5-5-5-18(?) tror jeg. Skal prøve å innstallere win xp nå bare for å se. Men hva sier dere.skal jeg kjefte opp multicom for ikke testet ett demo kort og solgt det til meg og gitt meg så jeg har fått mange veldig mange timer. Endret 9. desember 2009 av anordne Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 JEDEC/SPD standard er i allefall 5-5-5-18 på 1.8v (og det skal i grunn virke rett-ut-av esken hvis Bios er saved med Default setting's) Ikke noe tull med SATA/IDE Mode i Bios da? Evt. også prøve flytte harddisk kontakten til en annen SATA port. Lenke til kommentar
anordne Skrevet 9. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2009 (endret) Jepp. kan jo mistenke cdrommen men tviler på den vil skape en slik feil. Har nå byttet fra en sata harddisk til en ide harddisk, men samme feil. Endring: holder på med innstallasjon av xp, men virker som samme problem oppstår, restarting vilkårlig. Endret 9. desember 2009 av anordne Lenke til kommentar
anordne Skrevet 10. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2009 bump noen som mener noe om dette? Lenke til kommentar
anordne Skrevet 11. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2009 Da har jeg fått maskinen opp å gå. Kjørte prime 95 , og 3dmark06 flere ganger og maskinen sto på i 18 timer. Jeg koblet til den gamle harddisken som går på sata, og da oppstår problemet. Tror kanskje det kan være sata power kontakten som e dårlig, men jeg synes det er veldig rart at den forårsaker restart. Men jeg finner ingen annen grunn. Noen som har vært borti hdd som fucker opp systemet såpass? Uansett x25m blir snart bestilt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå